Znaleziono 0 artykułów
15.05.2018
Artykuł sponsorowany

First Look New York, czyli technologie przyszłości

Samsung QLED TV (Fot. materiały prasowe Samsung)

Nowoczesne sprzęty wychodzą naprzeciw osobistym oczekiwaniom użytkowników – mówi Jae Julien, która w firmie Samsung zajmuje się projektowaniem produktów na miarę przyszłości. 

Kto chce przekonać się, jakie trendy będą rządziły technologią w nadchodzących miesiącach, koniecznie powinien odwiedzić jedno miejsce. Już po raz trzynasty Samsung Electronics zaprosił gości z całego świata na First Look New York. Podczas wydarzenia, które odbyło się w budynku amerykańskiej giełdy na Manhattanie, firma zaprezentowała swoją flagową linię telewizorów QLED TV oraz sprzęt audiowizualny.  

– Nasza oferta telewizorów na 2018 rok pokazuje, jak zmienia się podejście do ekranów i ich roli– powiedział Jonghee Han, President of Visual Display w Samsung Electronics. – Nowe modele łączą wszystko to, co ważne dla widzów: świetną jakość obrazu, sprawniejszą i szybszą obsługę oraz piękny design. 

Podczas eventu można było zajrzeć do strefy dużego ekranu z The Wall, czyli 146-calowym (prawie czterometrowym) ekranem. W strefie Ambient można się było przekonać, że telewizor staje się nieodłącznym elementem wystroju wnętrza. Nawet wtedy, gdy nic na nim nie oglądamy. Wyłączony zamienia się w domowe centrum informacji – sprawdzimy na nim nie tylko najnowsze wiadomości z kraju i ze świata, ale także prognozę pogody czy dane dotyczące natężenia ruchu drogowego, a także posłuchamy muzyki. 

O tym, że twórcom sprzętów coraz bliżej do projektantów wnętrz świadczy to, że ekran telewizyjny wtapia się w przestrzeń. Wyświetlając wzór, który znajduje się na powierzchni za telewizorem, ekran staje się niemal przezroczysty. Ale oczekiwania wobec nowoczesnych sprzętów są jeszcze większe. Nie tylko odpowiadają na potrzebę bycia na bieżąco. I nie wystarczy, że komponują się z wnętrzem. Ich najtrudniejszym bodaj zadaniem jest wpisanie się w projekt inteligentnego domu.

Samsung QLED TV (Fot. materiały prasowe Samsung)

W strefie „smart” na First Look New York można było przekonać się m.in. o tym, jak telewizory działają kompatybilnie ze smartfonami. Obecnie największy w domu ekran to coś więcej niż rozbudowany wyświetlacz. To inteligentne urządzenie wychodzące naprzeciw oczekiwaniom współczesnych widzów przyzwyczajonych, że wszystko jest spersonalizowane – dzięki playerom, VOD, czy streamingowi oglądają to, co chcą, wtedy, gdy mają na to ochotę. Uwolnienie telewizji od sztywnych ram czasowych programu telewizyjnego całkowicie zrewolucjonizowało sposób, w jaki dokonujemy wyborów – ulubionych audycji, a także pory, częstotliwości i ilości seansów. Sprzęt, na którym oglądamy, też powinien więc dawać nam większą wolność.  

Jae Julien (Fot. Materiały prasowe Samsung)

Twórcy technologii mają świadomość, że poprzeczka jest postawiona wysoko. Sprzęty muszą być jednocześnie piękne i funkcjonalne, nowoczesne, ale łatwe w obsłudze, ułatwiające życie, a także wyczulone na indywidualne potrzeby. To podejście przekłada się także na myślenie o odmiennościach kulturowych. Dla Europejczyków bardzo istotna jest estetyka, w Stanach przykłada się większą wagę do jakości obrazu i użyteczności, natomiast na rynku azjatyckim nacisk kładzie się na budowanie świadomości marki. Jak sprostać tym oczekiwaniom?  

– Punktem wyjścia dla rozwoju technologii i designu jest spojrzenie na codzienne życie. Samsung wspiera projektantów takich jak ja, którzy dzięki technologii mogą nadać priorytet emocjonalnej części życia – mówi Jae Julien, odpowiedzialnaza projekt UX, czyli interfejsu użytkownika.

Przyznaje, że w jej domu telewizor jest jednym z najważniejszych sprzętów. – Pracowałam kiedyś w BBC, więc uwielbiam wszystkie ich programy. Bardzo lubię oglądać filmy, odpoczywając na sofie z kieliszkiem wina. Mój mąż też jest wielkim fanem filmów i zawsze przygotowuje popcorn, zanim rozpoczniemy seans. Oglądam też filmy instruktażowe, dotyczące projektów naukowych lub origami, by móc pomagać moim dzieciom w projektach szkolnych czy zaproponować córce nowe uczesanie – opowiada Julien. Projektantkę świat technologii przyciągnął nieograniczonymi możliwościami. – W ramach projektu dyplomowego na studiach wykonałam instalacje artystyczne z użyciem czujników i dźwięków. Myślę, że właśnie wtedy zaczęłam zdawać sobie sprawę z tego, że technologia ma potężną moc. Pomaga w kontaktach z ludźmi, pozwala wyrażać siebie i realizować śmiałe pomysły. 

Na czym teraz polega jej praca? – Na upewnianiu się, że korzystanie z naszych ekranów jest łatwe, przyjemne i efektywne. Dla wielu osób projektowania interfejsu użytkownika kończy się w momencie jego stworzenia. To wielkie, choć powszechne, nieporozumienie. Nasze myślenie o kliencie zaczyna się, jeszcze zanim dokona on zakupu produktu. Na co dzień myślę o życiu użytkowników, ich potrzebach, pragnieniach i zadaniach, które muszą zrealizować. Następnie projektuję urządzenie w taki sposób, aby sprostało wszystkim tym oczekiwaniom – tłumaczy Julien.  

Przykładem takiego całościowego myślenia są prozaiczne przewody, które od zawsze towarzyszyły telewizorom, zaśmiecając wizualnie przestrzeń. – Mamy na to konkretne rozwiązanie. One Invisible Connection to jeden, praktycznie niewidoczny przewód optyczny. Dla widzów oznacza to praktycznie nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o umiejscowienie telewizora. Równie dobrze, jak na ścianie będzie prezentować się na środku salonu – mówi Julien. 

Samsung QLED TV (Fot. materiały prasowe Samsung)

Jak Julien widzi przyszłość technologii? – Myślę, że nowoczesna technologia nie może się obyć bez funkcji bazujących na sztucznej inteligencji, które rozpoznają potrzeby klienta i odpowiadają na nie. Równie ważne jest zwiększanie możliwości w zakresie łączności między urządzeniami. Wyeliminowanie niepotrzebnych kabli i elementów konstrukcyjnych oraz minimalistyczny design to kolejne niezbędne cechy nowoczesnych technologii – tłumaczy Julien. Ale to nie wszystko. Najlepsze efekty przynosi innowacja w połączeniu z personalizacją. W czasach, gdy konsumenci przyzwyczajają się do szytych na miarę ubrań, sklepów internetowych, które pamiętają ich preferencje, oraz podróży zaplanowanych zgodnie z bardzo wyszukanymi gustami, sprzęty też muszą mieć osobisty rys. 

Samsung QLED TV (Fot. materiały prasowe Samsung)

– Choć od dawna pracuję w firmach technologicznych, moim ulubionym urządzeniem jest ramka z rysunkiem mojej córki, którą dostałam na urodziny. Myślę, że właśnie dlatego w tworzeniu produktu tak ważne jest dla mnie odzwierciedlenie osobistych i znaczących aspektów codzienności. Produkty elektroniczne często sprawiają wrażenie „zimnych”. Osobiście uważam, że kiedy technologia dotyka życia i emocji danej osoby, może stać się ciepła – mówi Julien.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę