Znaleziono 0 artykułów
09.04.2020

Dries van Noten: Potrzeba sukcesu

(Fot. Marcin Kempski dla "Vogue Polska")

Dries van Noten miał dosyć restrykcji, poczuł zew wyzwolenia. Chwycił więc za telefon i zadzwonił do Christiana Lacroix. Razem stworzyli kolekcję, w której więcej znaczy więcej. I wygrali cały sezon. Z projektantem rozmawia redaktor naczelny „Vogue Polska”, Filip Niedenthal. 

 Upływający rok (2019 – przyp. red.) był dosyć ponury, więc miałem ochotę zrobić coś radosnego, wybujałego – powiedział mi Dries Van Noten. – Nie chciałem być jak struś, który chowa głowę w piasek. Zależało mi, by pokazać, że optymizm i zabawa mogą dać siłę. Ostatnio za często nakładałem na siebie ograniczenia: tego nie mogę zrobić, bo produkcja nie da rady; tamtego, bo nikomu się nie spodoba. Wreszcie powiedziałem sobie: Zapomnij o przeszkodach. Baw się. Nie przejmuj się konsekwencjami. Postanowiłem zaufać intuicji.

A intuicja podpowiedziała mu, że jeśli pragnie ekstremum, to może je osiągnąć we współpracy z Christianem Lacroix. Tylko on mógł nakłonić go do takich ekscesów. Zatelefonował do projektanta z propozycją współpracy i w odpowiedzi usłyszał: Tak! Bez żadnego wahania. 

 Kiedy chciałem bufkę, mówił: „Zrób PRAWDZIWĄ bufkę”, czyli trzy razy większą. Jak falbany, to od razu 200 metrów falban. Więcej, więcej i więcej.

Noten mówi mi, że wszystko, co widzimy w wiosennej kolekcji, ma źródło w poprzednich. A jednak zaskakuje. 

– W każdym sezonie zaczynam od nowa. Czasem w kontrze do poprzedniego. Nigdy nie staram się kierować tym, co się sprawdziło wcześniej. Biorę białą kartkę i zastanawiam się, czego chcę ja i czy świat też mógłby tego chcieć. Czego świat potrzebuje? – opowiada i po chwili namysłu dodaje: – Świat nie potrzebuje mody.

Pozwalam sobie zaprotestować.

 – Źle się wyraziłem – prostuje. – Świat nie potrzebuje ubrań, jest ich dość. Moda to co innego, zawsze będziemy jej potrzebować.

(Fot. Marcin Kempski dla "Vogue Polska")

 

Cały tekst przeczytacie w kwietniowym wydaniu „Vogue Polska”, które teraz można zamówić z dostawą do domu. 

Filip Niedenthal
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę