Znaleziono 0 artykułów
08.02.2021

Yoon Ahn z Ambush: Wygoda to podstawa

Yoon Ahn / Fot. Archiwum własne

Jej projekty noszą Kanye West, Pharrell Williams i Rihanna. Jako dyrektorka artystyczna odpowiedzialna za biżuterię w Dior Homme jest jedną z najbardziej wpływowych osób w świecie mody. Yoon Ahn opowiada nam o ambitnych planach na przyszłość.

Gdyby mogła podróżować tyle co wcześniej, Yoon Ahn przygotowywałaby się właśnie do czwartego międzynarodowego wyjazdu, który miała odbyć w 2021 roku. Projektantka jest uziemiona w Tokio. Na szczęście pandemia nie przeszkodziła jej w planach przeniesienia swojej marki Ambush – założonej w 2008 roku, we współpracy z mężem, hip-hopowcem Verbalem – na wyższy poziom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AMBUSH® (@ambush_official)

Niezależnie od pracy na stanowisku dyrektorki artystycznej odpowiedzialnej za biżuterię w Dior Homme pod koniec stycznia Ahn pokazała światu kolekcję uniseksowych ubrań na sezon jesień-zima 2021. To kanciaste projekty w stylu lat 80., oversize’owe okrycia wierzchnie ze skóry oraz sukienki mieniące się cekinami i ozdobione metalowymi paskami. W większości są monochromatyczne, z wściekle różowymi, żółtymi i zielonymi akcentami. Ta kolekcja to ilustracja poglądu Ahn, że ubrania powinny dodawać siły osobie je noszącej, ale jej nie przytłaczać.

Teraz pracuje nad ugruntowaniem estetyki marki i towarzyszących jej idei, pokazując fragment kampanii na sezon wiosna-lato 2021, łącznie z filmem. To pierwsze takie nagranie w historii marki. Wystąpili w nim Anok Yai i Malik Anderson, za zdjęcia odpowiedzialny był Ethan James Green, a wystylizował je jej długoletni współpracownik i przyjaciel Carlos Nazario.

Ambush wiosna-lato 2021 / Fot. Ethan James Green; stylizacje Carlos Nazario

Co chcesz dać ludziom poprzez swoje projekty?

Mam realistyczne podejście do projektowania odzieży. Nie chodzi mi o tworzenie fantazji. Lubię ubrania, które można długo nosić i które z wiekiem robią się coraz bardziej wartościowe. Dlatego skupiłam się na naturalnych materiałach, takich jak bawełna i len. Im częściej je nosisz, tym bardziej pasują do twojego ciała.

Słowo, które ciągle przychodzi mi do głowy, to wygoda. Zastanawiam się nad jej znaczeniem i nad tym, jak ją zapewnić. Jeśli ktoś wstaje rano i podchodzi do szafy, która jest pełna ubrań poprawiających jego samopoczucie, to oznacza, że dobrze wykonałam swoją pracę.

Ambush wiosna-lato 2021 / Fot. Ethan James Green; stylizacje Carlos Nazario

Czym różni się twoje podejście do projektowania biżuterii od tego, jak tworzysz ubrania?

Ubrania to tkaniny, które mają być wygodne. W biżuterii ważniejsze jest uchwycenie nastroju i wyrażenie siebie – jeden element może zupełnie zmienić stylizację. Chcę uchwycić tę ideę w projektach Ambush.

Czy twój sposób myślenia zmienia się w zależności od tego, czy projektujesz dla Ambush, czy dla Dior Homme?

W takim domu mody jak Dior pojawienie się nowego dyrektora kreatywnego jest jak początek nowego rozdziału. Sięga się wtedy do przeszłości, do której przykłada się nową wizję. Pan Dior był kolekcjonerem sztuki, więc nowy dyrektor artystyczny mody męskiej, Kim Jones, co sezon współpracuje z jakimś artystą. Z uwagą przyglądam się temu, w którą stronę podąża Kim, gdy projektuje ubrania, zwracam uwagę na pracę artystów i powracające w ich dziełach elementy takie jak logo czy określone motywy. Jesteśmy w tym samym miejscu, w którym pan Dior był w latach 50,. Ambush to w pewnym sensie moje dziecko, a ponieważ jest teraz nastolatkiem, muszę się nim odpowiednio zajmować, by mogło się rozwijać.

