Znaleziono 0 artykułów
04.12.2020

„Vogue Polska” i AHEC o kierunkach rozwoju designu

(Fot. Materiały prasowe)

Rok 2020 zaraz się skończy. Zanim odetchniemy z ulgą i zaczniemy myśleć o przyszłości, powinniśmy przeanalizować aktualną sytuację. W ramach wydarzenia „What’s next”, organizowanego 11 grudnia przez „Vogue Polska” we współpracy z AHEC (Stowarzyszeniem Handlowym Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego), spróbujemy podsumować kluczowe zmiany, które zaszły w designie, a także rozstrzygnąć, co dalej z produkcją, materiałami i potrzebami konsumentów.  

Design, jak wiele innych segmentów rynku, po pandemii ulegnie transformacji. Dla jednych to ogromna szansa, a dla innych koniec pewnej epoki, nadprodukcji i łatwego sprzedawania. Jak w tym kontekście zmieni się praca projektanta, czego nauczyliśmy się o swoim otoczeniu i prawdziwych potrzebach odbiorców? Hasło przewodnie spotkania „What’s next?” – cyklu paneli dyskusyjnych, transmitowanych w Vogue.pl i mediach społecznościowych „Vogue Polska” – to pytanie otwarte, która zachęca do szukania kierunków na przyszłość.

Drewno w centrum uwagi

Druga część wydarzenia „What’s next?” będzie całkowicie poświęcona refleksji nad możliwościami drewna. Od ponad 25 lat Stowarzyszenie Handlowe Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego (AHEC) skupia się na zmianie powszechnego postrzegania tego materiału jako surowca. Na arenie międzynarodowej uczestniczy w tworzeniu innowacyjnych projektów, współpracuje z projektantami z całego świata. W tym gronie są także Polacy – Maria Jeglińska-Adamczewska i Tomek Rygalik, , a portfolio lokalnych pomysłów na wykorzystanie amerykańskiego drewna liściastego się poszerza.

W trakcie spotkania, poza dyskusją merytoryczną, pokażemy również drugą odsłonę projektu AHEC z Tomkiem Rygalikiem – Natural Born Collective. W zeszłym roku razem ze studiem projektowym Swallow's Tail Furniture Rygalik zaprezentował możliwości czerwonego dębu liściastego na przykładzie krzesła Natural Born. W tym roku, w ramach pracy ze studentami ASP i Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, rodzina produktów powiększyła się o cztery stoły. Podczas panelu dowiemy się, dla kogo zostały zaprojektowane oraz jak materiał został wykorzystany przez młodych projektantów. O ekologicznym aspekcie surowca, jego wykorzystaniu i przyszłości opowie gość specjalny David Venables, Dyrektor AHEC na Europę.

Kiedy: 11 grudnia 2020

Godzina: 12:30-16:30

Dyskusja online podzielona zostanie na cztery części:

1. Codzienność – od przepychu do umiaru. Jak pandemia wpłynęła na otaczający nas świat? Co może zrobić z najbliższą przyszłością?

Goście: Maria Jeglińska-Adamczewska – projektantka produktu; Michał Piernikowki – Dyrektor Programowy Łódź Design Festival

Czas trwania: 40 minut

2. Materiał – przyszłość to dobry wybór surowca. Ekologia, obróbka i możliwości dla współczesnych konsumentów. 

Goście: Agata Nowotny – socjolożka designu, kuratorka wystaw; dr Paweł Jasiewicz – projektant, wykładowca na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i na Wydziale Technologii Drewna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego; Maja Ganszyniec – projektantka produktu 

Czas trwania: 40 minut

3. Idea – materiał – stół, czyli zoom na projekt Natural Born Collective

Goście: Tomek Rygalik – lider projektu, projektant produktu, wykładowca ASP w Warszawie, Adam Majewski – lider projektu, adiunkt Katedry Meblarstwa na Wydziale Leśnym i Technologii Drewna UP w Poznaniu, Roksana Licznerska – uczestniczka projektu, studentka Wydziału Wzornictwa ASP w Warszawie, Magda Hubka – współwłaścicielka studia projektowego Swallow's Tail Furniture, które było odpowiedzialne za wykonanie stołów.

4. „Poszukamy rozwiązań w naturze” – power speech Davida Venables, Dyrektora AHEC na Europę

Całe wydarzenie będzie dostępne online, w Vogue.pl i mediach społecznościowych „Vogue Polska”. Organizator: „Vogue Polska” i AHEC

*

AHEC jest wiodącym międzynarodowym stowarzyszeniem handlowym, reprezentującym amerykański przemysł drewna liściastego. Jego członkami są zaangażowani w rozwój działalności eksporterzy drewna liściastego, którzy oferują znaczące ilości produktów na rynkach całego świata. Od ponad 30 lat AHEC prowadzi działania promocyjne na arenie międzynarodowej, z powodzeniem budując charakterystyczną i kreatywną markę dla amerykańskiego drewna liściastego. Uwzględniając kluczową rolę, jaką odgrywa projektowanie we właściwym i innowacyjnym wykorzystaniu drewna liściastego, AHEC wspiera amerykańską branżę drewna liściastego poprzez stwarzanie nowych możliwości i budowanie relacji z projektantami na całym świecie. W Europie AHEC słynie z twórczej i ambitnej współpracy z architektami i projektantami, która podkreśla potencjał zrównoważonych materiałów drewnianych i inspiruje do większego ich wykorzystania.

Dominika Olszyna
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę