Znaleziono 0 artykułów
27.03.2024

Uniseksowa kolekcja Mawo Collective przepowiada inkluzywną przyszłość mody

27.03.2024
Fot. Edgar Berg / materiały prasowe

Przeskalowane koszule unisex z metką polskiej marki Mawo i kroplą błękitu podbiły nasze serca. Teraz czas na pełną kolekcję, w której znajdziemy też spodnie z szeroką nogawką i elementy odzieży roboczej w nowoczesnym wydaniu.

Polska marka Mawo od trzech alta działa niezależnie od trendów, czy sztywnego podziału na płeć. Jej twórcy przełamują schematy, wykorzystują istniejące zasoby, kierują się w stronę lepszej przyszłości. Zaczęli od koszul oversize, teraz czas na pierwszą pełną kolekcję unisex – Elastic Futures.

Elastic Futures: Inkluzywna kolekcja marki Mawo

 Kreatywny kierunek naszej kolekcji koncentruje się na inkluzywności i wszechstronności, ze szczególnym uwzględnieniem odzieży unisex, którą mogą nosić zarówno mężczyźni, jak i kobiety. W kolekcji znajdują się koszule oversize, spodnie z szeroką nogawką i elementy odzieży roboczej, które zostały przełożone na bardziej modne elementy – opowiadają twórcy marki Mawo, Maria i Sergiusz.

Fot. Edgar Berg / materiały prasowe

W kolekcji Elastic Futures wyraźnie widać dążenie do równowagi pomiędzy męską i kobiecą estetyką. Z jednej strony pojawiają się więc „męskie” tkaniny, np. grubsze gabardyny inspirowane odzieżą roboczą, które w połączeniu z uznawanymi za kobiece jedwabiami tworzą niepowtarzalny look. Maria i Sergiusz przyznają, że przemawia on szczególnie do młodszego pokolenia, które odrzuca podziały płciowe. Bez wątpienia atrakcyjne jest połączenie funkcjonalności nowych projektów z artystycznym sznytem, jak i to, że oversize’owe sylwetki i projekty unisex pozwalają obu płciom na wymienne noszenie odzieży. Nowe modele są też świetnym polem do modowych eksperymentów i budowania ponadczasowej szafy.

W tym sezonie ubrania Mawo pulsują żywszymi odcieniami – electric blue, żywa zieleń obok odcieni brązu i beżu, których źródłem dla twórców były kolory podstawowe, pojawiające się w modernizmie z początku wieku, a także we wnętrzach architektów takich, jak Le Corbusier. – Podjęliśmy działania, aby pozyskiwać tkaniny lokalnie i poddawać recyklingowi już istniejące, ograniczając w ten sposób ilość odpadów – zaznaczają Maria i Sergiusz.

Kampania najnowszej kolekcji marki Mawo powstała w malowniczej włoskiej Apulii.

Fot. Edgar Berg / materiały prasowe
Fot. Edgar Berg / materiały prasowe

 

Fot. Edgar Berg / materiały prasowe
Fot. Edgar Berg / materiały prasowe
Fot. Edgar Berg / materiały prasowe
Podpis
Fot. Edgar Berg / materiały prasowe
Fot. Edgar Berg / materiały prasowe
Fot. Edgar Berg / materiały prasowe

Zdjęcia: Edgar Berg
Asystent fotografa: Sheldon Harris
Stylizacja: Angel Macias
Modelka: Eny Jaki
Makijaż i włosy: Daniel Gryszke
Produkcja: Chipmunk Productions

Paulina Klepacz
Proszę czekać..
Zamknij