Znaleziono 0 artykułów
11.06.2018

Muzyka i relaks w najnowszych kampaniach IKEA

11.06.2018
Zdjęcia z planu teledysku Krzysztofa Zalewskiego (Fot. Materiały prasowe IKEA)

Szwedzka marka lubi w niecodzienny sposób prezentować swoje nowości. Dzięki współpracy z artystą, Krzysztofem Zalewskim kolekcja SOMMAR została w jego najnowszym teledysku przedstawiona jako element nietypowej instalacji – zarówno przestrzennej, jak i muzycznej. Ale na tym nie koniec. Ikea namawia Polaków do odpoczynku, gwarantując przyjemne ciarki i uczucie zrelaksowania. Musicie tego spróbować To działa!

Niesztampowe marketingowe rozwiązania już jakiś czas temu stały się znakiem rozpoznawczym IKEA. Marka poszukuje nowych rozwiązań i niekonwencjonalnych metod prezentacji swoich nowości. Tak samo było w przypadku najnowszej kolekcji SOMMAR 2018: – Seria SOMMAR 2018 inspiruje i zachęca do spojrzenia na swoje otoczenie świeżym okiem, dlatego my również postawiliśmy sobie wyzwanie, by odejść od schematów i niestandardowo zakomunikować nasze produkty – czytamy w informacji prasowej. Do współpracy szwedzki gigant zaprosił więc muzyka, kompozytora i tekściarza, Krzysztofa Zalewskiego, którego nieszablonowana twórczość jest bliska marce. 

Zdjęcia z planu teledysku Krzysztofa Zalewskiego (Fot. Materiały prasowe IKEA)

Przedmioty z kolekcji SOMMAR pojawiają się w teledysku do utworu „Podróżnik”. Tytułową postacią jest sam artysta, który opowiada historię swojego życia. Próbuje wybudzić się z letargu i wykorzystać każdy dzień. Przedmioty codziennego użytku zostały przedstawione w formie instalacji przestrzennej, muzycznej i choreograficznej, z udziałem tancerzy. Stały się pewnego rodzaju nośnikiem emocji: – Ożywają i prowokują, by w końcu uwolnić go do działania – komentuje Ewa Kaczmarek, reżyserka i autorka scenariusza teledysku. 

Zdjęcia z planu teledysku Krzysztofa Zalewskiego (Fot. Materiały prasowe IKEA)

To nie koniec niespodzianek, które przygotował szwedzki gigant. W ramach uzupełnienia wiosennej kampanii IKEA zachęca swoich klientów do odpoczynku, wykorzystując zjawisko ASMR. Czteroliterowy skrót pochodzi od angielskiej nazwy Autonomous Sensory Meridian Response, czyli spontanicznej odpowiedzi układu nerwowego na bodźce odnoszące się do różnych zmysłów. Co to oznacza w praktyce? Odczucie przyjemnego mrowienia w okolicach głowy i szyi, które wywołują tzw. wyzwalacze. W tym wypadku głównymi bohaterami są meble z wiosennej kolekcji marki. Poznajemy je poprzez szepty i dźwięki wydobyte z materiałów, z których zostały stworzone.

– Dzisiaj mówi się nam, że cały czas mamy być aktywni, być ciągle w biegu. A my wierzymy, że warto i wolno wypoczywać. Wykorzystując technikę ASMR, chcemy, aby odbiorca nie tylko zobaczył, ale też usłyszał i poczuł, że z IKEA może pozwolić sobie na naturalny relaks – mówi Bartosz Binczewski, Digital Marketing Leader w IKEA.

Marka prezentuje dopełnienie wiosennej kampanii z myślą o odpoczynku oraz nicnierobieniu i promuje technikę AMSR głównie w mediach społecznościowych: Youtube, Facebook, Instagram. Można ją też znaleźć na stronie internetowej i usłyszceć w radiu:

Materiał I „Potwory spod kanapy!": LINK

Materiał II „Wypoczynkowa sesja ASMR | Potwory spod kanapy cz. 2”: LINK

Lista utworów z dźwięków wydawanych przez meble i produkty IKEA: LINK

Seria ASMR (Fot. Materiały prasowe IKEA)

 

Katarzyna Pietrewicz
Proszę czekać..
Zamknij