Znaleziono 0 artykułów
18.11.2023
Artykuł partnerski

Dopasować meble do właściciela. Nigdy odwrotnie

18.11.2023
Fot. Robert Ceranowicz, Papaya Roster

Jak powinien wyglądać mebel idealny? Rzecz w tym, że taki nie istnieje. Każde wnętrze jest inne i – co za tym idzie – w każdym domu sprawdzi się co innego. Dlatego w firmie Tylko możemy samodzielnie skonfigurować jedyne w swoim rodzaju meble, które będą odpowiadały naszym indywidualnym pragnieniom i potrzebom.

Jaka jest przyszłość branży meblarskiej? Założyciele marki Tylko – Hanna Kokczyńska, Jacek Majewski, Mikołaj Molenda i Benjamin Kuna – już w 2015 roku zrozumieli, że jest nią personalizacja. Bo czasy, gdy niemal w każdym domu czy mieszkaniu mogliśmy zobaczyć te same, wystane w peerelowskiej kolejce meblościanki, dywany czy tapczany, na szczęście dawno już minęły. Co więcej, Polacy są coraz bardziej świadomi i nie chcą już jednakowych, nudnych, masowo produkowanych mebli z wnętrzarskich sieciówek. Dziś zdecydowana większość z nas kupuje mądrze – znamy się na designie, ale też zwracamy uwagę na ekologię. Zdajemy sobie sprawę, że każde wnętrze jest inne, dlatego dobry mebel też powinien być taki – idealnie dopasowany do każdego centymetra przestrzeni i indywidualnego charakteru jego posiadacza. Właśnie z takich przemyśleń zrodził się pomysł na Tylko – marka meblarska, która jednakowość zamienia w oryginalność.

Fot. Carolina Spencer

Personalizacja i ekologia

Celem firmy Tylko od początku istnienia było zrewolucjonizowanie tradycyjnych sposobów produkcji i dystrybucji mebli. Marka wykorzystuje najlepszą na rynku technologię, dzięki której klient w prosty sposób samodzielnie projektuje mebel, a także sprawdza, jak będzie się on prezentować w jego czterech ścianach. Co za tym idzie, wszystko jest tworzone i produkowane wyłącznie na zamówienie. Niesie to wiele korzyści – nie tylko dla użytkownika, lecz także dla planety. Bo w czasach, gdy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, marka musi wychodzić im naprzeciw i proponować rozwiązania zgodne z ich wartościami. Jak?

To proste – meble Tylko nie istnieją, jeśli ich nie zamówimy. Możemy skonfigurować jedyne w swoim rodzaju szafę czy stół, a Tylko stworzy go specjalnie dla nas. Marka sprzedała już w ten sposób 200 tysięcy mebli, z czego aż 188 tysięcy nie powtórzyło się. Jest to gwarancją, że składając wizytę sąsiadowi, nie zobaczymy u niego tego samego biurka, jakie stoi w naszym domu. Ten system minimalizuje też ilość odpadów dzięki rozsądnemu zarządzaniu zasobami oraz zastosowaniu najnowocześniejszych technologii (z wykorzystaniem maszyn CNC i systemu montażu click-in). Produkcja wyłącznie w Polsce pozwala ograniczyć ślad węglowy, a projektowane indywidualnie dla każdego zamówienia opakowanie podlega recyklingowi, bo plastik stanowi w jego składzie zaledwie niezbędne minimum.

Fot. Materiały prasowe

Po latach peerelowskich niedoborów wielu Polaków zachłysnęło się tanimi, plastikowymi produktami. Problem w tym, że – po pierwsze – z ekologią miały one niewiele wspólnego, a co więcej, ich trwałość pozostawiała wiele do życzenia. Tymczasem Tylko stawia na meble, które nie tylko będą perfekcyjnie dopasowane do charakteru wnętrza i naszych potrzeb, lecz także zostaną z nami przez długie lata. Dzięki najwyższej jakości materiałom oraz ponadczasowemu designowi produkty Tylko mogą przetrwać i zachwycać znacznie dłużej niż jeden sezon.

Od meblościanki do Tylko

Fot. Materiały prasowe

Tylko zachwyca miłośników designu z zagranicy od początku swojego istnienia. Marka połączyła doświadczenia w obszarze projektowania i inżynierii, tworząc meble idealnie dopasowane do wnętrz, by wprowadzać harmonię w każdym domu. W Europie Zachodniej Tylko szybko odniosło sukces – sprzedano tam już ponad 200 tysięcy mebli i aż 94,32 proc. z nich jest jedynymi w swoim rodzaju.

Teraz, w związku z dynamicznym rozwojem marki, jej założyciele pragną, by pokochali ją także mieszkańcy kraju, w którym się narodziła. Dlatego startuje pierwsza lokalna kampania reklamowa pod parasolową ideą „Od meblościanki do Tylko”, która przywołuje wspomnienia, jak polski dom zmieniał się na przestrzeni lat. Marka zabiera nas w sentymentalną podróż po tych wcale nie tak dawnych czasach. Kończy się ona w teraźniejszości polskiego designu – takiego, z którego możemy być dumni.

Fot. Robert Ceranowicz, Papaya Roster

Co zmieniło się w Polsce w ciągu ostatnich kilku dekad? Przede wszystkim w naszym życiu, wraz z transformacją, przestała dominować jednakowość. I choć początkowo jej miejsce zajęła niewiele lepsza, kolorowa, plastikowa masówka, z czasem wyzwoliliśmy się zarówno od peerelowskiej unifikacji, jak i od sieciowych koszmarków. Obecnie inne są już zarówno nasze domy, jak i polscy użytkownicy. Staliśmy się bardziej świadomi, wymagający i poszukujący. Pragniemy się wyróżniać. Przyszedł więc czas na oryginalność – na indywidualne gusta, pochwałę osobowości i charakteru. Marka Tylko ma narzędzia, by sprostać takim oczekiwaniom i pomóc wyrazić siebie – dokładnie tak, jak tego pragniemy. Bo Tylko dopasowuje meble do właściciela, nigdy odwrotnie.

Założyciele marki przekonują, że właśnie na tym polega dziś mądra transformacja. Design stał się obecnie językiem, którym opowiada się nie tylko o świecie, lecz także o naszych zainteresowaniach i stylu życia. Dobrymi decyzjami przemeblowujemy więc nie tylko własne mieszkania, ale przede wszystkim światopogląd.

Dwiedz się więcej o meblach marki Tylko na tylko.com.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij