Znaleziono 0 artykułów
16.11.2018

Liczby nie kłamią

Michalina Murawska

Obejmuje ponad hektar powierzchni, rozciąga się na pięć pięter, a za jego wystrój odpowiada jeden z najbardziej znanych i rozchwytywanych przez świat mody architektów, Peter Marino. Po ponad dwóch latach remontu do użytku oddano największy butik Chanel w Stanach Zjednoczonych.

Zlokalizowany na 57. Ulicy, między Madison a Piątą Aleją, butik po raz pierwszy otwarto w 1996 roku. Dwudziestą rocznicę powstania francuska marka postanowiła w 2016 roku uczcić nietypowo, bo… jego zamknięciem. Po dwuletniej przerwie flagowy salon Chanel wraca na nowojorską mapę butików. W odmienionej postaci, która robi jeszcze większe wrażenie.

Na pięciu piętrach i powierzchni, która po zsumowaniu wynosi ponad 1,3 hektara, znalazło się miejsce dla wszystkich najnowszych kolekcji Chanel (w tym także Cruise). Mieści się tu przestrzeń poświęcona wyłącznie butom, dział beauty oraz salon VIP, który przypomina najbardziej stylowe (i najdroższe) apartamenty dostępne na nowojorskim rynku nieruchomości. Punktem centralnym butiku jest mierząca prawie dwadzieścia metrów rzeźba przypominająca gigantyczny spleciony naszyjnik. Jej stworzenie powierzono francuskiemu artyście, Jeanowi-Michelowi Othonielowi.

Limitowana edycja torebki Chanel 2.55. (Fot. materiały prasowe)

Mimo wielu nowoczesnych akcentów, flagowy butik Chanel pełen jest odniesień do historii domu mody i postaci jego założycielki. Duża w tym zasługa architekta Petera Marino, któremu zależało na tym, by duch Coco obecny był w każdym pomieszczeniu. Ściany pokryte motywem złotych liści lub popękanego lakieru imitują więc luksusowe parawany, które wypełniały apartament projektantki przy Rue Cambon. Na tym jednak powiązania butiku z historią i sztuką się nie kończą. Marino, który z Chanel współpracuje już od 30 lat, wypełnił jego wnętrza aż 35 dziełami sztuki autorstwa 24 artystów z 12 rożnych krajów, w tym takich legend jak Robert Mapplethorpe i Jenny Holzer.

Nie tylko esteci i fani sztuki zachwycą się jednak nowym butikiem Chanel. Francuska marka przygotowała bowiem także kapsułową kolekcję zaprojektowanych specjalnie z okazji premiery produktów: kultową torebkę 2.55 i portfel pokryte charmsami z motywami charakterystycznymi dla Nowego Jorku, zegarek Code Coco i zupełnie nowy zapach „Les Exclusifs de Chanel 1957”, który skomponował oficjalny nos marki, Oliver Polge.

 

 

1/17Największy butik Chanel w Stanach Zjednoczonych już otwarty

Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę