Znaleziono 0 artykułów
28.02.2019
Artykuł sponsorowany

Mango: Ich marzenia kształtują przyszłość

Sasza Piwowarowa i Jolie Alien (Fot. materiały prasowe)

Do udziału w najnowszej kampanii reklamowej pod hasłem „New Voices” hiszpańska marka zaprosiła modelki i modeli, którzy pracę w branży mody łączą z aktywizmem, biznesem i sztuką. To do nich należy przyszłość. 

Film reklamowy nowej kolekcji Mango zaczyna się od hasła „To ich kreatywność kształtuje naszą przyszłość” („The creative forces shaping our future”). #MangoNewVoices, czyli „nowe głosy”, należą do aktywistów i artystów, przedsiębiorców i przedstawicieli branż kreatywnych, pokolenia milenialsów i jeszcze młodszej od nich generacji Z. To oni wzięli na siebie zadanie przeformułowania celów, ustalenia na nowo priorytetów, walki o lepszą przyszłość. Gdy coraz częściej mówi się o zagrożeniach, które czyhają na naszą planetę, my, jej mieszkańcy, bierzemy na siebie odpowiedzialność za jej przyszłość.

Adwoa Aboah (Fot. materiały prasowe)

Bohaterami swojej kampanii Mango uczyniło więc modelki i modeli, którzy nie ograniczają się do chodzenia po wybiegach, pozowania na sesjach i robienia zdjęć na Instagramie. Każdy z nich pełni więcej niż jedną rolę, każdy poszukuje sposobów na ekspresję, każdy działa na rzecz swojej lokalnej społeczności, nie bojąc się także globalnych ambicji.

Adwoa Aboah i Luna Bijl (Fot. materiały prasowe)

Sasza Piwowarowa, rosyjska supermodelka, która wystąpiła w rekordowej ilości kampanii Prady, zanim trafiła na wybiegi, studiowała w Moskwie historię sztuki. – Podczas gdy inne dziewczynki bawiły się lalkami, moimi ulubionymi zabawkami były pędzle. Rysowałam komiksy i tworzyłam ilustracje do baśni – mówiła kiedyś w wywiadzie. Dziś w Nowym Jorku ma swoje studio, a wystawy malarstwa pokazywała już w Paryżu. Od niedawna tworzy także rzeźby. Modę i sztukę łączy z macierzyństwem. Jej córka Mia Isis urodziła się w 2012 roku.

Jolie Alien (Fot. materiały prasowe)

Malarką jest także Jolie Alien, która doczekała się swojej pierwszej indywidualnej wystawy pod koniec ubiegłego roku. 16-letnia zaledwie modelka pokazała swoje prace – kolaże, obrazy i ilustracje – w ramach ekspozycji „Just Felt Like It” w Moskwie. Sztuka fascynowała ją od dziecka. – Największą inspiracją jest dla mnie puste płótno. Dzieło się na nim po prostu objawia. Niczym sen – tłumaczyła w wywiadzie. Jej marzeniem jest godzenie mody i malarstwa.

Adwoa Aboah i Sasza Piwowarowa (Fot. materiały prasowe)

Patrick Schwarzenegger, syn legendarnego aktora, ze względu na matkę, Marię Shriver wywodzący się z rodziny Kennedych, oprócz chodzenia po wybiegach i występowania w filmach (pierwszą główną rolę zagrał rok temu w melodramacie „W blasku nocy” u boku Belli Thorne), zarobione pieniądze inwestuje w rozwijanie biznesów.

Adwoa Aboah, Luna Bijl i Patrick Schwarzenegger (Fot. materiały prasowe)

W kampanii widać także Holenderkę Luna Bijl, która występuje na pokazach Chanel, Chloé i Louis Vuitton, jako pierwszej udało jej się też pojawić dwa razy w ciągu jednego roku na okładce paryskiego „Vogue’a”. Moda jest tylko jedną z jej pasji. Jeździ na rowerze górskim i na motorze, uwielbia kickboxing i boks. Zamiast na imprezę, woli iść na trening.

Luna Bijl (Fot. materiały prasowe)

Stawkę modelek zamyka Brytyjka Adwoa Aboah. Czytelnicy „Vogue Polska” znają ze spotkania „Gurls Talk”, które odbyło się kilka miesięcy temu w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Na zaproszenie redakcji aktywistka i modelka przeniosła na polski grunt spotkania wspierające kobiety, które prowadzi w Londynie i Nowym Jorku. Adwoa jako jedna z pierwszych supemodelek w pełni wykorzystała swoją pozycję influencerek do zaangażowania społecznego. Doświadczenia uzależnienia i depresji, które naznaczyły jej dorastanie, dały jej siłę, żeby pomagać innym. Dziś wspiera dziewczyny takie jak ona w dążeniu do realizacji ich planów.

„Every individual has a role to play” („Każdy z nas ma do odegrania swoją rolę”) – głosi dalej kampania. I nie tyczy się to tylko jej bohaterów. To zachęta do tego, żeby każdy z nas wziął w swoje ręce nie tylko swój własny los, ale też zadbał o najbliższe otoczenie. „Let’s build the future together” („Zbudujmy wspólnie naszą przyszłość” – namawia Mango.

Kampania Mango (Fot. materiały prasowe)

Alasdair McLellan sfotografował i sfilmował modelki i modela skąpanych w słońcu. Sprawiają wrażenie beztroskich, ale wiedzą, że swoimi działaniami mogą spróbować zmienić świat. Młodość, luz i radość nie przyćmiewają poczucia misji. „We believe in the power of community” – mówią, zwracając uwagę na siłę drzemiącą we wspólnocie. W tle filmu pobrzmiewają dźwięki utworu „I belong in your arms” nowojorskiego duetu muzyki elektronicznej Chairlift.

Spójna z koncepcją kampanii jest kolekcja Mango na sezon wiosna-lato 2019. Swobodna, bazująca na indywidualnym stylu, balansująca na pograniczu retro i nowoczesności. Subtelne pastele, które wyglądają, jak przeświecone letnim słońcem, nadają jej lekkości. Najważniejsze są odcienie bladego różu, błękitu i limonkowej zieleni. Zwiewne są także półprzeźroczyste tkaniny, a fasony, niektóre klasyczne, inne zgodne z sezonowymi trendami, tworzą oryginalny miks.

Uwagę zwracają przede wszystkim koszulki tie-dye, które wyglądają, jakby uszyte były z marmuru, plecione topy, idealne na plaże, a także jasne dżinsy o wygodnym fasonie. Nie mogło zabraknąć hitów z wybiegów – kolarek, bieliźnianych sukienek, czy też dwurzędowych marynarek i kamizelek. Superwyrazisty zestaw srebrnych spodni i marynarki to ukłon w stronę mody lat 90., podobnie jak dodatki, takie jak czapka typu bucket (przedwczoraj podobna pojawiła się na pokazie Diora), trampki za kostkę, czy torebki worki. Jak zwykle u Mango, dodatki są zaprojektowane równie perfekcyjnie jak ubrania. Po raz kolejny pojawiają się kolczyki „nie do pary”, delikatne wisiorki i proste pierścienie. Warto zainwestować także w wiązany w talii pasek, małą torebkę na łańcuszku i sandały z cienkich paseczków, w których można przejść całą plażę. 

Wiosna i lato 2019 roku będą należały do lekkości, pasteli i #MangoNewVoices. 

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę