Znaleziono 0 artykułów
01.10.2021

Najpiękniejsze suknie ślubne 2021 roku

01.10.2021
Lily Collins, Giorgia Gabriele, Lady Kitty Spencer (Fot. Instagram)

Choć pandemia zmieniła przyzwyczajenia dotyczące liczby gości na weselach, dekoracji, bez zmian pozostało bogactwo stylizacji panien młodych. W tym roku wśród sukni gwiazd były bezy z drapowanego tiulu, atłasowe slip dresses, koronkowe stroje w stylu syrenek. Tkana na krośnie peleryna Lily Collins, szmizjerka z Zooma Elizabeth Lail oraz cały zestaw strojów Lady Kitty Spencer – oto najpiękniejsze kreacje ślubne gwiazd z ostatnich miesięcy.

Lily Collins: Jak z bajki

Kinomani i miłośnicy produkcji na podstawie utworów braci Grimm doskonale pamiętają postać Królewny Śnieżki wykreowaną przez Lily Collins w filmie Tarsema Singha z 2012 roku. Choć pękająca w szwach garderoba bohaterki zachwycała w każdym detalu, w pamięć zapadała zwłaszcza jej peleryna z kapturem, uszyta z tafty w odcieniu limoncello. Być może zjawiskowy projekt kostiumografki Eiko Ishioki zainspirował kreację, w której Collins 4 września 2021 roku wśród malowniczych wzgórz Kolorado poślubiła reżysera Charliego McDowella. Na stylizację z domu mody Ralph Lauren składała się bowiem suknia syrenka wykonana z francuskiej koronki Calais-Caudry oraz peleryna tkana na krośnie i wyszywana kryształkami Swarovskiego. „To, co zaczęło się jak bajka, od teraz będzie moją szczęśliwą rzeczywistością na długo” – pisała na Instagramie aktorka. Po weselu jak z bajki z XXI wieku państwo młodzi przebrali się w wędkarskie spodniobuty i wybrali na ryby.

Jasmine Tookes: Nowa księżniczka Monako

Gdy w 1956 roku Grace Kelly wychodziła za mąż za księcia Monako Raniera III, o zaprojektowanie sukni poprosiła główną kostiumolog studia filmowego MGM i swoją wieloletnią przyjaciółkę Helen Rose. Gwiazdorska kreacja uszyta z ponad 25 metrów satyny i cztery razy dłuższej beli koronki zainspirowała modelkę Jasmine Tookes, która 4 września w rodzinnym Ekwadorze poślubiła Juana Davida Borrero, dyrektora do spraw rynków międzynarodowych aplikacji Snapchat. Obfita spódnica z atłasu, gorset i tren z misternej koronki oraz wyszywany szklanymi koralikami toczek z welonem – ta kreacja od Zuhaira Murada do złudzenia przypominała suknię Grace. – Od chwili, kiedy po raz pierwszy wystąpiłam w pokazie Murada, wiedziałam, że to do niego zwrócę się z prośbą o pomoc przy ślubie – mówiła w rozmowie z amerykańskim „Vogiem”. Przyjęcie weselne przetańczyła w jedwabnej miniówce, satynowych szpilkach od Sary Flint i z mieniącym się na palcu pierścionkiem zaręczynowym z siedmiokaratowym brylantem, oprawionym w białe złoto.

Lady Kitty Spencer: La dolce vita!

Na włoską festę w królewskim wydaniu zdecydowała się modelka i bratanica księżnej Diany Lady Kitty Spencer, która 24 lipca wyszła za multimilionera z RPA Michaela Lewisa. Podczas trzydniowej uroczystości w Villi Aldobrandini we Frascati pod Rzymem muza Dolce & Gabbana zaprezentowała szereg baśniowych sukni. Z relacji opublikowanych w sieci wynika, że panna młoda przebierała się sześciokrotnie, ale mówi się też, że kreacji było osiem. Wśród nich – tiulowa beza w odcieniu błękitu, wyszywana jedwabnymi kwiatkami w kolorze pąsowego różu, oraz suknia o kroju dla księżniczki – ze spódnicą z perłowej satyny i gorsetem ze szczypanej organzy. Nosiła też żakardowe, koronkowe i wyszywane cekinami mini, a także rozkloszowaną kreację z atłasu malowanego w girlandy herbacianych róż. Do ołtarza Lady Kitty poszła w inspirowanej epoką wiktoriańską sukni ze stójką, bo „choć zakochała się w bogatej historii, kulturze i sztuce Włoch, na ślubnym kobiercu chciała stanąć w projekcie czerpiącym z dziedzictwa jej ojczyzny – Anglii” – mówili Domenico Dolce i Stefano Gabbana, odpowiedzialni za cały arsenał weselnych stylizacji arystokratki.

Ariana Grande: Trzy obietnice

W majowy weekend, podczas kameralnej uroczystości zorganizowanej w rezydencji w Montecillo w Los Angeles, wokalistka Ariana Grande wyszła za agenta nieruchomości Daltona Gomeza, przy czym spełniła dwie swoje obietnice, dane trzy lata wcześniej. Po pierwsze, tak jak zapowiedziała w utworze „Thank U, Next”, tego dnia „przeszła przez ukwieconą nawę, trzymając za rękę mamę”. Po drugie, zgodnie ze słowem danym Verze Wang podczas MET Gali 2018, to jej powierzyła zaprojektowanie sukni ślubnej. Efektem była tuba uszyta z liliowo-białego atłasu z głębokim dekoltem na plecach i rozcięciem na nodze, eksponującym kilkunastocentymetrowe platformy. Do tego brylantowo-perłowe kolczyki Lorraine i sięgający ramion welon, zwieńczony kokardką zawiązaną na wysokim kucyku. Jak zdradziła Wang, tiulowy dodatek był inspirowany weselną stylizacją Audrey Hepburn w filmie „Zabawna buzia” z 1957 roku.

Gwen Stefani: Ślub country-popowy

Vera Wang zaprojektowała także dwie suknie ślubne Gwen Stefani. Choć kreacje zostały utrzymane w tradycyjnej bieli, Wang zreinterpretowała klasyczny krój księżniczki, dodając mu buntowniczego charakteru artystki. Podczas składania przysięgi w przydomowej kaplicy na ranczo w Oklahomie wokalistka No Doubt miała na sobie suknię bezę zbudowaną z gorsetu z jedwabnej żorżety i spódnicy z kaskadowo drapowanego tiulu. Na weselu wystąpiła w miniówce z szarfą z materiałowych goździków, zawiązaną wokół talii. Uwagę przykuwały dodatki – rockandrollowe kabaretki, welon haftowany imionami trzech synów gwiazdy i skórzane kowbojki nawiązujące do twórczości pana młodego, muzyka country Blake’a Sheltona. A co znajdowało się na weselnej playliście ikony popu? Największe przeboje Carrie Underwood, Luke’a Bryana, Kelly Clarkson oraz zespołu Maroon 5.

Brianne Howey: Minimalistyczna fanka Spicetek

Chciałabym, by każdy wieczór kończyła kolacja z zapiekanką w roli głównej i potańcówka do największych przebojów Spice Girls – mówiła o swoim kameralnym ślubie Brianne Howey, gwiazda netfliksowego serialu „Ginny i Georgia”, która 24 lipca w ogrodzie rodzinnego domu w Los Angeles wyszła za prawnika Matta Zieringa. Wbrew nasuwającym się przypuszczeniom, drogi do ołtarza wcale nie przeszła w kilkunastocentymetrowych szpilkach od Victorii Beckham w rytmie „Wannabe”. Towarzyszyły jej za to dźwięki „Lovely Day” Billa Withersa. Na suknię wybrała minimalistyczną slip dress z opływającej sylwetkę satyny w odcieniu kości słoniowej. Do tego szmaragdowe kolczyki i nonszalancko upięty kok.

Lara Stone: Boho na miarę supermodelki

Lara Stone, jedna z najlepiej zarabiających modelek lat 2000 i uznawana za czwartą najlepszą supermodelkę dekady, podczas organizowania wesela szerokim łukiem omijała akcenty z nurtu Y2K. Kameralną uroczystość, którą rozpoczął ślub w ratuszu w Hungerford w południowej Anglii, utrzymała w stylu boho. Estetyka brytyjskiej bohemy obecna była również w kreacjach pary – klasycznym garniturze dewelopera Davida Grievsona, zestawionym z rozchełstaną koszulą, i sukni panny młodej – szmizjerce z koronki w stylu biedermeier z rękawami trzy czwarte. Za dodatki Larze posłużyły sandałki na obcasie, perłowy wisiorek na dekolcie oraz welon do pasa, obszyty liliowobiałą lamówką.

