Znaleziono 0 artykułów
20.10.2025
Artykuł partnerski

Nowy Lexus ES: Luksus, technologia i elegancja w nowoczesnej formie

20.10.2025
Ósma generacja Lexusa ES jest już dostępna w przedsprzedaży w Polsce. / Fot. Materiały prasowe

Nowa generacja Lexusa ES to połączenie elegancji, technologii i zrównoważonego napędu. Japoński producent wprowadza do swojego najpopularniejszego sedana zupełnie nowy system multimedialny, zaawansowane technologie bezpieczeństwa i świeże podejście do projektowania wnętrza.

Nowy Lexus ES to coś więcej niż odświeżony model – to manifest filozofii marki. Elegancki design, przełomowy system multimedialny, szeroka gama napędów i dbałość o szczegóły sprawiają, że ES na nowo definiuje pojęcie komfortu w segmencie luksusowych sedanów. Z jednej strony pozostaje wierny tradycji marki, z drugiej śmiało wkracza w erę elektromobilności.

Ósma generacja Lexusa ES powstała w duchu stylistycznej koncepcji Clean × Tech, łączącej minimalizm z zaawansowaną technologią

Lexus ES to połączenie elegancji i technologii. / Fot. Materiały prasowe

Karoseria zyskała bardziej proporcjonalne i aerodynamiczne kształty, a reflektory i tylne światła zyskały charakterystyczny motyw litery „L”. Nadwozie wydłużone o 165 mm i zwiększony o 80 mm rozstaw osi sprawiają, że nowy ES prezentuje się dostojniej i oferuje jeszcze więcej przestrzeni we wnętrzu.

Wnętrze zaprojektowano z myślą o harmonii i przejrzystości. Kierowca znajduje się w samym centrum filozofii Tazuna, co oznacza, że wszystkie elementy sterowania rozmieszczono tak, by można było obsługiwać je intuicyjnie. Nowością są przyciski Hidden Switches, które pozostają ukryte, dopóki auto nie zostanie uruchomione, po czym delikatnie się podświetlają. To detal, który podkreśla dbałość marki o estetykę i nowoczesność.

Materiały wykończeniowe w nowym ES odzwierciedlają kunszt japońskiego rzemiosła. Producent zastosował techniki Bamboo Layering i Synthetic Leather Embossing, które tworzą subtelne faktury i refleksy świetlne. W kabinie nie zabrakło także doskonałego systemu audio Mark Levinson® z 17 głośnikami, zapewniającego dźwięk najwyższej jakości.

Największą rewolucją w nowym ES jest system multimedialny Lexus Connect, współpracujący z aplikacją Lexus Link+

Centralny ekran dotykowy o przekątnej 14 cali i cyfrowy zestaw wskaźników 12,3 cala tworzą zintegrowany ekosystem informacyjny. System obsługuje mapy Google oraz funkcje nawigacji online i offline, a także wyświetla dane o natężeniu ruchu, ostrzeżenia o wypadkach czy informacje o stacjach ładowania i zasięgu w wersjach elektrycznych.

Elementy sterowania rozmieszczono tak, by można było obsługiwać je intuicyjnie. / Fot. Materiały prasowe

Kierowcy mogą korzystać z asystenta głosowego, który rozpoznaje naturalne polecenia, np. zmianę temperatury, włączenie muzyki czy sprawdzenie poziomu baterii. Aktualizacje oprogramowania są dostarczane bezprzewodowo (OTA), co pozwala na wprowadzanie nowych funkcji bez wizyty w serwisie.

System bezpieczeństwa Lexus Safety System + 4 reprezentuje najnowszy poziom ochrony w segmencie premium. Adaptacyjny tempomat korzysta z danych nawigacyjnych, dostosowując prędkość do warunków na drodze. System PCS rozpoznaje pieszych, rowerzystów i motocyklistów, a funkcja Driver Monitor śledzi stan kierowcy, reagując w przypadku utraty koncentracji. Jeśli prowadzący nie reaguje, aktywuje się układ awaryjnego zatrzymania EDSS. Udoskonalono również monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu i z tyłu.

Nowy Lexus ES dostępny będzie w kilku wersjach napędowych

Klasyczny ES 300h wykorzystuje szóstą generację napędu hybrydowego z silnikiem 2,5 litra i łączną mocą 201 KM. System może współpracować z napędem na przednią oś lub z napędem na cztery koła E-FOUR, który po raz pierwszy pojawia się w tym modelu – podobnie jak dostępność wersji w pełni elektrycznych. ES 350e z napędem na przód rozwija moc 224 KM i ma akumulator o pojemności 76,96 kWh, który zapewnia zasięg około 530 km. Wersja ES 500e oferuje aż 343 KM, napęd na cztery koła DIRECT4 i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Dzięki ładowaniu prądem stałym można doładować baterię do poziomu 80 proc. w około 30 minut.

Nowy ES prezentuje się dostojniej i oferuje jeszcze więcej przestrzeni we wnętrzu. / Fot. Materiały prasowe

Nowe układy napędowe zintegrowano z platformą GA-K, a akumulator umieszczony pod podłogą obniża środek ciężkości, poprawiając stabilność i komfort jazdy. Lexus obiecuje płynność, ciszę i równowagę między dynamiką a elegancją, które od lat stanowią znaki rozpoznawcze marki.

W Polsce nowy Lexus ES jest już dostępny w przedsprzedaży

Cena katalogowa wersji ES 300h z napędem na przód wynosi od 299 900 zł, a wersja z napędem E-FOUR kosztuje od 314 900 zł. Ceny modeli elektrycznych zaczynają się od 329 900 zł za ES 350e i 354 900 zł za ES 500e. W przedsprzedaży klienci mogą skorzystać z rabatu i tzw. Ekobonusu – dzięki temu podstawowa wersja Prestige kosztuje od 260 000 zł.

Marka proponuje również korzystne formy finansowania, m.in. Leasing KINTO One, w którym miesięczna rata wynosi poniżej 2000 zł netto przy 36-miesięcznym okresie i 15-procentowej wpłacie własnej.

Do 24 października salonach Lexusa trwają oficjalne pokazy statyczne nowego ES. Dwa egzemplarze samochodu już rozpoczęły trasę po kraju. Pierwszym przystankiem była Warszawa, limuzyny odwiedziły już też m.in. Katowice, Lublin i Trójmiasto, a w harmonogramie są specjalne prezentacje we wszystkich 24 salonach marki.

Pokazy Lexusa ES odbędą się w każdym z salonów w Polsce. / Fot. Materiały prasowe

Nowy Lexus ES zadebiutował również na czerwonym dywanie podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji, towarzysząc gwiazdom kina

Występ wśród największych nazwisk światowej kinematografii potwierdził status modelu jako symbolu elegancji i prestiżu. Marka po raz kolejny pokazała, że luksusowe samochody mogą być integralną częścią świata sztuki i stylu życia.

Urszula Zwiefka
  1. Styl życia
  2. Społeczeństwo
  3. Nowy Lexus ES: Luksus, technologia i elegancja w nowoczesnej formie
Proszę czekać..
Zamknij