Ambush wiosna-lato 2021 / Fot. Ethan James Green; stylizacje Carlos Nazario

Jesteś znana ze współpracy z muzykami takimi jak Pharrell Williams czy Kanye West. Co najbardziej lubisz w tworzeniu na styku mody i muzyki?

Muzyka otwiera przed nami nowe przestrzenie. Jest mi potrzebna, by wprowadzić się w odpowiedni nastrój i zacząć wyraźniej widzieć pewne rzeczy. Dlatego tak ważne jest dla mnie, by słuchać muzyki, gdy projektuję.

Aktorzy odgrywają role, z kolei muzycy wyrażają siebie, tym, jak śpiewają, występują, jak się ubierają. To wszystko pochodzi z ich wnętrza. Uwielbiam pracować z muzykami, bo pomagam im tworzyć ich własny świat.

Słuchasz teraz czegoś konkretnego?

Właśnie słuchałam składanki Benjiego B dla Radio 1.

Ambush wiosna-lato 2021 / Fot. Ethan James Green; stylizacje Carlos Nazario

Urodziłaś się w Korei Południowej, a potem, zanim twoja rodzina osiadła w Seattle, mieszkałaś w Kalifornii i na Hawajach. Jaki wpływ na twoją pracę projektantki miało twoje dzieciństwo?

Bardzo wcześnie zaczęłam przeprowadzać się w wiele różnych miejsc, gdzie spotykałam wielu różnych ludzi. Pomaga mi to w byciu otwartą na nowe rzeczy. Przyjmuję je z otwartymi ramionami, jestem ich ciekawa. Myślę, że nie miałabym takiego nastawienia, gdybym dorastała w jednym miejscu.

Co sprawiło, że na swój dom w końcu wybrałaś Tokio?

Pomimo bariery językowej od początku dobrze się tu czuję. Standard życia jest bardzo wysoki: wszystko jest czyste, nie muszę obawiać się przestępczości, mogę iść ulicą o trzeciej nad ranem i czuć się bezpieczna.

Ambush wiosna-lato 2021 / Fot. Ethan James Green; stylizacje Carlos Nazario

Z wykształcenia jesteś graficzką. Czy jako posiadaczka własnej marki widzisz jakieś wady i zalety tego, że nie studiowałaś mody?

Oczywiście szkoła jest ważna, jednak czasem to, czego się uczymy, nie jest praktyczne. Moją nauką stała się codzienna praca, co w wielu aspektach dało mi wolność. Na początku nie było mi łatwo, jednak z pomocą Google’a można zrobić wszystko (tak znalazłam naszych producentów). Jeśli czegoś naprawdę chcesz, zawsze znajdziesz rozwiązanie.

Na samym Instagramie obserwuje cię 540 tysięcy osób. Jak ważne w twojej pracy są social media i czy czujesz presję, by być w nich aktywna?

W dizajnie ludzie poszukują intymności. Kiedyś projektanci pozostawali w cieniu, teraz wszyscy chcą bezpośredniego kontaktu. Social media to ogromne ułatwienie. Fajnie jest obserwować, co robią inni, dzięki temu czuję, że trzymam rękę na pulsie.

Na początku nikt nie jest w tym mistrzem, więc rzeczywiście czułam wtedy presję. Teraz wiem, kim jestem. Nie ma jednej dobrej drogi – kto powiedział, że musisz wrzucać posty trzy razy dziennie? Media społecznościowe są jak szwedzki stół. Jeśli zjesz wszystko, co na nim znajdziesz, będzie ci niedobrze, więc musisz wybrać to, czego chcesz, i dobrze się przy tym bawić. Dla mnie to odkrywanie nowych artystów, muzyków i projektantów.

Ambush wiosna-lato 2021 / Fot. Ethan James Green; stylizacje Carlos Nazario

Jakie masz plany dotyczące Ambush?

Otwieramy sklepy w Japonii i planujemy dalszą ekspansję w Chinach. Tworzymy też kontent na naszą stronę internetową, która nazywa się Ambush Universe, na której piszemy o uwielbianych przez nas artystach, publikujemy archiwa Ambush i dzielimy się naszymi pomysłami.

Liam Freeman
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę