Znaleziono 0 artykułów
24.01.2021

Najmodniejsze wnętrza 2021 roku

(Fot. Getty Images)

Najważniejszy trend w designie? Wygoda. Więcej czasu spędzamy w domach, więc potrzebujemy ciepłych barw, wyrazistych detali i trwałych materiałów. W zapomnienie odejdzie minimalizm, bo liczą się oryginalność, pragmatyzm i przytulność.

Wygoda przede wszystkim

Komfort, praktyczność i kreowanie przestrzeni na wzór sanktuarium – mówi Martyn Lawrence Bullard, zapytany o najważniejszy trend 2021 roku. – Wygoda na każdym poziomie – odpowiada Timothy Corrigan. – Komfort ponad koncept – mówi współzałożyciel studia Roman and Williams, Robin Standefer. – Nacisk na komfort, dobre samopoczucie oraz zrównoważony rozwój nadal będą priorytetowe – mówi Sheila Bridges.

Wyobraźcie sobie pluszowe meble, w które można się zanurzyć, drewno w orzechowym odcieniu, ciepłe kolory, półki pełne książek. Mniej masowych mebli, a więcej modeli vintage. (– Nie ma nic bardziej ekscytującego, niż nadawanie nowego życia starym przedmiotom – mówi Kathryn Ireland). Będziemy wybierać miłe w dotyku ręczniki, luksusowe świeczki, rękodzieło od lokalnych artystów. Ogólnie rzecz biorąc, „mamy do czynienia z trendem na rzeczy trwałe, dobrze wykonane, które sprawiają nam radość,” mówi Stafender. Większość z nas, jeśli jeszcze tego nie zrobiła, przeorganizuje przestrzeń na bardziej przyjazną spotkaniom na Zoomie.

Mniej minimalizmu

Mid-century modern wcześniej było bardzo popularne, ale teraz, kiedy większość z nas spędza mnóstwo czasu w domach, nastał czas komfortowych sof i krzeseł, na których można swobodnie odpoczywać – mówi Timothy Corrigan. Robert McKinley przewiduje podobny los innego ulubionego stylu ostatnich lat – minimalizmu. – Wydaje mi się, że minimalizm odejdzie w niepamięć już pod koniec 2021 roku – opowiada. – Spędzamy w domach więcej czasu, więc potrzebujemy przedmiotów, które będą przykuwać naszą uwagę. 

David Bordes Centre des monuments nationaux (Fot. Vogue International/David Bordes Centre)

Trwałe materiały

Wytrzymałość będzie dla nas coraz ważniejsza i coraz częściej będziemy mogli zobaczyć materiały zazwyczaj przeznaczone do mebli zewnętrznych we wnętrzach. Istnieje bardzo wiele materiałów meblarskich stosowanych w designie mebli outdoorowych, jednocześnie pięknych i takich, które pozwalają nam na robienie bałaganu, bez zbędnych wyrzutów sumienia na temat sprzątania – uważa Timothy Corrigan z Timothy Corrigan Inc.

House & Garden, lipiec 1985 / (Fot. Gili/Conde Nast via Getty Images)

Wyraziste detale

Tapety to hit sezonu – mówi Sheila Bridges, Sheila Bridges Home.

To będzie rok rzemieślników i artystów – twierdzi Robert McKinley, Studio McKinley. – Będziemy bardziej zwracać uwagę na wszystko, od tego, z czego pijemy wodę, aż do ręczniki, którymi się wycieramy – dodaje Harry Nurriev, Crosby Studios.

Ze względu na to, że wielu z nas spędza godziny na Zoomie, wzrosła popularność lamp stołowych, których ciepłe światło kontrastuje z tym zimnym, sufitowym – radzi Timothy Corrigan.

Ciepłe barwy

Kochamy odcienie żółtego, pomarańczowego, naturalnego orzecha – mówią Robin Standefer i Steven Alesch, Roman and Williams.

Zobaczymy mniej beżowego i szarego, a więcej zieleni, różu i mojego ulubionego koloru: niebieskiego – dodaje Harry Nuriev z Crosby Studio.

Używamy więcej kolorów (zgaszone i lżejsze kolory wymieszane z tymi jaskrawszymi, weselszymi ,jak żółty czy jaskrawo-zielony) – twiedzi Sheila Bridges.

Żywe, czyste kolory stają się coraz bardziej popularne, szczególnie żółty, turkusowy czy zielony. Używając ich w przestrzeni, dodajemy sobie trochę radości podczas tych niepewnych dni – mówi Timothy Corrigan.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

Wielofunkcyjne wnętrza

– Co zniknie w 2021 roku? Na pewno pokoje, które nie miały wcześniej przeznaczenia, pokoje używane tylko podczas ważnych dni i wakacji, meble, które nie mają żadnej innej funkcji niż „wyglądanie”. Pozbędziemy się nadmiaru rzeczy, będziemy inwestować w funkcjonalność i trwałość – mówi Martyn Lawrence Bullard, Martyn Lawrence Bullard Design.

Zrównoważony rozwój

2020 rok pozwolił nam zastanowić się nad poziomem naszej konsumpcji. Marki produkujące zrównoważone, trwałe rzeczy będą wciąż zyskiwać nowych klientów – mówi Robert McKinley.

Artykuł po raz pierwszy ukazał się na Vogue.com.

Elise Taylor
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę