Znaleziono 0 artykułów
22.07.2020

Premierowo na Vogue.pl: Pierwsza kolekcja DOBRO Jewellery

Redakcja Vogue.pl

Debiutancka kolekcja biżuterii DOBRO Jewellery inspirowana jest podróżami po słonecznych rejonach Morza Śródziemnego.

– Pragnę, by DOBRO było żywe, miało swój charakter – opowiada Kasia Dobrowolska, założycielka i projektantka nowej polskiej marki biżuterii DOBRO Jewellery. Dobrowolska, która wcześniej przez wiele lat pracowała w marketingu, produkuje biżuterię w małej pracowni na warszawskim Żoliborzu z wykorzystaniem tradycyjnych technik złotniczych. 

W jej wizji biżuteria jest nie tylko dodatkiem do kobiecej stylizacji, lecz także jednym z jej głównych elementów: – Proponowane przeze mnie formy są pełne blasku i wizualnego przepychu – mówi projektantka. W debiutanckiej kolekcji DOBRO Jewellery L’Avventura znajdziemy kolczyki, pierścionki i naszyjniki inspirowane antyczną biżuterią śródziemnomorską. Kluczowym elementem kolekcji jest Sun Medallion, będący jednocześnie symbolem marki. Utrzymany w stylistyce vintage kształt słońca w naszyjniku inspirowany jest wzornictwem Ludwika XIV oraz symbolem Sycylii, Triskelionem. Kolczyki Caterpillar Hoops to z kolei nawiązanie do flamandzkiego malarstwa i motywu gąsienicy, a pierścionek Wave Ring przywołuje na myśl morskie fale.

Projektantka zaczęła pracę nad kolekcją już dawno, a w trakcie przymusowej kwarantanny dopieszczała detale. Kolekcja jest swoistym wspomnieniem z podróży po słonecznym rejonie Morza Śródziemnego: – Inspiracją dla biżuterii stały się motywy, które nieustannie mnie poruszają: od przepychu barokowych kościołów w Palermo po piasek tak rozgrzany dumnym słońcem Haify, że tylko najodważniejsi udadzą się na wędrówkę po plaży. Moja wyobraźnia formowała się na włoskim kinie lat 60. i florenckiej Galerii Uffizi, myślę, że te wpływy widać w mojej biżuterii ­– tłumaczy właścicielka marki.

Wszystkie projekty DOBRO Jewellery powstają ze srebra i srebra pozłacanego grubą warstwą 24-karatowego złota, co zapewnia odpowiedni ciężar biżuterii. 

Projektantka postanowiła także przekazać 3 procent zysku ze sprzedaży Sun Medallion na organizacje walczące z homofobią, zaś 5 procent ze sprzedaży Jaffa Orange Necklace wesprze organizacje działające na rzecz porozumienia polsko-żydowskiego.

Photography: Maria Biel / Open Space Paris
Model: Karina Kurzacz / Model Plus Warsaw
Make-up Artist: Anna Sokołowska
Styling: Karol Młodziński / Art Faces Warsaw

 

6/12Premierowo na Vogue.pl: Pierwsza kolekcja DOBRO Jewellery

Proszę czekać..
Zamknij