Znaleziono 0 artykułów
19.07.2023

Triumf Loewe i drastyczny spadek Balenciagi w rankingu najpopularniejszych marek

19.07.2023
Ranking najpopularniejszych marek The Lyst Index Q2 2023 (Fot. Spotlight. Launchmetrics / Agencja FREE)

Zestawienie najpopularniejszych marek modowych tworzone na podstawie wskaźników popularności w postaci wzmianek w mediach społecznościowych, zaangażowania gwiazd, liczby wyświetleń i dokonanych zakupów produktów właśnie ujrzało światło dzienne. W drugim kwartale 2023 roku miano najgorętszej marki na świecie zyskał hiszpański dom mody Loewe, zaś drastyczny spadek popularności odnotowała Balenciaga.

Statystyki wyszukiwań: Loewe na prowadzeniu

Według prestiżowego rankingu The Lyst Index Q2 2023, Loewe było najgorętszą marką w drugim kwartale na świecie. W tym okresie liczba wyszukiwań marki wzrosła o imponujące 19 proc. Najbardziej pożądanym produktem okazał się być tank top Anagram, który został dostrzeżony przez Kylie Jenner. Torebka kosz od Loewe zdobyły miano kultowego dodatku, a modele z nowej kolekcji Paula’s Ibiza napędziły globalny popyt. Ponadto, marka może poszczycić się olśniewającymi kreacjami, które stworzyła dla Beyoncé na jej światową trasę koncertową Renaissance.

Kolekcja kolekcji Paula’s Ibiza, Loewe (Fot. Materiały prasowe Loewe)

Marki modowe drugiego kwartału: Louis Vuitton z 11. pozycją w rankingu

Tymczasem francuski dom mody Louis Vuitton awansował o dwa miejsca w górę, zajmując 11. pozycję w rankingu. Niewątpliwie wpływ na to miał długo wyczekiwany debiutancki pokaz mody męskiej Pharrella Williamsa w Paryżu, który zgromadził wiele gwiazd ze świata mody, kina, muzyki i sportu. Do wzrostu popularności marki przyczyniła się także kampania, której twarzą została Rihanna, a także wybór Zednayi jako ambasadorki marki.

Wyniki Lyst Index 2023: Ogromny spadek Balenciagi

Z kolei Balenciaga, która jeszcze niedawno należała do czołówki najbardziej pożądanych marek na świecie, od trzeciego kwartału 2022 roku doświadcza gigantycznego spadku popularności. Mimo że marka wydała nową kolekcję Resort 2024, a gwiazdy, takie jak Michelle Yeoh, Isabelle Huppert czy Alton Mason nosiły ubrania marki podczas Festiwalu Filmowego w Cannes, Balenciaga w dalszym ciągu ma problem z odzyskaniem dobrego wizerunku. Z pewnością wpłynęła na to kontrowersyjna kampania z udziałem dzieci i motywem BDSM, współpraca z Ye Westem, który kilka miesięcy temu wzburzył opinię publiczną antysemickimi wypowiedziami, a także osobliwe produkty, takie jak znoszone trampki, które Balenciaga wystawiła za zawrotną cenę.

Julia Goljan
Proszę czekać..
Zamknij