Znaleziono 0 artykułów
01.10.2021

Wspólna kampania Stelli McCartney i „Sex Education”

(Fot. Materiały prasowe)

Stella McCartney i serial Netfliksa „Sex Education” stworzyli wspólną kampanię  „Toilet, Teeth, Tits” z okazji Miesiąca Świadomości Raka Piersi.

Stella McCartney rozpoczyna kolejną kampanię z okazji Miesiąca Świadomości Raka Piersi. W tym roku stworzyła ją we współpracy z serialem telewizyjnym „Sex Education” Netfliksa. Kampania „Toilet, Teeth, Tits (TTT)” zachęca osoby w każdym wieku do regularnego samobadania piersi podczas porannej rutyny. W kolekcji odzieży projektantki na zimę 2021 ukażą się t-shirty „TTT”, a każda sprzedana sztuka sprawi, że Fundacja „Stella McCartney Cares” przekaże jeden biustonosz przeznaczony dla kobiet po mastektomii. 

(Fot. Materiały prasowe)

Na stronach stellamccartney.com i stellamccartney.org pojawił się dwuminutowy skecz, w którym występuje Stella i członkowie obsady „Sex Education”, w tym Aimee Lou Wood, Chinenye Ezeudu, Sami Outalbali, Mimi Keene, Chaneil Kular i Simone Ashley. Video ma na celu obalenie mitów na temat raka piersi i szerzenie świadomości na temat znaczenia samobadania wśród dorastającego pokolenia. „Use the Toilet, brush your Teeth, check your Tits” („skorzystaj z łazienki, umyj zęby, zbadaj piersi”) - słyszymy na nagraniu.

- Jestem bardzo podekscytowana, że mogę dołączyć do rodziny Stelli i promować tak szczytny cel. Zgodnie ze słowami Bimini Bon Boulash [brytyjska drag queen - przyp.red.], 'sutki są oczami twarzy' - więc miejmy oczy otwarte, a ręce na cyckach!" mówi Chinenye Ezeudu, członkini obsady „Sex Education”.

(Fot. Materiały prasowe)

Rak piersi jest obecnie nowotworem, który powoduje największą liczbę zgonów na świecie. Organizacja charytatywna „Breast Cancer Now” szacuje, że podczas lockdownu prawie milion Brytyjek nie zrobiło mammografii z powodu wstrzymania programów badań piersi. Rak piersi jest już najczęstszym nowotworem w Wielkiej Brytanii - diagnozuje się go u ponad 55 000 kobiet i 350 mężczyzn rocznie.

Według szacunków OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju), średnio 42 na 100 tys. Polek umarło w 2020 roku na raka piersi. Z kolei WHO ogłosiło, że rak piersi jest obecnie najbardziej powszechnym nowotworem na świecie. Obecnie u 12 proc. kobiet w ciągu roku diagnozuje się właśnie tę chorobę. W ciągu ostatnich 20 lat liczba nowotworów piersi zwiększyła się prawie o 100 procent.

- Rak piersi to przerażająca choroba, która przyniosła tak wiele bólu kobietom i rodzinom na całym świecie, w tym mojej własnej. Jestem dumna ze współpracy z Netfliksem i wspaniałym zespołem „Sex Education”. Zawsze wierzyłam w połączenie humoru z modą. Teraz używamy go jako narzędzia, aby przypomnieć ludziom w każdym wieku, aby badali swoje piersi, a zwłaszcza młodszym kobietom, które o tym nie myślą, lub pominęły mammografię podczas lockdownu” - powiedziała Stella McCartney.

W tym roku Fundacja „Stella McCartney Cares” rozda 10 000 biustonoszy dla kobiet po mastektomii „Louise Listening”. Bielizna występuje w rozmiarach XS-XXL, które pasują do miseczek 32A-42E. 

Koszulki „TTT”, powstałe w ramach kampanii, zostały wykonane z bladoniebieskiej bawełny organicznej - ozdobionej logo z przodu i z tyłu, którego barwnik reaguje na ciepło i po dotknięciu zmienia kolor na różowy, aby przypominać kobietom o konieczności zbadania piersi. 

Aleksandra Kupras
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę