Znaleziono 0 artykułów
22.09.2022

Podcast „Call to Action!” s.2, odc. 3: Ubrania, które nie istnieją, nie szkodzą planecie?

22.09.2022
(Fot. Jakub Pleśniarski)

Moda cyfrowa daje możliwość nieskrępowanej kreatywnej ekspresji bez szkody dla planety. Wirtualne stroje są też wolne od narzuconej praktyczności – lśniące, metaliczne o nieregularnym kształcie sprawiają wrażenie jakby były zrobione z metalu, marmuru, czy tafli wody. Cyfrowa moda pozwala produkować mniej, w bardziej zrównoważony i odpowiedzialny sposób. O tym jak powstają takie kolekcje rozmawiam z Małgorzatą Kudłą i Adrianem Hołotą, założycielami Nueno, pierwszej polskiej marki digital fashion. Ich projekt narodził się w czasie pandemii, która napędziła postępującą digitalizację i zachęciła do eksperymentowania. Nueno, któremu estetycznie bliżej jest do japońskiego minimalizmu, aniżeli futurystycznej mody gamingowej, to ubrania, które w niedalekiej przyszłości będziemy nosić podczas służbowych konferencji odbywających się w metawersum.

Z założycielami Nueno zobaczymy się również w świecie rzeczywistym już 11 października w Warszawie, podczas konferencji Business Fashion Environment Summit, organizowanej przez Vogue Polska.

Więcej o BFES 2022:

https://www.vogue.pl/a/wydarzenie-business-fashion-environment-summit-2022

Zuzanna Krzątała
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę