Znaleziono 0 artykułów
11.10.2023

Nowy numer „Vogue Polska Leaders” poświęcony dyskretnemu luksusowi

11.10.2023

Czym jest dyskretny luksus? Jak na biznes wpływają czynniki społeczne, klimatyczne i kulturowe? W jaki sposób w nowej rzeczywistości odnajdują się współczesne liderki i liderzy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy w najnowszym wydaniu magazynu „Vogue Polska Leaders”, który trafi do sprzedaży już 14 października.

Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” trafia do sprzedaży przy okazji organizowanej przez magazyn „Vogue Polska” konferencji Business Fashion Environment Summit 2023. „Dla naszej redakcji praca nad nim to okazja, by zastanowić się nad tym, kto w danym roku dokonał czegoś wyjątkowego, zwrócił na siebie uwagę stylem przywództwa, charyzmą, nieszablonowym myśleniem. To również moment podsumowań tego, co dzieje się na przecięciu mody, sztuki i biznesu, próba wyłuskania najciekawszych zjawisk, które będą kształtować przyszłość w kluczowych dla nas dziedzinach”, pisze we wstępniaku Katarzyna Jordan-Kulczyk, wydawczyni „Vogue Polska”.

Arizona Muse, fot. Ezra Patchetta.

Dyskretny luksus, renesans rzemiosła i powrót do korzeni

Dyskretny luksus opanował nie tylko wybiegi. Redaktorka mody Kamila Wagner pisze o tym, jak zjawisko quiet luxury stało się przedmiotem społecznych analiz, i o tym, jak naprawdę ubierają się ci należący do jednego procenta najbogatszych osób na świecie. Za trendem „stoją czynniki globalne, jak demokratyzacja luksusu i pauperyzacja logo, ograniczenie konsumpcji (przynajmniej na poziomie deklaratywnym) i rosnące uznanie dla rzemiosła, coraz rzadszego w dobie industrializacji”.

W najnowszym wydaniu „Vogue Polska Leaders” przeczytamy również o renesansie rzemiosła. Pod rządami dyrektora kreatywnego Jonathana Andersona Loewe stało się najpopularniejszą marką na świecie według raportu Lyst. „Czysty luksus umarł, teraz marki muszą uwzględniać wpływy kultury – tak brzmiały ponoć pierwsze słowa Andersona wypowiedziane do Delphine Arnault, córki Bernarda Arnaulta, prezesa LVMH, koncernu, do którego należy Loewe”, pisze Kara Becker.

Rzemiosło powraca też w architekturze i urbanistyce. Wie o tym doskonale Marcin Sapeta, który od ponad 15 lat pracuje w Kengo Kuma & Associates, jednej z najbardziej cenionych pracowni architektonicznych na świecie. W rozmowie z Julią Właszczuk podkreśla, że „faza koncepcyjna jest dla Kumy szczególnie ważna”. – Pierwszym krokiem w projektach KKAA jest poznawanie miejscowej społeczności, jej historii i kultury. Niczym etnografowie bierzemy pod uwagę wszystkie możliwe czynniki – od klimatu po gospodarkę. Dopiero z tą wiedzą przystępujemy do kolejnych etapów – tłumaczy.

Wyjątkowe kobiety świata mediów i sztuki 

Reporterka CNN Clarissa Ward dociera wszędzie tam, gdzie słabszym dzieje się krzywda. Niestrudzenie tropi zło – w Syrii, Strefie Gazy, Mjanmie czy Jemenie. Za reportaże z objętej wojną Ukrainy, które nadawała, będąc w zaawansowanej ciąży, została uhonorowana nagrodą Emmy. O tym i innych zawodowych osiągnięciach Clarissy Ward pisze Maria Fredro-Smoleńska.

Fot. Dawid Podsiadło, fot. Marcin Kępski

W niełatwych czasach wiele branż notuje spadek. Ale rynek sztuki przeżywa rozkwit. Dlaczego tak się dzieje? – Po postpandemicznej depresji świata sztuki nie ma już ani śladu. Koniec smutku zawdzięczamy przede wszystkim segmentowi młodej sztuki i pracom artystów, którzy debiutowali kilka-kilkanaście lat temu. Dynamika sprzedaży takich dzieł wzrasta w niewiarygodnym tempie i właśnie ten segment rynku rozgrzewa dziś kolekcjonerów do czerwoności. Wcale nie wielkie nazwiska i wybitne prace (czyli to, co w świecie sztuki nazywamy blue- -chip art), wcale nie wielkie transakcje. To młoda sztuka budzi najwięcej emocji i najszerzej otwiera portfele – mówi Nicole Bainoy. Jej oraz innym kuratorkom, kolekcjonerkom oraz art advisorkom przysłuchuje się Anna Theiss. Ale świetnie radzi sobie nie tylko zagraniczna, lecz także polska sztuka. Basia Czyżewska przygląda się twórczości artystki Agaty Ingarden, która działa na styku świata przyrody, nauk społecznych i technologii.

Bohaterki i bohaterowie nowego wydania „Vogue Polska Leaders” różnią się od siebie tak samo, jak dziedziny, którymi się zajmują. Osobowości, takie jak Cate Blanchett, Lauren Hutton, Hanya Yanagihara, Andrea Camastra, Jeanne Damas czy Jeremy Allen White, łączy jednak wspólny mianownik – wyjątkowe osiągnięcia.

Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” poświęcone dyskretnemu luksusowi trafi do sprzedaży już 14 października.  Już dziś możecie zamówić numer z dostawą do domu online.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij