Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” portretuje osobowości, które przełamują schematy

Wśród niezwykłych osobowości, które goszczą na okładce „Vogue Polska Leaders” 2025, znalazły się projektantka Phoebe Philo, trend forecasterka Lidewij Edelkoort i dyrektorka artystyczna KANAL-Centre Pompidou w Brukseli Kasia Redzisz. Bohaterki i bohaterowie tegorocznego wydania magazynu nie tylko trafnie diagnozują wyzwania, jakie stawiają przed nami trudne czasy, lecz także pokazują, jak się z nimi mądrze mierzyć. Wytyczają nowe ścieżki w biznesie, modzie i sztuce.
Czasy niepewności wymagają inspirujących liderów i nowych strategii. W nowym wydaniu „Vogue Polska Leaders”, jak pisze wydawczyni Katarzyna Jordan, „chcemy uhonorować osoby działające w ten sposób – mądrze, po swojemu”.
Lidewij Edelkoort opowiada o sile intuicji w czasach chaosu. Simon Whitehouse, Emma Håkansson i Tolu Coker promują zmiany w modzie
Do tegorocznego wydania zaprosiliśmy Lidewij Edelkoort, światowej sławy trend forecasterkę i edukatorkę, której portret kreśli Wojciech Engelking. Założycielka agencji Trend Union nie ma wątpliwości, że w obliczu rozwoju sztucznej inteligencji i automatyzacji pracy świat stoi u progu wielkiej zmiany, wierzy jednak w ludzką kreatywność i to w niej upatruje naszej przyszłości. Opowie o niej także 14 października w Warszawie podczas corocznej konferencji Business Fashion Environment Summit, którą „Vogue Polska” organizuje we współpracy z Boston Consulting Group.

Swoimi doświadczeniami na łamach „Vogue Polska Leaders” dzieli się także inny gość naszej konferencji, Simon Whitehouse, były dyrektor generalny JW Anderson i założyciel projektu EBIT, łączącego markę mody z platformą wspierającą zdrowie psychiczne. – Musimy przestać nagradzać wypalenie – mówi Zuzannie Krzątale, prognozując, że „marki przyszłości nie będą definiowane przez wyniki kwartalne, tylko przez to, na jakich wartościach bazują”.
Przekonana jest o tym również Emma Håkansson, założycielka Collective Fashion Justice, która w modzie propaguje etykę totalną, obejmującą każdy aspekt tworzenia, użytkowania i przetwarzania ubrania. Opowiada o niej w „Vogue Polska Leaders” Karolinie Sulej, z którą porozmawia także podczas panelu „Innowacje materiałowe: Skóra 2.0” na BFES 2025.
Twórczość Tolu Coker, brytyjsko-nigeryjskiej projektantki, multidyscyplinarnej artystki i gościni naszej konferencji, analizuje Marcin Różyc. „Ból i tragiczne wydarzenia historyczne leżą u podstaw jej pięknych kolekcji i radosnych pokazów, które emanują siłą oraz witalnością” – pisze o projektach Coker, która czerpie z nigeryjskiego dziedzictwa, sięgając jednocześnie po europejskie tradycje.

Phoebe Philo, Astrid Wendlandt i Eva Chen udowadniają, że warto być wierną sobie

„Phoebe Philo jako jedna z nielicznych projektantek nie ulegała presji działów sprzedaży i nie oglądała się na panujące gusta. Nie próbowała zadowolić klientek. Dawała im to, o czym jeszcze nie wiedziały, że niedługo z tajemniczego powodu tego zapragną” – pisze Kamila Wagner o fenomenie byłej dyrektorki kreatywnej Chloé i Celine, która właśnie świętuje drugą rocznicę założenia autorskiej marki.

Odwaga i determinacja w realizowaniu własnej strategii to także sposób na sukces Astrid Wendlandt, gościni BFES 2025. O budowaniu kariery dziennikarskiej w obszarze luksusu założycielka serwisu Miss Tweed opowiada Kamili Wagner. Pomosty między mediami, modą i nowymi technologiami tworzy natomiast Eva Chen, dyrektorka ds. współpracy modowej w Instagramie, której sylwetkę kreśli Angelika Kucińska. Maja Schaefer, prezeska i założycielka Zowie, po świecie sztucznej inteligencji oprowadza Annę Konieczyńską. Jak wciąż bardzo potrzebujemy tak inspirujących bohaterek, pokazuje tekst Angeliki Kucińskiej: „Wszystkie badania – oraz metaanalizy badań przeprowadzonych na przestrzeni lat w różnych środowiskach zawodowych, od banków po uczelnie – pokazują dobitnie, że niesławny syndrom oszusta czy też oszustki doskwiera głównie kobietom i głównie kobiety blokuje w sięganiu po więcej”.

Z Alison M. Gingeras, Wojciechem Plewińskim i Xavierem Salomonem przyglądamy się nowym otwarciom w świecie sztuki
Oficjalne otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Gizie zaplanowano na listopad 2025 roku. O miejscu tym, które skupia jedne z najcenniejszych zabytków na świecie i jednocześnie poświęca uwagę ideom, pisze Anna Theiss. Xavier Salomon, nowy dyrektor Muzeum Calouste’a Gulbenkiana w Lizbonie, planami na przyszłość dzieli się z Julią Właszczuk. O sztuce kobiet natomiast opowiada na łamach „Vogue Polska Leaders” Alison M. Gingeras. „Jeśli ktoś mówi o rynkowym boomie na sztukę młodych artystek, jaki mamy dziś obserwować, o tym, że sytuacja gwałtownie się zmieniła, że kobiety odzyskały swoje prawa i role się odwróciły, to ja się z tym nie zgodzę” – mówi Basi Czyżewskiej kuratorka wystawy „Kwestia kobieca 1550-2025”, którą będzie można obejrzeć w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Basia Czyżewska ogląda również wystawę „Ciał fragmenty” Wojciecha Plewińskiego w Galerii Jednostka w Warszawie, analizując, czym jest nagość dla jednego z najsłynniejszych polskich fotografów. Jubileuszową, 10. edycję projektu Dior Lady Art, w którym słynna torebka Lady Dior staje się płótnem dla artystów, opisuje Kara Becker. Projektantkę Valerię Vasi, której prace funkcjonują na styku designu, sztuki i rzemiosła, odwiedza w Barcelonie Gosia Boy.
Osobowości ze świata sztuki i wzornictwa – Gunia Nowik, Kasia Redzisz, Hanna Rydlewska, Natalia Kitamikado, Natalia Grabowska i Magdalena Gemra – dzielą się swoimi inspiracjami na nowy sezon z Joanną Łazarz.

Pamela Anderson i Pedro Pascal wyznaczają trendy w kulturze
W „Vogue Polska Leaders” inspirujemy się także liderami zmiany ze świata kultury. Aktor Pedro Pascal, którego przedstawia Anna Konieczyńska, staje się wzorem nowej męskości, z kolei aktorka Pamela Anderson, sportretowana przez Ewelinę Kołodziej – ambasadorką dojrzałej kobiecości. Do tegorocznego wydania zaprosiliśmy także Magdalenę Różczkę. Aktorkę, którą zaraz będziemy mieli okazję oglądać w serialu Netflixa „Heweliusz” w reżyserii Jana Holoubka, Anna Konieczyńska pyta o role na ekranie i w życiu. Justyna Wasilewska, która ostatnio również zagrała w „Heweliuszu”, o swoich aktorskich marzeniach mówi Julii Właszczuk.

W „Vogue Polska Leaders” 2025 przedstawiamy liderów w obszarze luksusu
„Dobry lider to ktoś, kto w pewien sposób narzuca swoją osobowość, zostawia po sobie ślad” – mówi Olivier Polge, perfumiarz domu mody Chanel, z którym Kara Becker rozmawia o drodze do sukcesu i równowadze między dziedzictwem a nowoczesnością. W podróż do świata luksusu ekskluzywnym pociągiem Belmond British Pullman na brytyjskie wybrzeże udają się Katarzyna Ciejka i Małgosia Minta, a przez australijskie równiny na pokładzie legendarnego składu The Ghan Beyond Journey – Szymon Machnikowski i Edward Wendt.
W dodatku specjalnym „Vogue Polska Watches & Jewellery” pod redakcją Tomasza Kiełtyki zaglądamy do świata zegarmistrzostwa i biżuterii. „Prawdziwy luksus w zegarmistrzostwie nie polega na logotypie na tarczy. Objawia się w detalach, które często pozostają niewidoczne dla oka laika” – podkreśla Tomasz Kiełtyka. O tym rzemieślniczym kunszcie pisze Jakub Filip Szymaniak, o poszukującym własnej tożsamości polskim zegarmistrzostwie – Wadim Zalewski, z kolei związki Formuły 1 i zegarmistrzostwa przybliża Łukasz Doskocz. Sylwetki liderów, którzy kształtowali i kształtują branżę, przedstawia Tomasz Kiełtyka. Trendy biżuteryjne na sezon jesień-zima 2025 prezentuje Michalina Murawska.
Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” trafi do sprzedaży 9 października.

Zaloguj się, aby zostawić komentarz.