Znaleziono 0 artykułów
17.05.2020

Innowacja w służbie ekologii

(Fot. materiały prasowe)

Marka BOSS jako pionier ekologicznej mody wprowadza kapsułową kolekcję Traceable Wool z garniturami dla niej i dla niego. W ten sposób łączą się troska o środowisko naturalne, etyczna produkcja i perfekcyjne krawiectwo.

W czasie intensywnych przemian branża coraz częściej podejmuje temat innowacji. Między projektantami, specjalistami od marketingu a ekspertami od zrównoważonego rozwoju trwają rozmowy o tym, jak powinna wyglądać przyszłość mody. W planowanie lepszego świata dla producentów i konsumentów zaangażowały się także międzynarodowe edycje „Vogue’a”. W ramach inicjatywy Vogue Global Conversations, czyli wirtualnych spotkań redaktorów naczelnych z przedstawicielami domów mody, sformułowano wiele wiążących wniosków. Większość uczestników paneli opowiedziała się za tym, żeby organizować mniej pokazów, ograniczyć produkcję i poprzez empatyczną komunikację zbliżyć się do klientów. Podkreślano także to, że moda nie może obejść się bez szacunku dla rzemiosła, lokalnej produkcji i etycznego podejścia do pracowników. Wszystkie te wizje spaja pojęcie ekologii. Troska o środowisko naturalne, ograniczenie emisji dwutlenku węgla, dbałość o wspólnoty – bez światopoglądu nastawionego na harmonię człowieka i przyrody trudno wyobrazić sobie rozwój branży.

(Fot. materiały prasowe)

Marka BOSS od dawna działa w zgodzie z tymi postępowymi postulatami. Jako pionier ekologicznej mody inwestuje w innowacyjne materiały, podkreśla relacje ze specjalistami z każdego ogniwa łańcucha produkcji oraz wychodzi poza ramy mody, pomagając lokalnym społecznościom, np. poprzez inwestycje w edukacje dzieci. Podczas pandemii na Instagramie marki trwa akcja #BossTogether. Przyjaciele BOSS – Emma Roberts, Toni Garrn czy Austin Mahone – niosą pozytywne przesłanie, dając nadzieję na koniec przymusowej izolacji, a potem bardziej inkluzywną, tolerancyjną i egalitarną przyszłość.

Marka BOSS jako pierwsza stworzyła biodegradowalne buty z włókien ananasa, a później z fusów po kawie. Zrównoważona moda w wydaniu marki to element szerszej koncepcji zrównoważonego rozwoju. Firma pozyskuje bawełnę od dostawców w Afryce, żeby wspomóc rozwój mniejszych gospodarek.

(Fot. materiały prasowe)

Celem BOSS jest także przekonanie klientów do tego, że ekologiczne podejście do mody nie pozostaje w sprzeczności z szacunkiem dla krawieckiej tradycji. Naturalne oraz innowacyjne tkaniny służą do tego, by szyć nowoczesne ubrania, które sprawdzą się w codziennym życiu.

Z racji tego, że świadomi konsumenci coraz chętniej inwestują w rzeczy ponadczasowe, najwyższej jakości i wyprodukowane zgodnie z zasadami etycznymi, BOSS proponuje klasykę, która nigdy nie wychodzi z mody.

Tak powstała kapsułowa kolekcja Traceable Wool. W męskiej odsłonie BOSS prezentuje w całości wegański garnitur dla mężczyzn. Uszyty z lnu dostępny jest w odcieniach jasnego beżu, granatu i czerni. Wełna została tutaj zastąpiona przez wegańskie komponenty. W damskiej części kolekcji również znajdziemy garnitury – kiedyś pożyczone z męskiej garderoby, dziś stanowią bazę w kobiecej szafie na równi z małą czarną, białą koszulą czy ołówkową spódnicą. Kapsułowe kolekcje to odpowiedź na potrzebę uproszczenia sobie życia. Mniej znaczy więcej, pod warunkiem że w naszej szafie wszystko do siebie pasuje. Wtedy wystarczy kilka sprawdzonych elementów, żeby tworzyć niemal nieograniczoną ilość stylizacji. Kobiece garnitury w mocnych odcieniach czerni, czerwieni i turkusu wyróżniają się wydłużonym, ale smukłym fasonem jednorzędowej marynarki oraz spodniami w kant. Sposób noszenia tego kompletu zależy od indywidualnego stylu. Do biura można pod garnitur włożyć jedwabną koszulę, a do tego wybrać szpilki i shopperkę. Wystarczy zamienić bluzkę na prosty T-shirt, rozpiąć marynarkę, a na nogi włożyć sneakersy, żeby stworzyć weekendowy look. A garnitur na nagim ciele to seksowna alternatywa dla imprezowej sukienki.

(Fot. materiały prasowe)

Wybierając garnitury z kolekcji Traceable Wool, mamy nie tylko świadomość, że niezależnie od zmieniających się trendów nosimy się z klasą, ale przede wszystkim, że pozostajemy w zgodzie z otaczającym nas światem.

Każdy etap procesu produkcyjnego jest w marce BOSS pieczołowicie kontrolowany. Wełna pochodzi z Nowej Zelandii. Owce hodowane są wyłącznie przez farmerów mogących poszczycić się certyfikatem ZQ. Hodowcy muszą zapewnić zwierzętom komfortowe warunki. Nie mogą być one głodne ani spragnione, muszą być wolne od bólu, zdrowe i otoczone opieką. Drugi etap to strzyżenie. Trzeci, przebiegający już w REDA, rodzinnej firmie we Włoszech, z którą BOSS współpracuje od 30 lat, to przygotowanie materiału i farbowanie. Potem przychodzi czas na tkanie. Ostatnia faza to szycie. W Izmirze w Turcji BOSS zatrudnia wyspecjalizowanych krawców i krawcowe, które dbają o perfekcyjną realizację projektu.

(Fot. materiały prasowe)

Nowoczesne są nie tylko podejście marki do mody, proces produkcji i ekologiczne przesłanie. Jako że kolekcja Traceable Wool została pomyślana dla niej i dla niego, a garnitur proponowany jest niezależnie od płci, BOSS pokazuje świat bardziej inkluzywny. Taki, w którym role genderowe są umowne, płynne i wymienne. Każdy może nosić to, co chce. Pod warunkiem że nie szkodzi przy tym środowisku naturalnemu. To zobowiązanie, które w imię przyszłości naszej planety podejmuje coraz więcej marek i coraz więcej konsumentów.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę