Znaleziono 0 artykułów
08.10.2025

Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” portretuje osobowości, które przełamują schematy

Pamela Anderson (Fot. Materiały prasowe Dior)

Wśród niezwykłych osobowości, które goszczą na okładce „Vogue Polska Leaders” 2025, znalazły się projektantka Phoebe Philo, trend forecasterka Lidewij Edelkoort i dyrektorka artystyczna KANAL-Centre Pompidou w Brukseli Kasia Redzisz. Bohaterki i bohaterowie tegorocznego wydania magazynu nie tylko trafnie diagnozują wyzwania, jakie stawiają przed nami trudne czasy, lecz także pokazują, jak się z nimi mądrze mierzyć. Wytyczają nowe ścieżki w biznesie, modzie i sztuce.

Czasy niepewności wymagają inspirujących liderów i nowych strategii. W nowym wydaniu „Vogue Polska Leaders”, jak pisze wydawczyni Katarzyna Jordan, „chcemy uhonorować osoby działające w ten sposób – mądrze, po swojemu”.

Lidewij Edelkoort opowiada o sile intuicji w czasach chaosu. Simon Whitehouse, Emma Håkansson i Tolu Coker promują zmiany w modzie

Do tegorocznego wydania zaprosiliśmy Lidewij Edelkoort, światowej sławy trend forecasterkę i edukatorkę, której portret kreśli Wojciech Engelking. Założycielka agencji Trend Union nie ma wątpliwości, że w obliczu rozwoju sztucznej inteligencji i automatyzacji pracy świat stoi u progu wielkiej zmiany, wierzy jednak w ludzką kreatywność i to w niej upatruje naszej przyszłości. Opowie o niej także 14 października w Warszawie podczas corocznej konferencji Business Fashion Environment Summit, którą „Vogue Polska” organizuje we współpracy z Boston Consulting Group.

Tolu Coker / Fot. Lyndon French

Swoimi doświadczeniami na łamach „Vogue Polska Leaders” dzieli się także inny gość naszej konferencji, Simon Whitehouse, były dyrektor generalny JW Anderson i założyciel projektu EBIT, łączącego markę mody z platformą wspierającą zdrowie psychiczne. – Musimy przestać nagradzać wypalenie – mówi Zuzannie Krzątale, prognozując, że „marki przyszłości nie będą definiowane przez wyniki kwartalne, tylko przez to, na jakich wartościach bazują”.

Przekonana jest o tym również Emma Håkansson, założycielka Collective Fashion Justice, która w modzie propaguje etykę totalną, obejmującą każdy aspekt tworzenia, użytkowania i przetwarzania ubrania. Opowiada o niej w „Vogue Polska Leaders” Karolinie Sulej, z którą porozmawia także podczas panelu „Innowacje materiałowe: Skóra 2.0” na BFES 2025.

Twórczość Tolu Coker, brytyjsko-nigeryjskiej projektantki, multidyscyplinarnej artystki i gościni naszej konferencji, analizuje Marcin Różyc. „Ból i tragiczne wydarzenia historyczne leżą u podstaw jej pięknych kolekcji i radosnych pokazów, które emanują siłą oraz witalnością” – pisze o projektach Coker, która czerpie z nigeryjskiego dziedzictwa, sięgając jednocześnie po europejskie tradycje.

Lidewij Edelkoort (Fot. Thirza Schaap)

Phoebe Philo, Astrid Wendlandt i Eva Chen udowadniają, że warto być wierną sobie

(Dzięki uprzejmości Phoebe Philo)

„Phoebe Philo jako jedna z nielicznych projektantek nie ulegała presji działów sprzedaży i nie oglądała się na panujące gusta. Nie próbowała zadowolić klientek. Dawała im to, o czym jeszcze nie wiedziały, że niedługo z tajemniczego powodu tego zapragną” – pisze Kamila Wagner o fenomenie byłej dyrektorki kreatywnej Chloé i Celine, która właśnie świętuje drugą rocznicę założenia autorskiej marki.

Fot. Dorota Szulc

Odwaga i determinacja w realizowaniu własnej strategii to także sposób na sukces Astrid Wendlandt, gościni BFES 2025. O budowaniu kariery dziennikarskiej w obszarze luksusu założycielka serwisu Miss Tweed opowiada Kamili Wagner. Pomosty między mediami, modą i nowymi technologiami tworzy natomiast Eva Chen, dyrektorka ds. współpracy modowej w Instagramie, której sylwetkę kreśli Angelika Kucińska. Maja Schaefer, prezeska i założycielka Zowie, po świecie sztucznej inteligencji oprowadza Annę Konieczyńską. Jak wciąż bardzo potrzebujemy tak inspirujących bohaterek, pokazuje tekst Angeliki Kucińskiej: „Wszystkie badania – oraz metaanalizy badań przeprowadzonych na przestrzeni lat w różnych środowiskach zawodowych, od banków po uczelnie – pokazują dobitnie, że niesławny syndrom oszusta czy też oszustki doskwiera głównie kobietom i głównie kobiety blokuje w sięganiu po więcej”.

Muzeum Calouste’a Gulbenkiana / Fot. materiały prasowe

Z Alison M. Gingeras, Wojciechem Plewińskim i Xavierem Salomonem przyglądamy się nowym otwarciom w świecie sztuki

Oficjalne otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Gizie zaplanowano na listopad 2025 roku. O miejscu tym, które skupia jedne z najcenniejszych zabytków na świecie i jednocześnie poświęca uwagę ideom, pisze Anna Theiss. Xavier Salomon, nowy dyrektor Muzeum Caloustea Gulbenkiana w Lizbonie, planami na przyszłość dzieli się z Julią Właszczuk. O sztuce kobiet natomiast opowiada na łamach „Vogue Polska Leaders” Alison M. Gingeras. „Jeśli ktoś mówi o rynkowym boomie na sztukę młodych artystek, jaki mamy dziś obserwować, o tym, że sytuacja gwałtownie się zmieniła, że kobiety odzyskały swoje prawa i role się odwróciły, to ja się z tym nie zgodzę” – mówi Basi Czyżewskiej kuratorka wystawy „Kwestia kobieca 1550-2025”, którą będzie można obejrzeć w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Basia Czyżewska ogląda również wystawę „Ciał fragmenty” Wojciecha Plewińskiego w Galerii Jednostka w Warszawie, analizując, czym jest nagość dla jednego z najsłynniejszych polskich fotografów. Jubileuszową, 10. edycję projektu Dior Lady Art, w którym słynna torebka Lady Dior staje się płótnem dla artystów, opisuje Kara Becker. Projektantkę Valerię Vasi, której prace funkcjonują na styku designu, sztuki i rzemiosła, odwiedza w Barcelonie Gosia Boy.

Osobowości ze świata sztuki i wzornictwa – Gunia Nowik, Kasia Redzisz, Hanna Rydlewska, Natalia Kitamikado, Natalia Grabowska i Magdalena Gemra – dzielą się swoimi inspiracjami na nowy sezon z Joanną Łazarz.

Kasia Redzisz (Fot. Bart Dewaele)

Pamela Anderson i Pedro Pascal wyznaczają trendy w kulturze

W „Vogue Polska Leaders” inspirujemy się także liderami zmiany ze świata kultury. Aktor Pedro Pascal, którego przedstawia Anna Konieczyńska, staje się wzorem nowej męskości, z kolei aktorka Pamela Anderson, sportretowana przez Ewelinę Kołodziej – ambasadorką dojrzałej kobiecości. Do tegorocznego wydania zaprosiliśmy także Magdalenę Różczkę. Aktorkę, którą zaraz będziemy mieli okazję oglądać w serialu Netflixa „Heweliusz” w reżyserii Jana Holoubka, Anna Konieczyńska pyta o role na ekranie i w życiu. Justyna Wasilewska, która ostatnio również zagrała w „Heweliuszu”, o swoich aktorskich marzeniach mówi Julii Właszczuk.

Fot. Sylwia Szyplik

W „Vogue Polska Leaders” 2025 przedstawiamy liderów w obszarze luksusu

„Dobry lider to ktoś, kto w pewien sposób narzuca swoją osobowość, zostawia po sobie ślad” – mówi Olivier Polge, perfumiarz domu mody Chanel, z którym Kara Becker rozmawia o drodze do sukcesu i równowadze między dziedzictwem a nowoczesnością. W podróż do świata luksusu ekskluzywnym pociągiem Belmond British Pullman na brytyjskie wybrzeże udają się Katarzyna Ciejka i Małgosia Minta, a przez australijskie równiny na pokładzie legendarnego składu The Ghan Beyond Journey – Szymon Machnikowski i Edward Wendt.

W dodatku specjalnym „Vogue Polska Watches & Jewellery” pod redakcją Tomasza Kiełtyki zaglądamy do świata zegarmistrzostwa i biżuterii. „Prawdziwy luksus w zegarmistrzostwie nie polega na logotypie na tarczy. Objawia się w detalach, które często pozostają niewidoczne dla oka laika” – podkreśla Tomasz Kiełtyka. O tym rzemieślniczym kunszcie pisze Jakub Filip Szymaniak, o poszukującym własnej tożsamości polskim zegarmistrzostwie – Wadim Zalewski, z kolei związki Formuły 1 i zegarmistrzostwa przybliża Łukasz Doskocz. Sylwetki liderów, którzy kształtowali i kształtują branżę, przedstawia Tomasz Kiełtyka. Trendy biżuteryjne na sezon jesień-zima 2025 prezentuje Michalina Murawska.


Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” trafi do sprzedaży 9 października.

Katarzyna Rycko
  1. Styl życia
  2. Społeczeństwo
  3. Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” portretuje osobowości, które przełamują schematy
Proszę czekać..
Zamknij