Znaleziono 0 artykułów
27.11.2023
Artykuł partnerski

Niespodzianka dla wielbicieli sneakersów i streetwearu

27.11.2023
Fot. Materiały prasowe

Historia Footshop, jednego z największych renomowanych sprzedawców detalicznych w Europie Środkowo-Wschodniej w branży sneakersów oraz streetwearu sektora premium, zaczęła się w 2011 roku od typowego garażowego start-upu. W ciągu dekady Footshop osiągnął taki status, że jako jeden z nielicznych dystrybutorów w skali świata oferuje ekskluzywną linię adidas Consortium. Dla brandu był to game changer, który katapultował Footshop do czołówki elitarnych e-platform sprzedażowych ze streetwearem. Za sukcesem marki stoi Czech Peter Hajduček, który wkrótce planuje uruchomić pierwszy butik Footshop w Polsce.

34-letni Hajduček, dyrektor generalny firmy, przekształcił swoje hobby nie tylko w dochodowy biznes, lecz także w ważnego gracza kultury, oferując przede wszystkim młodym pokoleniom dostęp do kultowych i najbardziej pożądanych produktów, tym samym pomagając im definiować siebie poprzez modę.

Peter Hajduček, założyciel Footshop/ Fot. Materiały prasowe

– W ciągu minionej dekady zasypiałem i budziłem się, myśląc o Footshopie – opowiada Hajduček. – Ta platforma dała mi przestrzeń do realizacji moich pomysłów i połączenia setek utalentowanych współpracowników i partnerów. Wszystko, co widzę i czego doświadczam, ludzie, z którymi rozmawiam, oraz miejsca, które odwiedzam, są źródłem niewyczerpanej inspiracji. To, że mogę wcielać w życie moje pomysły przez Footshop, niesamowicie mnie motywuje i daje wielką satysfakcję.

Butik Footshop wkrótce w Polsce

Hajduček planuje stopniowo rozszerzyć portfolio butików brandu Footshop, które obecnie znajdują się w Pradze, Budapeszcie, Bukareszcie i Bratysławie. Wkrótce zamierza zawalczyć o serca miłośników streetwearu również w Warszawie.

– Nie możemy się doczekać, by promować naszą wyjątkową wizję nad Wisłą. Wierzymy, że Polacy pragną unikalnych strojów i sneakersów, które oferujemy – mówi.

Fot. Materiały prasowe

Obecnie Footshop ma w portfolio wiodące marki premium, w tym m.in. Y-3, Raf Simons, A-Cold-Wall, Stüssy, Comme des Garçons, a niejednokrotnie jest jedynym sprzedawcą konkretnych modeli Heron Preston, Rick Owens, Heliot Emil, Ambush i Bape. W ofercie Footshop nie brakuje również najbardziej pożądanych obecnie sneakersów, takich jak np. Adidas Samba, które w krótkim czasie podbiły serca miłośników streetwearu oraz stały się obowiązkowym elementem garderoby największych influencerów i gwiazd (uwielbiają je m.in. Kendall Jenner, Robert Pattinson i Hailey Bieber).

Fot. Materiały prasowe

Unikalne modele i oryginalne kooperacje

Footshop oferuje także ich topowe wersje, powstałe we współpracy z Wales Bonner czy Sporty & Rich. Sam Footshop też angażuje się w ekscytujące kolaboracje, czego przykładami są unikalny model Superstar x Footshop, KangaROOS z trzema kolorami oraz zrównoważony model Filling Pieces. Marka zamierza również wprowadzić własne kolekcje, wierząc, że niepowtarzalny design i znakomita jakość sneakersów Footshop szybko przekonają klientów. – To jeden z naszych celów – tłumaczy Hajduček. – Pragniemy nie tylko sprzedawać sneakersy najlepszych światowych marek, lecz także projektować własne niepowtarzalne modele i kolekcje, korzystając z wizji i talentu genialnych osób, które tworzą nasz team.

W żyłach Footshop płynie streetwear

W DNA brandu Footshop zakodowane są kultura uliczna, muzyka, miejski styl życia i sztuka – czy to poprzez obchody rocznic w galeriach, wspólne projekty z artystami, czy organizację cyklów imprez w czterech stolicach regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Eventy, w jakie zaangażował się brand, to m.in. wspólne świętowanie razem z marką Adidas Pride Week w Pradze czy 40-lecia zakładów produkcji sneakersów New Balance w Wielkiej Brytanii.

Fot. Materiały prasowe

A teraz przyszedł czas na Warszawę. CEO marki Footshop nie zdradza – co prawda – szczegółów, ale poleca wyglądać flagowego butiku brandu na najmodniejszej stołecznej ulicy.

Natalia Hołownia
Proszę czekać..
Zamknij