
Levi’s po raz kolejny celebruje Miesiąc Dumy. Tegoroczna kampania marki opowiada o bliskości, wspólnocie i queerowej sile. Z tej okazji brand sięgnął do archiwów GLBT Historical Society, skorzystał z ikonografii lat 70., zaprosił do współpracy queerowych artystów i stworzył wystawę w warszawskim QueerMuzeum.
Zamiast komercyjnych sloganów Levi’s realizuje konkretne działania. Wielowymiarowa kampania i kolekcja nie tylko nawiązują do queerowej historii, ale nadają jej współczesny charakter. To ukłon w stronę tych, którzy budowali enklawy wolności w parkach, barach, klubach i na ulicach pod hasłem „Meet you in the park”.
Wśród twarzy kampanii Levi’s znalazły się osoby budujące queerową codzienność
Muzyk Shayne Gottlieb, artystka Nora Foss, czy właścicielka legendarnego baru Mother w San Francisco, Malia Spanyol – ich udział w kampanii przypomina, że aktywizm ma sens tylko wtedy, gdy idą za nim konkretne działania.
Levi’s doskonale o tym wie, dlatego od lat wspiera organizacje LGBTQIA+, zarówno globalnie, przekazując co roku 100 tys. dolarów na rzecz Outright International, jak i lokalnie. W Polsce marka współpracuje z Fundacją Wolontariat Równości, Grupą Stonewall i Warszawską Paradą Równości.

Wystawę „Levi’s Archives: Icons in Denim – A Queer Perspective” można oglądać w QueerMuzeum w Warszawie
W tym roku została także oficjalnym partnerem QueerMuzeum w Warszawie, pierwszą w Polsce instytucją poświęconą queerowej historii i kulturze. Przygotowano bezpłatną wystawę „Levi’s Archives: Icons in Denim – A Queer Perspective”, którą można oglądać od 12 czerwca.
Znajdziemy tu m.in. jeansy 501 Freddiego Mercury’ego, T-shirt Harvey’ego Milka i stylizację Eltona Johna, czy kurtkę z pierwszej kolekcji Pride Levi’s.
– To opowieść o stylu, ekspresji i odwadze. O tym, jak denim towarzyszył momentom przełomowym i jak stał się językiem, przez który mówiono o prawach, miłości i przynależności – podkreśla Tracey Panek, historyczka Levi Strauss & Co.
Z okazji Pride Month Levis wypuścił także nową kolekcję. W kapsule pojawiły się denimowe kurtki, koszulki i torby z aktywistycznymi hasłami. Projekty można zakupić na levi.com i w wybranych sklepach stacjonarnych marki.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.