Znaleziono 0 artykułów
16.07.2019

Stella McCartney dołącza do LVMH

Stella McCartney nagrodzona za innowacje, odbiera statutkę The Fashion Awards 2017 (Fot. Getty Images)

Rok po rozwiązaniu umowy z konkurencyjną korporacją Kering brytyjska projektantka zachowa stanowisko dyrektor kreatywnej i większość udziałów w swojej marce, a także otrzyma stanowisko doradczyni LVMH w zakresie zrównoważonego rozwoju. 

W ubiegłym roku Stella McCartney odkupiła 50 procent udziałów w swojej marce od korporacji Kering, która ma w swym portfolio takie domy mody jak Gucci, Saint Laurent czy Balenciaga, stając się tym samym jedyną właścicielką linii ubrań i akcesoriów, noszących jej imię. Projektantka pozostała nadal członkinią Kering Foundation, organizacji walczącej z przemocą wobec kobiet. W poniedziałek McCartney poinformowała opinię publiczną, że podpisała kontrakt z konkurencyjnym gigantem LVMH.

Stella McCartney (Fot. Getty Images)

Francuski koncern to największa na świecie grupa marek luksusowych, do których należą Louis Vuitton, Dior, Givenchy i Fendi. Zgodnie z umową Stella zachowa stanowisko dyrektor kreatywnej, a także większość udziałów w marce, co jest rzadkością w historii LVMH. Projektantka zaznaczyła, że zgłaszało się do niej wielu inwestorów, żadna oferta „nie mogła się jednak równać z propozycją Bernarda Arnaulta i jego syna Antoine’a”, czyli prezesa korporacji oraz jego najstarszego syna i dyrektora Berluti. 

Dla LVMH najważniejszą motywacją do podjęcia współpracy ze Stellą był jej wieloletni wkład w rozwój mody zaangażowanej i etycznej. Jej marka jako jedna z pierwszych w branży luksusowej zrezygnowała z używania skór, futer i produktów zwierzęcych, a sama projektantka od lat jest weganką i głośno opowiada się za ochroną praw zwierząt. Z tego powodu Arnault zaproponował McCartney stanowisko specjalnej doradczyni korporacji w zakresie zrównoważonego rozwoju i działań na rzecz zmniejszenia negatywnego wpływu mody na środowisko. 

Jak podkreśla Arnault, LVMH było pierwszą francuską korporacją o zasięgu światowym, która już 25 lat temu stworzyła departament na rzecz zrównoważonego rozwoju. W maju firma ogłosiła pięcioletnią współpracę z UNESCO, dzięki której należące do portfolio marki będą wdrażać bardziej ekologiczne rozwiązania w procesie produkcji i sprzedaży swoich ubrań. Działania tego typu są niezwykle potrzebne, bo jak wynika z raportu Global Fashion Agenda, moda pozostaje jedną z branż najbardziej szkodliwych dla środowiska.

Marka Stelli McCartney jest również kolejnym w portfolio korporacji domem mody zarządzanym przez kobietę, w historycznie zdominowanej przez mężczyzn branży. W maju LVMH rozpoczęło współpracę z Rihanną, w ramach której piosenkarka stworzyła autorską markę „Fenty”.

Szczegóły porozumienia między Stellą McCartney i LVMH zostaną ujawnione we wrześniu. 

Julia Właszczuk
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę