Znaleziono 0 artykułów
22.06.2022

Fancì Club: Nowy wymiar „nagich sukienek”

22.06.2022
(Fot. materiały prasowe Fancì Club)

Powrót „naked dress” zasygnalizowały na MET Gali w 2021 roku Kendall Jenner w olśniewającej kreacji Givenchy i Zoë Kravitz w projekcie Saint Laurent. Od tego czasu „nagie sukienki” święcą triumfy na wybiegach i czerwonych dywanach. A marka Fancì Club wynosi je na zupełnie nowy poziom.

Duy Tran, projektant marki Fancì Club, zawsze interesował się pojęciem młodzieńczej miłości – do tego stopnia, że wymyślił całą linię projektów dla zakochanych kobiet. – Chciałem stworzyć kolekcję, której tematem jest zauroczenie i pierwsze randki – wyjaśnia wietnamski projektant w „Vogue’u”. – Wszyscy pragniemy romantycznych fantazji, zarówno tych, których doświadczamy osobiście, jak i tych, które docierają do nas pośrednio, z doświadczeń innych ludzi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FANCì (@fanci.club)

Kolekcja powstała spontanicznie, w zaledwie dwa tygodnie. Składa się z 15 projektów idealnych na nocne eskapady. Po dwóch latach istnienia marki – i rozkochaniu miłośniczek aplikacji Depop w ubranich z kontrastowymi szwami i szytych z zalegających w magazynach materiałów – najnowsza linia, „His Ring and Her Edge”, zapowiada nową erę Fancì Club. Duy Tran, do którego fanek zaliczają się Doja Cat i Kali Uchis, postanowił sprawić, by jego popisowe figlarne projekty stały się bardziej wyzywające.

(Fot. materiały prasowe) Fancì Club)

We wprowadzeniu tej idei w życie 22-latkowi pomaga mały zespół składający się z sześciu osób. Używają oni niewykorzystanych wcześniej materiałów, takich jak nylon, spandex i siateczki. W kolekcji wyróżniają się obszyte sztucznym futrem przejrzyste sukienki z wycięciami o długości tylko dla odważnych.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FANCì (@fanci.club)

Idąc śladem swoich modowych bohaterów (wśród których wymienia Johna Galliano i Vivienne Westwood), młody projektant stworzył kolekcję napędzaną mieszanką seksu, historii miłosnych i buntu. Jaki ma w tym cel? Sprawić, by dyskusja o nagości w modzie i tworzeniu ryzykownych ubrań weszła do mainstreamu. – Staram się, by marka Fancì Club wywołała rewolucję. Chciałbym znormalizować pokazywanie części ciała, które pozostają tabu, w tym m.in. pośladków. Mam nadzieję, że moje projekty będą zachęcać ludzi, by pokochali siebie – mówi projektant.

(Fot. materiały prasowe) Fancì Club)

O pomoc w prezentacji swoich marzeń o miłości były student mody poprosił swoje przyjaciółki. – W kampanii wystąpili bliscy mi ludzie – wyjaśnia Duy. Zdjęcia wykonane przez Trana (fotografia to jeden z jego talentów) ukazują modelki pozujące w hotelu Des Arts Saigon znajdującym się w tętniącym życiem mieście Ho Chi Minh. – Chciałem pokazać zakochaną dziewczynę, śniącą na jawie o obiekcie swoich uczuć. To bardzo osobiste, znane wielu z nas doświadczenie – opowiada projektant.

To zapewne tylko kwestia czasu, kiedy jego odważne projekty zobaczymy na Instagramie Belli Hadid lub jednej z młodych celebrytek, takich jak Devon Lee Carlson czy Raveena Aurora.

Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.co.uk.

Eni Subair
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę