
Kolekcja Anrealage na sezon wiosna-lato 2026 to ubrania emanujące emocjami, sprawiające wrażenie, jakby żyły własnym życiem. Japoński projektant i założyciel marki Kunihiko Morinaga pozostaje wierny przekonaniu, że moda może czynnie komentować rzeczywistość. Tym razem łączy na pozór sprzeczne światy, miksując czyste emocje i najnowsze technologie.
Kunihiko Morinaga, założyciel wielokrotnie nagradzanej marki Anrealage, od wielu sezonów przekracza granice wyznaczane przez ubrania czy wybiegi mody. Jego kreacje to połączenie sztuki, mody i najnowszych technologii. Celem takich zabiegów jest pokazanie, jak różna może być percepcja otaczającego nas świata.

Dzięki łączeniu pozornie sprzecznych dziedzin – takich jak high-tech i prêt-à-porter – można tworzyć zupełnie nowe, estetyczne doznania, które do tej pory doceniły m.in. Beyoncé czy Lady Gaga. Morinaga przyzwyczaił swoich widzów do tego, że pokaz to nie tylko prezentacja nowych kreacji. To premiera wizji na kolejny sezon oraz komentarz na temat otaczającej nas rzeczywistości.
Kunihiko Morinaga kontynuuje współpracę z fundacją Heralbony, wspierając artystów z niepełnosprawnościami

Tym razem japoński projektant postanowił kontynuować współpracę z fundacją Heralbony wspierającą artystów z niepełnosprawnościami. 18 z nich zostało zaproszonych do współpracy przy kolekcji, a dzieła ich autorstwa projektant wcielił do swoich printów, wykorzystując jedną z najbardziej zrównoważonych technologii – drukarkę tekstylną Kyocera Forearth.
Tę wizję dopełniają akcesoria: inspirowane robotem Qoobo torebki w kształcie kotów z poruszającymi się rytmicznie ogonami, stworzone we współpracy ze start-upem robotycznym Yukai Engineering Inc. To niezwykły dodatek przywołujący na myśl kojące uczucie przytulania mruczącego kota.

Ubrania z kolekcji Anrealage na sezon wiosna-lato 2026 sprawiają wrażenie, jakby żyły własnym życiem
Efektem tego niezwykle zaawansowanego, a jednocześnie zrównoważonego procesu są kreacje, które dzięki zastosowaniu barw, tkanin i technologii ożywają. Stylizacje ruszając się, imitują bicie serca, które symbolizuje emocje, jakie budzi w nas sztuka i moda.
Ubrania emanują emocjami – ich formy i wzory tworzą zmysłową, kapryśną eksplozję falban przypominających barokowe ornamenty lub fantazyjne, psychodeliczne stworzenia. Sukienki pęcznieją niczym pulsujące serce, a krawędzie szerokich spódnic, peleryn i kurtek płynnie falują, jakby były obdarzone własnym życiem.

Anrealage prezentuje modę ambitną wypływającą z japońskiej szkoły projektowania. Właśnie takich dopracowanych projektów potrzebujemy dzisiaj więcej
Zgodnie z pochodzeniem nazwy marki Anrealage – A real (rzeczywisty), unreal (nierzeczywisty), age (wiek, epoka), projektant zestawia ze sobą media na pierwszy rzut oka trudne do pogodzenia.

W tym połączeniu czystych emocji i najnowszej technologii pierwsze skrzypce gra jednak moda. Ambitna, reprezentująca japońską szkołę projektowania. Właśnie takiej mody potrzebujemy dzisiaj na wybiegach jeszcze więcej.






















Zaloguj się, aby zostawić komentarz.