Znaleziono 0 artykułów
18.07.2018

5 najpiękniejszych concept store’ów w Europie

18.07.2018
Dover Street Market w Londynie (Fot. mat. prasowe Dover Street Market London)

Pustkę po butiku Colette, który po 20 latach zamknął swoje podwoje, odczuwa chyba każdy, komu choć raz dane było odwiedzić to wyjątkowe miejsce na mapie Paryża. W Europie jest jednak wiele innych concept store'ów, które przekraczając granice między modą i sztuką, zachwycają nie tylko autorskim wyborem kreacji od projektantów, ale także przemyślanym wystrojem.

Dover Street Market 18-22 Haymarket Londyn

Dover Street Market w Londynie (Fot. mat. prasowe Dover Street Market London)

Dover Street Market to, podobnie jak Colette, solidna marka, która w przeciwieństwie do swojej francuskiej koleżanki zdecydowała się na globalną ekspansję. Filie tego concept store’u otwarto do tej pory w Singapurze, Nowym Jorku i tokijskiej Ginzie, na ten rok zaplanowano powstanie siedziby w Los Angeles. Londyn pozostaje jednak kolebką multibrandowego butiku, który w 2004 roku Rei Kawakubo założyła z mężem, Adrianem Joffem. Dover Street Market to od ponad 13 lat mekka wszystkich miłośników nietuzinkowego podejścia do mody i fanów złożonych doświadczeń zakupowych. I mimo że Joffe nie lubi, gdy w stosunku do DSM używa się terminu „concept store” (uważa, że podobnie jak „luksus” jest mocno przestarzały), nie da się ukryć, że londyński butik od lat dyktuje trendy. Stawia nie tylko na oryginalną selekcję produktów i wystrój, ale przede wszystkim tworzenie indywidualnej więzi z pracownikami i klientami. Ci ostatni doceniają kreatywny merchandising, cyklicznie zmiany witryn, instalacje, do których stworzenia zapraszani są najbardziej znani artyści, i oczywiście balansującą na granicy streetwearu i luksusu kolekcję produktów określaną przez samych założycieli mianem „pięknego chaosu”.

10 Corso Como, Mediolan

Corso Como w Mediolanie (Fot. mat. prasowe Corso Como)
KM20 w Moskwie (Fot. mat. prasowe KM20)

Gdy Carla Sozzani, siostra zmarłej w 2016 roku redaktor naczelnej „Vogue Italia”, 27 lat temu zakładała w Mediolanie galerię, nie sądziła zapewne, że jej projekt na przestrzeni lat powiększy się o hotel, restaurację, i ukryty na dachu taras, oraz że będzie jedną z pionierek idei concept store’u. Dziś 10 Corso Como, które swoją nazwę zawdzięcza lokalizacji, to zdecydowanie jedno z najgorętszych i najważniejszych miejsc na modowej mapie Mediolanu. Kombinacja mody, sztuki, designu i kuchni sprawia, że wizyta w nim to inspirujące doznanie dla dosłownie wszystkich zmysłów.

KM20, Pereulok Stoleshnikov 2, Moskwa

KM20 w Moskwie (Fot. mat. prasowe KM20)

Moskiewski concept store to świątynia fanów Off-White, Vetements czy Goshy Rubchinskiyego. Na ponad 2500 mkw. towarzyszą im najbardziej luksusowe marki: Helmut Lang, Raf Simons czy Dries Van Noten. Za ten multibrandowy butik odpowiedzialna jest rosyjska gwiazda mody ulicznej i, jak pokazuje sukces KM20, bardzo zręczna bizneswoman, Olga Karput. Dzięki finansowemu wsparciu swojego męża Karput powołała KM20 do życia w wieku zaledwie 25 lat w 2009 roku. W ciągu dziewięciu lat działalności uczyniła z moskiewskiego butiku jeden z najbardziej znanych i najbardziej stylowych concept store’ów w Europie, nawiązując współprace z najbardziej rozchwytywanymi markami, które zapraszała do stworzenia specjalnych, limitowanych kolekcji czy przygotowywania artystycznych instalacji. KM20 to jednak nie tylko zakupy. Na drugim piętrze mieści się restauracja z podniebnym tarasem, a w garażu podziemnym odbywają się imprezy i wystawy.

Goodhood Store, 151 Curtain Road, Londyn

Goodhood Store w Londynie (Fot. materiały prasowe Goodhood Store)
Corso Como w Mediolanie (Fot. mat. prasowe Corso Como)

To styl życia, kochanie! – mówią o Goodhood jego założyciele, Kyle Stewart and Jo Sindle, którzy doświadczenie zbierali, pracując dla znanych marek odzieżowych. Nie da się ukryć, że londyński concept store to jedno z najbardziej zapadających w pamięć tego typu miejsc w Europie. Oparta na ofercie ponad dwustu marek selekcja obejmuje bowiem nie sezonowe trendy, ale za pomocą ubrań, dodatków, biżuterii i kosmetyków opowiada historię. Założony w 2007 roku Goodhood Store to miejsce dla wyznawców luksusu, którego wizja odbiega nieco od tej tradycyjnej.

The Corner, Französische Straße 40, Berlin

The Corner w Berlinie (Fot. mat. prasowe The Corner)

The Corner, mimo że znacznie mniejszy niż pozostałe europejskie concept store’y, przez kilka lat działalności pokazał, że zasługuje na to, żeby wymieniać go w czołówce najciekawszych i najładniej zaprojektowanych butików na Starym Kontynencie. Atrakcyjne dla oka wnętrze butiku ma, zgodnie z tym, co mówią jego przedstawiciele, stanowić swego rodzaju muszlę, która będzie idealnym tłem dla produktów, ale nie będzie ich przytłaczać. The Corner to miejsce, w którym luksusowe marki mieszają się z utalentowanymi projektantami z całego świata. Tu spotykają się modni berlińczycy i spragnieni mody turyści.

 

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij