Znaleziono 0 artykułów
10.04.2020

To najmodniejszy kolor tego sezonu

(Fot. Getty Images)

Odcień gelato al pistacchio, czyli najsłynniejszych włoskich lodów o smaku pistacji, szczególnie popularnych na Sycylii, w nowym sezonie nosić będziemy nie w rożku, ale na ubraniach i dodatkach.

Chociaż Instytut Pantone kolorem roku okrzyknął niebieski (a dokładnie odcień Classic Blue), to patrząc na aktualne kolekcje popularnych marek czy fotografie z pokazów na sezon wiosna–lato 2020, łatwo zauważyć, że znacznie więcej niż granatowych czy błękitnych ubrań jest na nich tych pistacjowozielonych.

Pistacja, czyli odcień rozbielonej, pastelowej zieleni, czasami z nutą żółci, nie jest w modzie nowością. Wystarczy spojrzeć na obrazy z okresu rokoka, by przekonać się, że większość portretowanych na nich dam ma na sobie pistacjowe kreacje. A bardziej współcześnie? Duet projektantów Proenza Schouler lansował pistacjowe ubrania w 2012 roku, Miuccia Prada sięgnęła po jasną zieleń w 2015 roku i zestawiła ją z mocnym indygo.

Prada jesień-zima 2015-2016 (Fot. ImaxTree)

W tym samym roku naczelna amerykańska celebrytka, Kylie Jenner, na odcień łuskanych pistacji pofarbowała sobie włosy. Pistacjowomiętową tiulową spódnicę nosiła Sarah Jessica Parker jako Carrie Bradshaw w „Seksie w wielkim mieście” i to właśnie w tym kolorze wystąpiła w remake’u czołówki serialu zrealizowanym na potrzeby charytatywnej akcji Stella Artois i Water.org. Taki ton zieleni królował też w roku 2019 roku – na wybiegach (Marc Jacobs, Sally LaPointe, Jil Sander) i na Instagramie (lansowały go wtedy m.in. Jeanne Damas czy Lotta Lavanti).

Kylie Jenner (Fot. Getty Images)

Teraz pistacja wraca do mody – najlepiej na dopasowanych golfach, zwiewnych bluzach albo halkach. Może się błyszczeć, bo pięknie wygląda na jedwabiu czy cekinach, albo być matowa, wręcz szorstka, na przykład na swetrach z surowej wełny. Nosimy ją od stóp do głów albo zestawiamy z subtelnymi odcieniami beżu, kości słoniowej czy z bielą.

(Fot. Getty Images)

Szczególnie kochają ją Skandynawki. Dowody? Sprawdźcie galerie street style’u z tygodni mody z Kopenhagi. W sezonie wiosna–lato 2020 pistacjowe (specjalnie powyciągane) swetry i namiotowe sukienki pokazała amerykańska marka Tibi założona w 1997 roku przez Amy Smilovic. Priscavera od dwóch sezonów lansuje jasnozielone golfy noszone w towarzystwie halek typu slip dresses. Projektant Christian Siriano zatopił w pistacjowym odcieniu niemal pół kolekcji i udowodnił, że ten kolor świetnie prezentuje się na kreacjach przeznaczonych na czerwony dywan.

Tibi wiosna-lato 2020 (Fot. ImaxTree)
Ulla Johnson wiosna-lato 2020 (Fot. ImaxTree)

Za światowymi projektantami poszli też ci pracujący dla znanych sieciówek i mniejszych marek. & Other Stories do swoich klientów rozesłało newsletter zatytułowany „Loved by us: pistachio” poświęcony w całości selekcji ubrań w tym kolorze, na Instagramie triumfy święcą zielone niczym pistacjowe lody torebki bułgarskiego By Far, Jessica Mercedes postanowiła zamiast sukienek w nowej kolekcji swojej marki Veclaim umieścić dresy, i to właśnie m.in. w pistacjowym tonie. Reserved wypuściło właśnie na rynek ekologiczną linię #Ecoaware, a w niej pastelowozielone bluzki i spódnice.

Oto nasze pistacjowe wybory, w które warto teraz zainwestować. Wszystkie kupicie online, bez wychodzenia z domu.

Pistacja od ręki

Torebka Nanushka (Fot. Materiały prasowe)

Sandra Sandor, założycielka marki Nanushka, sprawiła, że branża mody skierowała wzrok na Budapeszt. Zasłynęła projektami, które estetykę Wschodu sprawnie miksowały z zachodnią. Dziewczyny równie chętnie co minimalistyczne sukienki i koszule z ekoskóry jej projektu zamawiają z oferty Nanushki torebki. Ta z marszczeniem wpisuje się w aktualne trendy – i za sprawą fasonu (można ją nosić w ręku – jak kopertówkę), i pistacjowej barwy.

Sweater weather

Sweter & Other Stories (Fot. Materiały prasowe)

Szwedzka sieciówka należąca do grupy H&M – & Other Stories – stworzyła całą pistacjową kolekcję. Znalazły się w niej i zielone sukienki, i zielone koszule, bluzki oraz zielone swetry. Piękny jest kardigan zapinany na guziki z dekoltem w serek i wpisujący się w trend na styl lat 90. Najlepiej będzie wyglądał założony na nagą skórę.

(Fot. Getty Images)

Zupełnie nie nago

Bluzka Nago (Fot. Materiały prasowe)

Wszystkie rzeczy polskiej marki Nago są tworzone zgodnie z ideą zrównoważonej mody. To jednak niejedyny powód, by zaopatrzyć się w tę bluzkę. Oprócz pięknego pistacjowego odcienia ma też inne zalety. Jest uniwersalna, więc można ją nosić na co dzień albo założyć na trening, na przykład jogi.

Jezioro łabędzie

Spodnie Lazy Oaf (Fot. Materiały prasowe)

Te pistacjowe spodnie z motywem łabędzi szturmem podbijają Instagram. Pochodzą z kolekcji Lazy Oaf – londyńskiej marki, którą założyła ilustratorka Gemma Shiel. Najpierw zasłynęła malowanymi ręcznie T-shirtami, a później zabrała się do całej kolekcję pełnej zabawnych rysunków, aplikacji i nadruków. Jej projekty świetnie wpisują się w obowiązujący teraz trend na ubrania inspirowane dziecięcą szafą.

Odważnym krokiem

Botki Acne (Fot. Materiały prasowe)

Acne lansuje w tym sezonie nie tylko oryginalne sneakersy z podeszwą inspirowaną dachem opery w Sydney, ale także pastelowe botki. Całe zatopione są w miętowopistacjowym odcieniu i ozdobione dodatkowo delikatnym złotym logo.

Agata Wojtczak
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę