Znaleziono 0 artykułów
21.04.2020

Londyński tydzień mody w sieci

21.04.2020
Londyński tydzień mody (Fot. Stuart C. Wilson/Getty Images)

Brytyjska Izba Mody postanowiła przenieść fashion week do internetu. Czerwcowe pokazy mody męskiej zostaną połączone z kolekcjami damskimi, tworząc neutralny płciowo wybieg. Pokazy będą dostępne online, co podważy elitarny charakter wydarzenia, w efekcie demoktaryzując świat mody.

W związku z globalną izolacją, branża mody poniosła ogromne straty. Pokazy przeniosły się więc do sieci, by umożliwić projektantom wejście w dialog zarówno z pasjonatami mody, jak i sprzedawcami. Londyński fashion week odbędzie się 12 czerwca, ale w cyfrowej formie. - Obecna pandemia skłania nas do bardziej uważnej refleksji na temat naszego społeczeństwa i tego, jak chcemy żyć i budować biznesy, kiedy sytuacja wróci do normy. Tworząc platformę dla tygodnia mody, dostosowujemy innowacje cyfrowe do naszych obecnych potrzeb i budujemy podłoże dla przyszłych. Projektanci będą mogli dzielić się swoimi historiami i kolekcjami z dużo szerszą, globalną społecznością - mówi Caroline Rush, szefowa Brytyjskiej Izby Mody.

Głównym założeniem neutralnego płciowo wydarzenia będzie opowiadanie historii poprzez modę. Organizatorzy podkreślają, że w ten sposób chcą dać głos brytyjskim twórcom, by dzielili się swoim wielokulturowym doświadczeniem. W końcu Londyn gromadzi artystów i projektantów z całego świata. Projektanci zwrócą uwagę na komunikację z publicznością, dzieląc się wywiadami, podcastami, webinarami, pamiętnikami, a także cyfrowymi showroomami. Przenosząc pokazy do sieci, będzie można także kupować stylizacje bezpośrednio od projektantów. Ułatwi to pracę domów handlowych, które będą mogły kupować kolekcje hurtowo. Rush podkreśla, że teraz najważniejsze jest, by spoglądać w przyszłość i uczyć się jak zmieniać, współpracować i wnosić innowację do branży.

Platforma cyfrowa będzie dostępna dla wszystkich pod linkiem. Oprócz pokazów mody, społeczność modowa połączy się ze światem technologii i kultury, tworząc innowacyjne treści. Wśród partnerów wydarzenia znaleźli się GQ, Evening Standard, JD.COM, INC, LAVAZZA, LetsBab, Mercedes-Benz, The May Fair Hotel i TONI&GUY. Zaangażowano także Amazon Launchpad, Facebooka, Google, Instagrama, JOOR, ORDRE/ORB360 oraz YouTube’a, którzy udzielą wsparcia na swoich platformach.

Kamila Wojtkiewicz
Proszę czekać..
Zamknij