Elizabeth Lail: Panna młoda z Zooma

W przeciwieństwie do postaci Beck z netfliksowego serialu „Ty” odtwórczyni jej roli – Elizabeth Lail – przeżyła w związku happy end. A jednocześnie początek nowego życia. 24 kwietnia aktorka poślubiła dentystę dziecięcego Nieku Manshadiego w urokliwym hotelu w Stone Ridge. Z powodu obostrzeń związanych z COVID-19 listę gości ograniczyli do 22 osób, ale nie tylko w tym aspekcie pandemia odcisnęła swoje piętno. – Z podekscytowania zaraz po zaręczynach i tuż przed ogłoszeniem lockdownu kupiłam suknię ślubną, choć w głębi duszy czułam, że nie jest tą wymarzoną – mówiła w rozmowie z portalem Brides. Z pomocą przybyła założycielka brytyjskiej marki ślubnej Andrea Hawkes, która za pośrednictwem Zooma pracowała nad kreacją idealną dla mieszkającej w Nowym Jorku Elizabeth. – Andy przysyłała mi wstępne projekty do Stanów, zawsze z puszką herbaty, żebym mogła poczuć się jak w jej londyńskim butiku ­– wyznała. Efektem tej transatlantyckiej współpracy była szmizjerka z piaskowego jedwabiu, zapinana na guziczki obciągnięte tkaniną. Minimalistyczną kreację Lail dopełniła bransoletką Tiffany & Co. od teściowej, beżowymi szpilkami, które znalazła na dnie szafy, i bukietem róż zawiązanym fragmentem koronki z sukni ślubnej mamy.

Giorgia Gabriele: Muza nowej ery Off-White

Po dwukrotnej zmianie terminu ślubu spowodowanej pandemią koronawirusa dyrektorka kreatywna marki Wandering Giorgia Gabriele oraz dyrektor generalny Off-White Andrea Grilli pobrali się 10 lipca w ogrodach Villi Balbiano nad jeziorem Como. Za kreację panny młodej odpowiadali jej przyjaciele i zarazem najgorętsze nazwiska branży mody. Amina Muaddi przygotowała czółenka pokryte kwiatowym haftem. Chiara Capitani i Romy Blanga, założycielki domu jubilerskiego EERA, stworzyły zestaw diamentowej biżuterii, a dyrektor artystyczny Off-White Virgil Abloh suknię z francuskiej koronki i tiulu, pokrytych mieniącymi się cyrkoniami. – Andrea jest dla mnie jak brat. Ta sukienka to symbol mojej misji jako projektanta – mówił Abloh w rozmowie z amerykańską edycją „Vogue’a”, dodając, że to dopiero początek ślubów z Off-White. – Planuję przyjmować kilka klientek rocznie, by tworzyć suknie z ich snów – zapowiada.

Paola Fendi: La famiglia prima di tutto

Dziedziczka domu mody Fendi przygotowania do ślubu z Aramem Ahmedem rozpoczęła jeszcze w 2019 roku. Plan wystawnego wesela pokrzyżowała pandemia. Paola zmieniła miejsce ceremonii z Mediolanu na Ibizę, gdzie zorganizowała uroczystość silnie związaną z tradycjami wyspy. Były ogrodowe kompozycje z drzew pomarańczy, XVII-wieczny taniec i – to już nawiązanie do włoskich zwyczajów – la famiglia prima di tutto („rodzina ponad wszystko”). Kreację weselną z turkusowego jedwabiu uszył dyrektor kreatywny Fendi Kim Jones, a suknię, w której zawarła przysięgę małżeńską, Pierpaolo Piccioli, dyrektor artystyczny Valentino i zarazem długoletni projektant mediolańskiego domu mody. – Zna mnie od dziecka, pracował z moimi krewnymi. Od zawsze wiedziałam, że to jego poproszę o pomoc – mówiła w rozmowie z amerykańskim „Vogiem”. Zainspirowany kobiecą postacią z obrazu „Dama z gronostajem” Leonarda da Vinci, Piccioli stworzył gorsetową suknię z kwadratowym dekoltem. Czymś niebieskim były pantofelki Manolo Blahnika, czymś pożyczonym – torba Fendi należąca do mamy Paoli, a – zgodnie wymyśloną przez nią tradycją – czymś włoskim: kwiaty z rodzinnego ogrodu wpięte we włosy.

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę