Znaleziono 0 artykułów
10.10.2019

Business Insider Trends Festival: Przyszłość biznesu

Redaktor naczelny Vogue Polska Filip Niedenthal i Dyrektor kreatywna Małgosia Bela (Fot. Materiały Prasowe)

Nowe technologie, innowacyjne rozwiązania i pogłębione analizy. Dwa dni pasjonujących paneli, prelekcji i debat z udziałem światowej klasy ekspertów. W zeszłym tygodniu w Centrum Praskim Koneser w Warszawie odbyła się druga edycja Business Insider Trends Festival.

Druga edycja Business Insider Trends Festival za nami, a my już myślimy o kolejnej. To ekscytujący projekt i widząc, jaką popularnością się cieszy wśród liderów branż mediowej, marketingowej, technologicznej i szeroko rozumianego biznesu, tym bardziej chcemy go rozwijać, aby był na jeszcze wyższym poziomie i żeby Polskę odwiedzali tak niesamowici goście jak w tym i ubiegłym roku. Chcemy, żeby Business Insider Trends Festival był platformą wymiany wiedzy, najnowszych informacji, doświadczeń i emocji – powiedział Jovan Protic, COO, członek zarządu Ringier Axel Springer Polska. 

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski (Fot. Materiały prasowe)

Druga edycja Business Insider Trends Festival przyciągnęła dwa razy więcej uczestników niż zeszłoroczna. W ciągu dwóch dni 120 prelegentów z całego świata omawiało najważniejsze trendy w gospodarce, marketingu i nowych technologiach. Na czterech scenach tematycznych stanęli m.in. Hannes Schmid, światowej sławy fotograf i twórca organizacji charytatywnej Smiling Gecko, Henry Blodget, założyciel Business Insider, oraz Mariéme Jamme, bizneswoman i działaczka społeczna, twórczyni iamtheCODE. A także Haiwen Chen z Alibaba Group, Zev Siegl, współzałożyciel sieci Starbucks, oraz Pascal Kaufmann, założyciel Starmind, i Mark T. Hofmann, kryminolog i psycholog biznesu. Swoją reprezentację podczas Business Insider Trends Festival miał także magazyn „Vogue Polska” – Filip Niedenthal, redaktor naczelny, oraz Małgosia Bela, dyrektor kreatywna, wzięli udział w bloku poświęconym odpowiedzialnej modzie. 

Business Insider Trends Festival to więcej niż konferencja. To miejsce wymiany inspiracji i szukania kreatywnych rozwiązań. Myślą przewodnią tegorocznego wydarzenia był zrównoważony rozwój ekonomiczny. Firmy dzisiaj powinny działać, mając na względzie potrzeby społeczne i przyszłość naszej planety. Cieszę się, że udało nam się zainspirować 2,5 tysiąca menedżerów do myślenia przez pryzmat nie tylko zysków, ale także potrzeb społecznych – tłumaczy Jovan Protic.

W pierwszym dniu konferencji wystąpił Henry Blodget. Założyciel Business Insider postawił radykalną tezę. Jego zdaniem współczesne przedsiębiorstwa wobec problemów i wyzwań współczesnego świata muszą zrobić krok w tył. Zamiast koncentrować się wyłącznie na generowaniu zysku dla swoich udziałowców, muszą zacząć dbać o tworzenie wartości dla ogółu – udziałowców, pracowników, klientów i swojego otoczenia. Wyzwania współczesnego świata były też tematem prezentacji Hannesa Schmida. Podczas niezwykle poruszającego wystąpienia Schmid na przykładzie działalności Smiling Gecko w Kambodży pokazał, że walka ze skrajną biedą i innymi kwestiami społecznymi wymaga determinacji i zaangażowania wielu stron. Przekonywał również, że proces niesienia pomocy jest niezwykle złożony, a proste rozwiązania często są w tym przypadku nieskuteczne.

Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Polska (Fot. Materiały prasowe)

Publiczność przybyła tłumnie także na blok tematyczny poświęcony niezwykle dynamicznie rozwijającemu się rynkowi chińskiemu. W sekcji China Session przedstawiciele największych biznesów z Państwa Środka opowiadali o specyfice tamtejszego rynku, jego przemianie z największego naśladowcy świata w coraz bardziej liczącego się innowatora. A także przybliżali idee swoich marek i dzielili się własnymi doświadczeniami zebranymi w Chinach i w Europie. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się również prezentacja współtwórcy sieci Starbucks, Zeva Siegla. Na przykładzie historii własnej firmy i trendów rządzących rynkiem kawiarni na przestrzeni lat Siegl pokazywał, że bez lekcji wyciągniętej z porażek nie można osiągnąć sukcesu. Zwracał również uwagę na fakt, że wiele firm, tworząc produkty i usługi, zapomina o najważniejszym – o psychologii i potrzebach klientów.

Za rok przedstawiciele świata biznesu, marketingu, nauki i mediów znów spotkają się, by wymienić doświadczenia. Kolejna edycja Business Insider Trends Festival zaplanowana jest na 14–15 października 2020 roku. 

 

 

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę