Znaleziono 0 artykułów
21.07.2023

Mediolan, blichtr i gwiazdy. Martini świętuje 160. urodziny w wielkim stylu

21.07.2023
(Fot. materiały prasowe)

Aby uczcić okrągłą rocznicę istnienia, włoska marka wystartowała z kampanią „160 Years of Great Taste”. Urodzinową celebrację zainicjował wyjątkowy event w gwiazdorskiej oprawie.

Bez Martini nie byłoby aperitivo w wydaniu, jakie znamy dziś. Słynna włoska marka zrewolucjonizowała południową tradycję w 1863 roku. Wszystko zaczęło się od rozmowy przedsiębiorcy Alessandro Martiniego i zielarza Luigiego Rossi. Twórczy duet postanowił zreinterpretować klasyczne aperitivo w bardziej współczesnym stylu. Owocem ich współpracy było Martini Rosso, które szybko zapewniło sobie miejsce w panteonie najsłynniejszych alkoholi świata.

Dziś Martini, podobnie jak samo aperitivo, jest jednym z symboli włoskiej kultury, dumnie kultywowanym przez kolejne pokolenia rzemieślników. Aby uczcić ich dorobek, marka wystartowała z jubileuszową kampanią „160 Years of Great Taste”. Za jej pośrednictwem fani najsłynniejszego wermutu na świecie będą mieli okazję zajrzeć do świata Martini i celebrować jego tradycję.

Przyjęcie w gwiazdorskim stylu

(Fot. materiały prasowe)

Wielkie świętowanie zainicjowało wyjątkowe przyjęcie, które odbyło się 5 lipca w Mediolanie. W ciągu dnia zaproszeni goście mieli okazję spróbować swoich sił w tworzeniu autorskich drinków pod okiem zawodowego miksologa marki. Miejsce spotkania nie było przypadkowe. Masterclass z miksologii odbyły się w kultowym barze Martini Terrazza z widokiem na katedrę Duomo. To tu od 1958 roku na zaproszenie Martini bawiły się największe osobistości świata mody i sztuki. Do dziś słynny bar pozostaje ważnym miejsce na kulturalnej mapie Mediolanu.

Wieczorem zabawa przeniosła się do innego kultowego cocktail baru, a mianowicie Dazi Milano, zlokalizowanego na skraju historycznego Piazza Sempione. W gwiazdorskim gronie bawili się, m.in. dawno niewidziana Dakota Johnson i Lucien Laviscount, czyli Alfie z „Emily w Paryżu”. Aktorka przyleciała do Włoch specjalnie dla Martini, a na urodzinowy wieczór wybrała zjawiskową tube dress od Versace. Z kolei nowy ulubieniec świata mody postawił na transparentną koszulę i garniturowe spodnie od Dolce & Gabbana. Tego wieczora wraz z Martini bawili się również blogerka Chiara Ferragni oraz stylista gwiazd Harry Lambert, który ubiera, m.in. Emmę Corrin, Harry’ego Stylesa i Mayę Hawke. Polskie grono miłośników marki reprezentowali Wiktoria Gąsiewska, Rafał Jonkisz, Anna Markowska, Dawid Woliński i Jakob Kosel.

O oprawę muzyczną zadbała Mia Moretti, która skomponowała ścieżki dźwiękowe do pokazów mody takich marek, jak Dior czy Louis Vuitton.

Celebracja trwa

Mediolańskie przyjęcie to zaledwie początek wspólnego świętowania. W ramach urodzinowej kampanii Martini zaplanowano serię wydarzeń specjalnych, celebrujących imponującą historię marki. Przyjęcie w gwiazdorskim stylu zainicjowało pop-up brandu w Dazi Milano. W planach są również lokalne odsłony urodzinowych wydarzeń. W sierpniu Martini zawita do Warszawy, by razem z polskimi miłośnikami marki świętować swój jubileusz.

Ten rok będzie rokiem Martini! Zaczynamy świętować rocznicę globalnie poprzez kampanię „160 Years of Great Taste”, która jest otwartym zaproszeniem do świata naszej marki. Chcemy przypomnieć o legendarnym włoskim dziedzictwie Martini, a jednocześnie uchylić rąbek tajemnicy co do tego, co przyniesie przyszłość – mówi Victoria Morris, Globalny Dyrektor marki Martini.

Julia Właszczuk
Vogue Polska
Treść dostępna dla osób pełnoletnich

Czy masz ukończone 18 lub więcej lat?

Proszę czekać..
Zamknij