Znaleziono 0 artykułów
30.08.2018

Funkcjonalna odzież w modnym wydaniu. Wspólna kolekcja Fjällräven i Acne Studios

30.08.2018
Kampania Acne Studios i Fjällräven (Fot. materiały prasowe)

„Każdy dodatek, który nie ma konkretnej funkcji, sprawia, że produkt staje się mniej praktyczny” – to dewiza Fjällräven, szwedzkiego producenta odzieży i akcesoriów outdoorowych.  Słynąca z praktycznego pragmatycznego marka nie ucieka jednak przed modą. Dowód? Pierwsza w historii współpraca, której efektem jest kolekcja odzieży i toreb będących wariacją na temat kultowych modeli. Jej stworzenia podjęło się Acne Studios.

Początki marki Fjällräven sięgają 1960 roku, Acne Studios powstało 37 lat później. Pierwsza z firm ceni sobie przede wszystkim funkcjonalność oraz słynie z produkcji wytrzymałej outdoorowej odzieży i dodatków. Druga jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych szwedzkich brandów na świecie. Od lat stawia przede wszystkim na realizację artystycznej ekspresji, zacieranie granic tradycyjnie pojętej płci oraz kreatywną niezależność. Te zauważalne i istotne różnice nie ograniczyły im jednak pola do wspólnego działania. Przeciwnie, mając na względzie odmienną estetykę, cele i zasoby, marki stworzyły kolekcję, która z jednej strony jest hołdem złożonym wieloletniej tradycji Fjällräven, a z drugiej ma w sobie sporo artystycznego szaleństwa charakterystycznego dla projektów Acne.

Kampania Acne Studios i Fjällräven (Fot. materiały prasowe)
Kampania Acne Studios i Fjällräven (Fot. materiały prasowe)

- Podstawowym warunkiem współpracy było stworzenie funkcjonalnych produktów – mówi Henrik Andersson, szef działu innowacji i wzornictwa Fjällräven. – Daliśmy Acne Studios wolną rękę w kreatywnej zabawie naszymi najsłynniejszymi projektami, ale byliśmy też bardzo stanowczy, jeżeli chodzi o dodawanie do nich niepotrzebnych detali. Nasza filozofia głosi bowiem, że każdy detal, który nie ma konkretnej funkcji, sprawia, że produkt staje się mniej praktyczny.

Kampania Acne Studios i Fjällräven (Fot. materiały prasowe)

Efektem współpracy Anderssona i Jonny’ego Johanssona, dyrektora kreatywnego Acne Studios, jest uniseksowa linia złożona z kultowych produktów Fjällräven wzbogaconych o elementy spójne z estetyką Acne. Puchowe kurtki zyskały wykończenie z ekologicznego futra i odblaskowe elementy, nowe rozmiary kieszeni. Pojawiły się też modele z szalonymi, różowymi obszyciami. Ciekawą propozycją są też projekty Johanssona, w których zastosowano praktyczne rozwiązania typowe dla Fjällräven oraz akcesoria – czapki z daszkiem w żywych kolorach oraz śpiwory w militarny wzór.

Kampania Acne Studios i Fjällräven (Fot. materiały prasowe)

Globalną premierę kolekcji zaplanowano na 6 września. Będzie ona dostępna we wszystkich butikach Acne Studios, na stronie acnestudios.com, w sklepach Fjällräven Brand Centre w Amsterdamie, Hong Kongu, Oslo, Nowym Jorku, oraz na fjallraven.com.

 

Michalina Murawska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Funkcjonalna odzież w modnym wydaniu. Wspólna kolekcja Fjällräven i Acne Studios
Proszę czekać..
Zamknij