Znaleziono 0 artykułów
04.10.2019

Modopolis: Z myślą o modzie zrównoważonej

Kolekcja Martyny Kołtun (Fot. Daniel Antropik)

Do niedzieli w Fabryce Sztuki w Łodzi trwa wydarzenie biznesowe skierowane do twórców oraz marek mody zrównoważonej. W programie warsztaty i wykłady, w tym spotkanie z Szymonem Machnikowskim, Dyrektorem ds. Marketingu i PR magazynu „Vogue Polska”.

Modopolis to jedyne w swoim rodzaju wydarzenie biznesowe skierowane do twórców i marek zajmujących się modą niezależną, odpowiedzialną oraz etyczną. W programie tegorocznej edycji uczestnicy znajdą liczne spotkania ze stylistami i dziennikarzami, warsztaty, porady eksperckie, a także grę biznesową. Dla szerokiej publiczności zostanie otwarty showroom, w którym zaprezentuje się ponad 40 marek promujących modę zrównoważoną.

Hasło drugiej edycji brzmi: „Projektant kontra reszta świata, czyli jak trafić na okładkę i zrobić karierę”. Pierwszego dnia odbędzie się m.in. dyskusja poświęcona budowaniu marki społecznie odpowiedzialnej. W sobotę na uczestników czeka seria spotkań z ekspertami, warsztatów i wykładów skupiających się na budowaniu relacji z mediami. Tego dnia odbędzie się również premierowa prezentacja kolekcji Urban Nomad. Najnowszy projekt Modapolka, marki założonej przez projektantkę Polę Stępień, szkicuje dystopijny krajobraz i nakłania do namysłu, czy w obliczu apokalipsy moda ma znaczenie. W niedzielę w specjalnym showroomie zaprezentuje się ponad 40 marek, które łączy zrównoważone i etyczne podejście do mody. Tego dnia będzie można nie tylko obejrzeć, przymierzyć czy kupić prezentowane ubrania i akcesoria, ale również porozmawiać z ich twórcami. 

Kolekcja Dominiki Ciemięgi (Fot. Agata Murak)

W sobotę o godzinie 17:30 odbędzie się również wykład Szymona Machnikowskiego, Dyrektora ds. Marketingu i PR „Vogue Polska”, pod tytułem: „Wszystko co chcielibyście wiedzieć o komunikacji w modzie, ale baliście się zapytać”. Spotkanie będzie miało formę przewodnika po różnych aspektach współczesnej komunikacji marek premium w modzie – od kreowania wizerunku, przez produkcję eventów, po influencer marketing. Prowadzący omówi kilka praktycznych przykładów, a po prezentacji odpowie również na pytania publiczności. 

– W tym roku koncentrujemy się przede wszystkim na współpracy projektantów z mediami i stylistami. Zastanowimy się, jak trafić z kolekcją na okładkę poczytnych pism, czy każdy powinien o to zabiegać, czy za wszelką cenę warto tworzyć własną markę, a jeśli tak, to jak ją rozwijać i chronić prawnie – zapowiada Maria Sobczyk, dyrektor programowa Modopolis. – Warsztaty i spotkania dadzą uczestnikom solidną porcję wiedzy do wykorzystania na początku biznesowej drogi – podkreśla.

Kolekcja Dominiki Ciemięgi (Fot. Jakub Dylewski)

Celem Modopolis jest wspieranie niezależnych projektantów i marek, umożliwianie im współpracy i rozwoju oraz promowanie idei mody zrównoważonej, powstającej z szacunkiem dla środowiska i wszystkich osób ją tworzących. Organizatorem wydarzenia jest Fabryka Sztuki w Łodzi mieszcząca się w zrewitalizowanych przestrzeniach dawnej fabryki Karola Scheiblera – jednego z największych polskich przedsiębiorców bawełnianych XIX wieku.

Julia Właszczuk
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę