Znaleziono 0 artykułów
14.08.2025

Nigeryjska marka Iamisigo zadebiutowała na kopenhaskim tygodniu mody

14.08.2025
Fot. Materiały prasowe

Podczas tegorocznej edycji kopenhaskiego tygodnia mody Zalando po raz trzeci wręczyło nagrodę Zalando Visionary Award, wyróżniając projektantów, którzy kształtują przyszłość mody poprzez innowacje, autentyczność i wpływ społeczny. W 2025 roku laureatem została nigeryjska marka Iamisigo założona przez Bubu Ogisi. Podczas kopenhaskiego tygodnia mody odbył się pokaz marki na sezon wiosna-lato 2026.

Marka Iamisigo słynie z nowatorskiego łączenia afrykańskiego rękodzieła z ideą upcyklingu. Ubrania powstają ręcznie, z wykorzystaniem tradycyjnych technik oraz nietypowych materiałów, w tym odpadów, co pozwala podkreślać znaczenie lokalności i rzemiosła. Bubu Ogisi tworzy kolekcje z pogranicza mody i sztuki, które stanowią komentarz do zagadnień społeczno-politycznych, takich jak religia, ekosystem czy seksualność. Jej projekty noszą Naomi Campbell i Julia Fox, a piszą o niej międzynarodowe edycje „Vogue’a”. Ogisi współpracuje z rzemieślnikami z różnych regionów Afryki, wykorzystując m.in. rafię, sizal czy bawełnę, a w procesie twórczym stosuje dawne techniki tkania i zdobienia.

Fot. Materiały prasowe

Na kopenhaskim tygodniu mody marka Iamisigo zaprezentowała kolekcję wiosna-lato 2026 „Dual Mandate”

Ubrania powstały z naturalnych włókien, takich jak bawełna z Ugandy i Kenii, sizal z Tanzanii czy rafia i juta z Nigerii, uzupełnionych o metal, szkło z Kenii oraz przetworzone tworzywa sztuczne. Kolekcja była podróżą przez cztery wymiary – ciało, umysł, ducha i emocje – ukazującą, jak tradycyjne techniki mogą współistnieć z awangardową estetyką.

Fot. Materiały prasowe

Świętowanie zwycięstwa Iamisigo obejmowało uroczystą kolację z udziałem liderów branży, koncert amerykańskiej artystki Keleli oraz re-see kolekcji, które pozwoliło gościom bliżej poznać proces twórczy i materiały wykorzystywane przez markę. Dodatkowo Zalando przygotowało film dokumentalny „Zalando Visionary Award Presents: Iamisigo”, nakręcony w Nigerii, Kenii i Kopenhadze pokazujący historię marki i pracę jej zespołu.

Fot. Materiały prasowe

Zalando Visionary Award, poza prestiżem, wiąże się z nagrodą finansową w wysokości 50 tys. euro, dodatkowym budżetem 35 tys. euro do wykorzystania na pokaz podczas kopenhaskiego tygodnia mody oraz dostępem do mentoringu i zasobów biznesowych. Nabór do czwartej edycji trwa do 3 października 2025 roku.

Aleksandra Kupras
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. Nigeryjska marka Iamisigo zadebiutowała na kopenhaskim tygodniu mody
Proszę czekać..
Zamknij