Znaleziono 0 artykułów
11.11.2023

Where Next? Kreatorzy Zmian

11.11.2023
Olivier Janiak i Jackob Buczyński/ Fot. Materiały prasowe

Inspirujące rozmowy o sztuce, sukcesie i szukaniu własnej drogi. Wyjątkowe prace i konkurs dla artystów. Piątka twórców, którzy odważnie idą pod prąd i wyznaczają nowe trendy w branży. Marka Glenfiddich za sprawą kampanii „Where Next? Kreatorzy Zmian” już po raz trzeci oddała się w ręce artystów.

Jak wpłynąć na otaczający nas świat? Czy sukces zawsze wiąże się z szukaniem własnej drogi? Jak znaleźć swój indywidualny styl i przebić się z innowacyjnymi pomysłami? Odpowiedzi na te i wiele innych nieoczywistych pytań udzielają goście Oliviera Janiaka. Andrzej Dragan, Agnieszka Bar, Jackob Buczyński, Ada Sokół i Andrea Camastra – to właśnie oni wzięli udział w tegorocznej edycji kampanii „Where Next? Kreatorzy Zmian”.

Olivier Janiak i Agnieszka Bar/ Fot. Materiały prasowe

Glenfiddich – innowacyjna, działająca nieszablonowo marka – zaprosiła do współpracy osoby, które uosabiają bliskie jej wartości. Ale dużą dawkę inspiracji zapewnią nam nie tylko rozmowy. Owocami działań artystów są również wygenerowana przy udziale sztucznej inteligencji postać, niepowtarzalny model degustacyjnego kieliszka oraz wyjątkowa marynarka. A także prace stworzone w ramach konkursu. Sprawdzamy, co jeszcze wynikło z tej niezwykłej współpracy.

Inspirujące rozmowy i kreatywni twórcy

– Myślę, że estetyka jest tu kluczowa i stanowi główny powód, dla którego wszystko tak szybko w moim przypadku poszło – mówi Ada Sokół. Jednocześnie dodaje, że jej praca wcale nie jest lekka. To samo dotyczy innych twórców – trudno im się przebić i utrzymać w branży. Dlatego celem kampanii „Where Next? Kreatorzy Zmian” jest wspieranie artystów.

Ada Sokół/ Fot. Materiały prasowe

Ale nie tylko, bo akcja ma za zadanie również poszukiwanie możliwości pozwalających na nowo zdefiniować zarówno proces twórczy, jak i sposób percepcji sztuki. Pomóc w tym mają właśnie Kreatorzy Zmian. Podobnie jak w przypadku poprzednich edycji znów zostały nimi osoby, które kierują się własnymi zasadami, wyróżniają się nowatorstwem, bezkompromisowością i niezwykłą kreatywnością.

Olivier Janiak i Andrzej Dragan/ Fot. Materiały prasowe

Kim zatem są Kreatorzy Zmian? Andrzej Dragan to artysta, kompozytor, twórca filmowy, nagradzany fotograf, wykładowca i fizyk teoretyk. Agnieszka Bar – utalentowana designerka i artystka pracująca ze szkłem – stawia sobie za cel ograniczenie zużycia zasobów. Z kolei projektant, przedsiębiorca i popularyzator ruchu zero waste Jackob Buczyński jest niepokornym artystą, który w pracy nie inspiruje się innymi. Ada Sokół – designerka i przedsiębiorcza artystka 3D – dzięki pracom balansującym na granicy realizmu i fantastyki, mimo młodego wieku, ma na koncie współpracę ze światowymi markami. Natomiast Andrea Camastra to kulinarny wirtuoz i multiinstrumentalista oraz mistrz łączenia kuchni nowoczesnej z tradycyjną. Zdobył prestiżowe nagrody, w tym wyróżnienie Gault & Millau oraz gwiazdkę Michelina.

Olivier Janiak i Andrea Camastra/ Fot. Materiały prasowe

To właśnie z nimi Olivier Janiak rozmawia na tematy, takie jak: przyszłość sztuki, stawianie sobie nowych wyzwań, tworzenie w zgodzie z własnymi wartościami i środowiskiem, przebijanie się z innowacyjnymi pomysłami i odnajdywanie motywacji do podążania w nieznane.

Cykl inspirujących rozmów jest już dostępny na stronie Where-next.pl oraz na kanałach społecznościowych marki. Ale to jeszcze nie wszystko, co w ramach kampanii przygotowali twórcy.

Sztuczna inteligencja i kreatywne eksperymenty

Rozmowy z Kreatorami Zmian zapewniają solidną dawkę inspiracji. Ale artyści nie byliby sobą, gdyby od słów nie przeszli do kreatywnego działania. Dlatego marka Glenfiddich zaufała doświadczeniu twórców i oddała się w ich ręce. Co wynikło z tej współpracy?

Sztuczna inteligencja przez wielu artystów postrzegana jest zarówno jako zagrożenie, jak i źródło nieograniczonych możliwości. Ada Sokół postanowiła sprawdzić, jak AI poradzi sobie z wykreowaniem postaci uosabiającej cechy i wartości, którymi wyróżnia się marka Glenfiddich.

Glen, uosobienie marki Glenfiddich/ Fot. Materiały prasowe

Tak powstał Glen – unikatowa postać, która przywitała zaproszonych na wernisaż gości i oficjalnie otworzyła wystawę prac przygotowaną w ramach kampanii „Where Next? Kreatorzy Zmian”. W animacji pojawił się również wykreowany przez artystkę jeleń – dostojny symbol marki – a całość utrzymano w kolorystyce i symbolice zgodnej z DNA Glenfiddich. Animację z Glenem można obejrzeć na stronie kampanii.

Szkło to konik Agnieszki Bar, nic więc dziwnego, że w ramach kampanii artystka poświęciła się pracy właśnie z nim. Owocem jej twórczych działań jest kieliszek do degustacji whisky Glenfiddich, który wyróżnia się niepowtarzalnym kształtem.

Kieliszki wykonane przez Agnieszkę Bar/ Fot. Materiały prasowe

Wszystko dzięki eksperymentalnemu rozwiązaniu – nóżkę kieliszka Agnieszka wykonała bowiem metodą cichodmuchania i odciskania w drewnie. Dzięki temu nie tylko stworzyła wyjątkowy przedmiot, lecz także nawiązała do tradycyjnej metody produkcji whisky w dębowych beczkach. Czarkę o dynamicznym wykończeniu Agnieszka ozdobiła własnoręcznie wygrawerowaną interpretacją logotypu Glenfiddich.

Marynarka wykonana przez Jackoba Buczyńskiego/ Fot. Materiały prasowe

Niezależnego ducha marki Glenfiddich można interpretować na wiele twórczych sposobów. Jackob Buczyński zadał sobie pytanie, jak przekłada on się na modę. Styl marki zmiksował z pochodzącymi z drugiego obiegu kawałkami skór, łącząc je charakterystyczną dla siebie metodą patchworkową. Efektem tych działań jest wyjątkowa dwurzędowa marynarka. W projekcie nie mogło – oczywiście – zabraknąć symbolu marki Glenfiddich, dlatego na plecach marynarki Jackob wyszył jelenia.

Konkurs, który wyłonił zdolnych artystów

Kampania „Where Next? Kreatorzy Zmian” ma na celu nie tylko inspirować, lecz także wspierać artystów poprzez promowanie ich działalności. Dlatego po raz kolejny towarzyszył jej konkurs, w którym twórcy mieli za zadanie pokazać, jak subiektywnie postrzegają markę.

Interface aplikacji „Maszyna smaków” Arkadiusza Rataja/ Fot. Materiały prasowe

Wyłoniono dwóch laureatów: Arkadiusz Rataj zachwycił jury swoją „Maszyną smaków”, a Monika Kalla ręcznie grawerowanym tytanowym coinem inkrustowanym 24-karatowym złotem. Z kolei wśród trójki finalistów znaleźli się Aleksandra Prusinowska, Lubosz Karwat i Michał Poziemski. Prace stworzone w ramach kampanii „Where Next? Kreatorzy Zmian” zaprezentowano na wernisażu, który odbył się 9 października w Muzeum im. Bolesława Biegasa.

Grawerowany ręcznie przez Monikę Kallaę coin/Fot. Materiały prasowe

Każdy, kto pragnie poznać bliżej artystów, a także naładować się dużą dawką inspiracji i motywacji do zmiany, powinien zajrzeć na stronę Where-next.pl – przedstawiono tam twórców i ich dzieła. Pierwsze odcinki są już dostępne. Kolejne nagrania rozmów z artystami będą się ukazywać do 17 listopada.

Natalia Jeziorek
Vogue Polska
Treść dostępna dla osób pełnoletnich

Czy masz ukończone 18 lub więcej lat?

Proszę czekać..
Zamknij