Znaleziono 0 artykułów
27.08.2022
Artykuł sponsorowany

2005 x Leeves: Kolekcja na koniec lata

27.08.2022
(Fot. Karol Małecki)

Uwielbiane przez zoomersów młode polskie marki streetwearowe – 2005 i Leeves – połączyły siły, by stworzyć wspólną kolekcję na końcówkę lata. Kampania oddaje ducha ostatnich dni wakacji – nostalgicznych i spontanicznych. 2005 x Leeves można kupić wyłącznie w sklepie internetowym MODIVO.

Indywidualistyczni, kreatywni, niepokorni – zoomersi chcą od życia więcej. Nie idą na żadne kompromisy, robią tylko to, co naprawdę kochają, zmieniają świat na lepsze. Do najważniejszych wartości pokolenia TikToka należą inkluzywność, innowacja, wolność. Światopogląd przejawia się także w podejściu młodej generacji do mody. Dzisiejsi dwudziestolatkowie wybierają młode marki i niezależnych projektantów, streetwear i sport, rzeczy vintage i inspirowane modą pierwszej dekady nowego milenium. Poszukując własnego stylu, wciąż odkrywają nowe brandy. Wspierają lokalność, stawiają na zrównoważony rozwój, zwracają uwagę na misję stojącą za ubraniem w równym stopniu, co na sam przedmiot.

(Fot. Karol Małecki)
(Fot. Karol Małecki)

Oczekiwaniom zoomersów wychodzą naprzeciw młode polskie marki, zakładane najczęściej przez ich rówieśników. Mikołaj Barczewski założył 2005 w 2017 roku. Z wewnętrznej potrzeby tworzenia i reagowania na otaczającą rzeczywistość, jak sam twierdzi. Pierwsze projekty zaczął tworzyć już jako piętnastolatek. Nazwa marki nawiązuje do estetyki dominującej w czasie jego dorastania. Jego imiennik i rówieśnik – Mikołaj Bagiński – wystartował z własną marką trzy lata później. Od dwóch lat oprócz audycji „dre$$code” w newonce i aplikacji Dropsy, Bagi prowadzi autorski brand Leeves. Barczewski i Bagiński myślą o swoich firmach podobnie – tworzą lokalnie, ale myślą globalnie, współpracują z artystami, bliski jest im streetwear, choć nie zamykają się w jednej estetyce.

(Fot. Karol Małecki)

2005 szyje głównie w Polsce, zwracając uwagę na jakość designu, kroju i materiału. Równie istotna jest identyfikacja wizualna. Marka podjęła już współpracę z takimi artystami jak Running Files, Jakub Owczarek, Kasia Kowalczyk, Ralph Kamiński, Luke Jascz, Klaudia Jeleńska i Filip Nesterowicz. Fanami 2005 są raperzy – Quebonafide, Żabson czy Tymek oraz Young Leosia.

Leeves opiera się na kolektywnym działaniu utalentowanego zespołu, którego działania nie znają granic – równie dobrze do projektu może przyłożyć rękę osoba z drugiego końca świata. Za każdą kolekcją stoją konkretni twórcy. Marka jest świeżo po współpracy z raperem Okim. Ubrania z metką Leeves noszą Young Igi, Otsochodzi, Young Leosia, Julia Pośnik, Sobel, Żabson czy Kacperczyki. 

Dla 2005 najbardziej charakterystyczne są bluzy z kapturem we wszystkich kolorach tęczy, spodnie dresowe, a także T-shirty z nadrukami, które czasami przypominają komiksy, czasem plakaty, a czasem wystarczy jedno mocne hasło. 2005 to także bejsbolówki, choćby te z wielkim napisem „Sex”, etui na ajfona czy case na airpodsy. Łączy je charakterystyczne logo „2005”.

(Fot. Karol Małecki)

Bardziej organiczne logo „Leeves” nawiązuje do natury. Charakterystyczne są także ornamenty, ilustracje, autorskie nadruki. Do najważniejszych modeli z metką „Leeves” należą bojówki, czy swetry o krótkim fasonie.

Kolekcja 2005 x Leeves, dostępna wyłącznie na MODIVO, łączy motywy typowe dla obu marek. Logotypy połączono w jeden, lekki jak „Leeves” i oldskulowy jak „2005”. Wśród ubrań znalazły się bluzy charakterystyczne dla 2005 i spodnie cargo znane z oferty Leeves. Do najważniejszych elementów kolekcji składającej się z 20 rzeczy należą także T-shirty z nadrukami, włochate kurtki i dresowe komplety.

(Fot. Karol Małecki)

Integralną częścią wspólnego projektu marek stała się kampania pokazująca ostatnie noce i dnie wakacji. Sesja powstała podczas przyjacielskiego wypadu na Mazury. Za obiektywem stanęli Karol Małecki i Michał Białowąs, a na zdjęciach oglądamy Gabrielę Bednarz i Miłosza Kuleszę, którzy są częścią teamu kreatywnego Leeves, Nikodema Rzucidłę i Hanię Rędzię. Gabriela i Miłosz oprócz projektowania, zajmują się ilustracją. Mieszkają na stałe we Florencji, a z kilkunastoma tysiącami obserwatorów na Instagramie chętnie dzielą się kadrami z podróży. Nikodem projektuje biżuterię, wyszukuje ubrania vintage, zajmuje się modelingiem. Hania przede wszystkim stylizuje. Małeckiemu, który zasłynął oryginalnymi zdjęciami gwiazd, i Białowąsowi, który godzi modę z portretem, udało się uchwycić spontaniczną atmosferę wyjazdu z paczką znajomych. Choć każdy z nich jest inny, łączy ich wyczucie stylu. A kolekcja 2005 x Leeves pozwala im w pełni wyrazić indywidualność.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij