Znaleziono 0 artykułów
02.05.2018

Klejnoty Rzymu. Historia marki Bulgari

Okładka książki „BVLGARI, Treasures of Rome” Vincenta Meylana (Fot. Materiały prasowe)

Założona 134 lata temu przez greckiego złotnika Sotirio Bulgariego, dopiero w latach 70. rozpoczęła swoją światową ekspansję. Dziś marka Bulgari to synonim luksusu. Jej historię w swojej najnowszej książce przedstawia Vincent Meylan.

Autor ma już na swoim koncie publikacje poświęcone innym sławnym markom jubilerskim: „Christie’s: The Jewellery Archives Revealed”, „Boucheron: The Secret Archives”, „Van Cleef & Arpels: Treasures and Legends” i „Mellerio: Jewellers to the Queens of Europe”.

Tym razem Meylan postanowił zajrzeć do archiwum włoskiej marki Bulgarii i przedstawić historię powstawania jej niezwykłej biżuterii w książce „BVLGARI, Treasures of Rome”. Autor z jednej strony skupia się na historii produktów: od wydobycia klejnotów z kopalni, po ich obróbkę, powstanie projektów i ostateczny wygląd. Z drugiej jednak strony, Mayland przedstawia Bulgari przez pryzmat historii najznamienitszych rodzin Włoch, Hiszpanii i Francji oraz gwiazd Hollywood i światowej socjety, które w swoim życiu miały do czynienia lub związały się w pewien sposób z marką. Nie stroni przy tym od ciekawych anegdot i plotek prosto zza oceanu.

Szafirowa i diamentowa biżuteria Bulgarii powstała w latach 30. (Fot. Materiały prasowe)
Księżniczka Christopher z Grecji w tiarze Bulgari (Fot. Materiały prasowe)

Hrabina di Frasso robiła tam zakupy ze swoim hollywoodzkim partnerem, aktorem Gary Cooperem. Księżniczka Infanta Beatriz z Hiszpanii oraz Księżniczka Maria José z belgijskiej rodziny królewskiej, równie chętnie wybierały biżuterię Bulgari. Richard Burton skradł serce Elizabeth Taylor dzięki klejnotom marki, a wraz z otwarciem w Rzymie studia filmowego Cinecittà, rzymski sklep odwiedzali: Marlena Dietrich, Sophia Loren, Clark Gable, Audrey Hepburn czy Romy Schneider. Biżuteria marki to jednak nie tylko historie miłosne: Hrabia Cini z Monselice, przetrzymywany przez SS, został wypuszczony z niewoli po opłaceniu okupu w postaci klejnotów Bulgari.

Biżteria Bulgari stworzona dla Hrabiny Contini Bonacossi. (Fot. Materiały prasowe)

Mimo że to Paryż utożsamiany jest ze stolicą biżuteryjnych elit, Bulgari na każdym kroku podkreśla swoje włoskie pochodzenie. Od początku swojego istnienia marka inspirowała się sztuką bizantyjską i rzymskim renesansem, a później art déco, tworząc takie hity jak pierścionek Trombino, czy bransoletę Serpenti.

Bulgari z wielką gracją łączy w swoich projektach współczesność i ponadczasowość, a Meylan podkreśla niezwykłe dzieje marki, urozmaicając opowieści zdjęciami i ilustracjami z archiwów Bulgari oraz nieznanymi faktami z życia elit i rodzin królewskich.

Katarzyna Pietrewicz-Żero
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę