Znaleziono 0 artykułów
17.05.2023
Artykuł partnerski

Święto miłośników adidas – spotkanie kultur, stylu, mody i sztuki

17.05.2023
Fot. Materiały prasowe

Wyjątkowe połączenie stylu, muzyki, sztuki i ruchu. To właśnie dzięki niemu Welcome to Club Originals – impreza marki adidas stworzona w całości przez młodych kreatywnych – stała się najbardziej oryginalnym wydarzeniem tej wiosny.

Jaki jest przepis na imprezę idealną? Nie może zabraknąć świetnej muzyki, wyjątkowej lokalizacji i – oczywiście – najlepszej ekipy. Stawkę podbijają również atrakcje, a całość powinna buzować od kreatywności i twórczej energii. Właśnie tak było na imprezie marki adidas, na której niespodziewanie pojawili się młodzi artyści polskiej sceny muzycznej, m.in. nazywany przez wielu nadzieją gatunku raper i autor tekstów Otsochodzi, Bambi (raperka, autorka głośnego hitu „IRL”) i Waima (podziemny raper, nazwany przez Żabsona następcą Young Leosi). Ich obecność stanowiła ukoronowanie eksplozji kreatywności, w którą zamienił się ten niezapomniany wieczór.

Club Originals: młodzi twórcy i ikony kultury

Co wydarzyło się w warszawskim klubie Niebo? Kilka tygodni temu marka adidas Originals rzuciła czwórce popularnych twórców młodego pokolenia nietypowe wyzwanie: zremiksuj przeszłość, by tworzyć przyszłość.

Jak z zadaniem poradzili sobie influencer i streetwearowiec Maciek i Ubrania, najbardziej stylowy polski tiktoker Przekosa, influencerka Miłka oraz Bagi — twórca wyjątkowej aplikacji Dropsy.app, w której wszyscy sneakerheadzi i nie tylko znajdą informacje o najgorętszych streetwearowych premierach oraz najlepszych okazjach. Z typową dla siebie odwagą wzięli na warsztat ikoniczne elementy kultury i przefiltrowali je przez trendujące zjawiska. Ich twórcza energia zaowocowała imprezą, podczas której każdy mógł doświadczyć, na czym polega bycie Originalsem. Kuratorem przedsięwzięcia został kolektyw DRE$$CODE.

Przekosa/Fot. Materiały prasowe

Zaangażowani influencerzy nie kryli radości z tego, że adidas Originals zaprosił ich do projektu w roli kuratorów wydarzenia. – To była jedna z lepszych imprez, w jakich wzięliśmy udział, co oczywiście potęguje fakt, że w tak wielu kwestiach mieliśmy wpływ na finalny efekt i wygląd. Liczba osób i to, jak się na niej bawili, jest najlepszą wizytówką przedsięwzięcia. Każda strefa była dopracowana na 100 proc. – powiedzieli zgodnie młodzi twórcy, podkreślając wyjątkowe flow podczas współpracy.

Fot. Materiały prasowe

Club Originals: Eksplozja kreatywności

Czym jest Club Originals? To unikatowe połączenie kreatywnych osób z różnych kultur i subkultur – porozumienie ponad podziałami, dzięki któremu powstają wyjątkowe projekty. Marka adidas, inspirując młodych twórców historią kultowych butów, celebruje kreatywność w życiu codziennym. Za pośrednictwem mody przypomina o swoim wieloletnim zaangażowaniu w sport i kulturę.

Fot. Materiały prasowe

Industrialny klimat warszawskiego eventu przełamywały awangardowe kolaże Timura Lysenki, artysty zajmującego się także tatuażami. Lysenko od lat inspiruje się marką adidas, tworząc wizualny świat pełen kontrastów. Efekt jego pracy zrobił ogromne wrażenie – tego nie da się opowiedzieć, to po prostu należało zobaczyć!

Nie inaczej było w przypadku scenografii, na którą składały się telewizory kineskopowe, neonowe tarcze do koszykówki, kosmiczny parkiet do tańca czy uliczne tagi Koxa. Nie mogło też zabraknąć podświetlonego kultowego logo adidasa. Podsumowując: doszło do eksplozji kreatywności.

Fot. Materiały prasowe

Club Originals: tatuaże, koszulki, buty i świetna muzyka

Co wydarzyło się tego wyjątkowego wieczoru? Na początek uczestnicy imprezy wzięli udział w jeden na jeden z Przekosą. Były też rzuty do kosza nagradzane butami adidasa: Rivalry, Superstar i Gazelle. Chwilę później goście mogli zdobyć koszulki personalizowane na żywo przez artystów. Do tego must have wieczoru – tatuaże w klimacie Y2K zaprojektowane przez Miłkę i Czarnego Brata. Skórę uczestników eventu zdobiły najczęściej kaseta retro i płonące dolary.

Fot. Materiały prasowe

Podczas tak kreatywnej imprezy nie mogło zabraknąć też sztuki. Swojego pomnika doczekał się klasyczny but Rivalry, który zdobył szacunek w świecie koszykówki, a następnie stał się ikoną wśród punków i skejtów. Czwórka młodych artystów – DRE$$CODE, Wyguś, Koxu i Czarny Brat – ozdobili cztery gipsowe buty adidas Rivalry niepowtarzalnymi wzorami, tworząc fenomenalny remiks estetyk i epok. Twórczą energią i kreatywnością wykazała się też publiczność. Goście imprezy przerobili budkę telefoniczną na streetartowe dzieło sztuki.

Fot. Materiały prasowe

Dopełnienie całości stanowiła – oczywiście – świetna muzyka. Najlepsze rytmy serwowali młodzi artyści, tacy jak: DRE$$CODE, Krzysztof Polak, Zuza OK i Aleksander Kienitz. Remiks współczesnych brzmień połączony z muzycznymi akcentami z przeszłości został doceniony przez tańczący tłum, który opanował parkiet. A dzięki niespodziewanym występom Otsochodzi, Bambi i Waimy impreza z pewnością przejdzie do historii jako legendarna. Nic więc dziwnego, że goście zapytani o wrażenia zgodnie odpowiadali w dwóch słowach: „WWA melanż”.

Natalia Jeziorek
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. Święto miłośników adidas – spotkanie kultur, stylu, mody i sztuki
Proszę czekać..
Zamknij