Znaleziono 0 artykułów
13.05.2024

Strefa „Vogue’a” i J. Safra Sarasin w NADA Villa Warsaw

13.05.2024
Fot. Materiały prasowe

Dwa płótna Bartłomieja Flisa stały się osią przestrzeni zaprojektowanej przez pracownię Paradowski Studio. To miejsce do odpoczynku, rozmów i kontemplacji. Selekcja mebli z II połowy XX wieku to kolekcjonerskie okazy, które zasługują na miano ikon designu. Uzupełnione zostały o współczesne projekty Paradowski Studio, zaprojektowane przez Zuzannę i Piotra Paradowskich, autorów aranżacji strefy. Wnętrze wykończone jest dodatkami i tkaninami pochodzącymi z DOM Store. Francuska sofa z lat 80. jest formą małej architektury. Współczesny moherowy koc o niezwykłej fakturze i kolorze zabiera w podróż do świata zmysłów, a kolorowe szkło, filtrując naturalne światło, odrealnia wnętrze. To tylko przykłady obiektów, które rozmywają tradycyjny podziały na dizajn, rzemiosło i sztukę. 

Strefa „Vogue’a” powstała we współpracy z grupą J. Safra Sarasin zajmującą się bankowością prywatną.

Co zobaczymy w strefie „Vogue Polska Living” i J. Safra Sarasin?

1/21 Bartłomiej Flis, „Koń”, 2024

180x230 cm, pastel olejny na płótnie, dzięki uprzejmości BWA Warszawa

2/21 Bartłomiej Flis, „Roztopy”, 2024

200x155 cm, pastel olejny na płótnie, dzięki uprzejmości BWA Warszawa

3/21 Percival Lafer lounge chair, Brazylia, 1960

Fenomenalny projekt projektanta Percivala Lafera. Dwie formy w kształcie litery L są ze sobą połączone, co charakteryzuje ich obszerny i zabawny wygląd. Krótszy bok tworzy oparcie i jest lekko pochylony. Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty artystyczne, niezależnie od perspektywy, jaką przyjmiesz na te krzesła w kształcie pantofelków, każdy kąt zapewnia inne wizualne emocje, umożliwiając właścicielowi umieszczenie pary w centralnym punkcie pokoju. Tapicerka ze skóry nubukowej jest połączona w wyraziste fałdy, dzięki czemu jego linie płynnie przepływają.

4/21 Gionathan de Pas & Donato D’Urbino & Paolo Lomazzi for Ampaglas, Włochy, 1970

Gionathan de Pas, Donato D’Urbino i Paolo Lomazzi, osławione trio włoskich projektantów, przedstawiło ten dziwaczny projekt, który został wyprodukowany przez firmę Ampaglas w latach siedemdziesiątych. Projekt utrzymany jest w dość niekonwencjonalnym, typowym dla tego okresu kształcie, z okrągłymi, nieporęcznymi kształtami i nieproporcjonalnymi wymiarami. Podstawa wykonana jest z ABS w ciemnobrązowym kolorze, trwałego tworzywa sztucznego często używanego w projektowaniu mebli z tego okresu. Ta estetyka projektu nie tylko odzwierciedla nową technologię produkcji tamtych czasów, ale także oddaje nową definicję mobilności w latach 60. i 70. XX wieku, która była napędzana chęcią stworzenia zabawnego i zrelaksowanego otoczenia.

5/21 Artisanal Sofa, Francja, 1980

Sofa wykonana z lakierowanego na czarno jesionu, jej wyraźna i geometryczna struktura przyciąga uwagę, zdefiniowaną przez starannie ułożony układ siatki z otworami. Imponujący rozmiar sofy i odważna estetyka graficzna sprawiają, że jest to niezaprzeczalny punkt centralny w każdej przestrzeni, służąc jako wyraz wizualny. Poduszki zostały obite brązowym aksamitem, delikatnie kontrastują z kanciastą sylwetką sofy, zapewniając nie tylko wizualną intrygę, ale także wygodę. Ten projekt w równym stopniu zachęca do relaksu i podziwu.

6/21 Regał Szron, Dom Store

Nazwa Szron odwołuje do wyjątkowej struktury opracowanej na potrzeby tego mebla. Oblepiony kremową powłoką śliskiego lakieru ma przywoływać skojarzenia ze skorupą lodu okrywającą krajobraz w mroźne zimowe dni. Łagodnie opływowa sylwetka mebla połyskuje w domowym świetle szkląc się niczym zimowe sople. Wykonany w Polsce.

7/21 Pufa Łania, Dom Store

Łania to ekspresyjna metafora leśnej gry świateł. Wielokształtne cienie rzucane przez obłe formy prześwitów czy paleta różnorodnych materiałów mają obrazować dramaturgię stale zmieniającego się żywiołu natury. Ten obiekt to osobliwy aliaż tekstur: linearny układ tkaniny łączy się z satynowym rysunkiem słojów mahoniowego drewna i stóp połyskujących blado żółtym refleksami. Wykonana w Polsce.

8/21 Stolik Szron, Dom Store

Ten nieduży stolik jest nawiązaniem do tradycyjnych polskich mebli toczonych z litego drewna. Takie nostalgiczne spojrzenie na klasyczne rozwiązania meblarskie i zmiana w proporcji ich charakterystycznych elementów nadała meblowi odświeżonego charakteru jak i nowej użytkowości. Jest to także odautorskie życzenie o zachowanie ręcznych technik wytwarzania. Wykonany w Polsce.

9/21 Stolik pomocniczy Mak

Stolik pomocniczy Mak to część kolekcji DOM x PS projektu Paradowski Studio. Stolik wykonany został z forniru dębowego i stalowego blatu w kolorze intensywnej czerwieni.

10/21 Stolik pomocniczy Stal Węglowa

Stolik pomocniczy wykonany ręcznie z czarnej stali węglowej. Gładki blat z subtelną falbanką na krawędzi oraz nogi z widoczną strukturą zostały uzyskane w wyniku kucia na gorąco. Obiekt tworzony w tradycyjnej pracowni ślusarskiej na południu Polski.

11/21 Natural – Monte, Massimo Copenhagen, 250x350cm

Dywan tkany ręcznie z najlepszej wełny merynosów, nadaje przestrzeni atmosferę wyrafinowania i elegancji. Kolekcja dywanów Monte, umiejętnie wykonanych z najlepszych włókien wełny Merino, oferuje poczucie luksusu i trwałej jakości. Wyrafinowany projekt obejmuje różne wysokości włosia, tworząc elegancki geometryczny wzór z pluszową i zachęcającą teksturą. Owce merynosów znane są z wyjątkowo miękkiego polaru, który zapewnia dywanowi przyjemny dotyk, nie rezygnując przy tym z wydajności. Wełna Merino jest nie tylko trwała, odnawialna i biodegradowalna, ale także z natury odporna na plamy, zabrudzenia i zgniatanie, dzięki czemu dywany Monte stanowią harmonijne połączenie elegancji i odporności.

12/21 Marmurowy stolik kawowy powstały jako lada dla Krakowskiego, Dom Store

Projekt: Paradowski Studio
Materiał: Trawertyn

13/21 Kolekcja Pagoda, Paradowski Studio

Biurko oraz nakastliki. Materiał: Ręcznie kuta stal lakierowana / drewno dębowe patynowane.

14/21 Koc moherowy, Dom Store

Niezwykle lekki i miękki koc z wełny i moheru. Moher, to wełna pozyskiwana z kóz angorskich, która dostosowuje się do temperatury ciała. To sprawia, że materiały wyprodukowane z tego włókna sprawdzają się na każdą porę roku. Wyprodukowany w Hiszpanii.

15/21 Poduszka boucle z pomponami, Dom Store

Wełniana poduszka boucle wykończona pomponami. Wypełnienie poduszki to współczesna alternatywa dla puchu odpowiednia również dla alergików. Miękka i elastyczna nie odkształca się w trakcie użytku.

16/21 Kieliszek, kolekcja Brzask

Kolekcja Brzask projektu Dom Store to rodzina szkła użytkowego wykonanego metodą szkła dmuchanego w Polsce. Kieliszek o transparentnej czasze osadzony na szarej nodze. Ręczny proces tworzenia sprawia, że w każdej sztuce pojawiają się delikatne różnice w wielkości oraz kolorystyce.

17/21 Kieliszek Pomidor, kolekcja Brzask

Kolekcja Brzask projektu Dom Store to rodzina szkła użytkowego wykonanego metodą szkła dmuchanego w Polsce. Pucharek o bursztynowej czasze, osadzony został na rubinowej kuli. Funkcjonalnie przeznaczony do deserowych zastosowań. Ręczny proces tworzenia sprawia, że w każdej sztuce mogą pojawić się delikatne różnice w wielkości oraz układzie plam.

18/21 Wazon Kule

Wazon Kule to projekt Dom Store jako część kolekcji tradycyjnego szkła polskiego. Wykonanie pojedynczego wazonu to wynik kilkugodzinnej pracy doświadczonych hutników. Każda z kulek jest podawana na wazon ręcznie w wysokiej temperaturze. Jest to wymagający proces łączący kunszt artystyczny i koncentrację z siłą fizyczną. Metoda szkła dmuchanego sprawia, że każdy powstały egzemplarz jest unikatowy i niepowtarzalny, a różnice w proporcjach czy subtelne zmiany w kolorze i kształcie to czar obiektów tworzonych ręcznie.

19/21 Wazon tradycyjny mały, żółć/niebieski

Ceramiczny wazon w nakrapiany wzór o tradycyjnym kształcie, charakterystycznym dla rejonu Pugli. Został stworzony w małej, rodzinnej manufakturze na południu Włoch. Toczony na kole oraz ręcznie nakrapiany posiada niepowtarzalny charakter.

20/21 Dzbanek tradycyjny nakrapiany, krem/zieleń

Mały tradycyjny dzbanek na wodę i drobne kwiaty. Jego nakrapiany wzór jest charakterystyczny dla rodzinnej manufaktury na południu Włoch, gdzie ceramika od pokoleń toczona jest na kole i ręcznie malowana.

21/21 Dwuramienny świecznik ceramiczny, krem

Dwuramienny świecznik ceramiczny, wykonany ręcznie w rodzinnej manufakturze w Pugli. W tym rejonie tradycje sztuki ceramicznej sięgają roku 1623.

Redakcja „Vogue Polska”
  1. Kultura
  2. Sztuka
  3. Strefa „Vogue’a” i J. Safra Sarasin w NADA Villa Warsaw
Proszę czekać..
Zamknij