Znaleziono 0 artykułów
28.03.2019
Artykuł partnerski

Nowa kolekcja Bohoboco: Perfekcyjny minimalizm

28.03.2019
„Spring Tension” Bohoboco, wiosna 2019 (Fot. Małgorzata Popinigis / Papaya Films)

– Chcieliśmy podzielić się naszym sukcesem. W podziękowaniu za to, co otrzymaliśmy, możemy wesprzeć innych zdolnych – mówi Michał Gilbert Lach, zapraszając do współpracy twórców młodego pokolenia.

Wiatr zmian

Zamiast zwyczajowej jednej kolekcji na sezon wiosna-lato 2019 Bohoboco w tym roku wypuści aż pięć kapsuł. Każda z nich jest odrębną opowieścią o współczesnej kobiecie pracującej. Ma odpowiadać warunkom pogodowym, ale też dawać pole do twórczych eksperymentów. – Nasze klientki oczekują głównie kolekcji wyjściowych i okazjonalnych, a dzięki kapsułom możemy w jednej z nich zaproponować też styl bardziej casualowy. W kolekcji na kolejny sezon przewidujemy jeszcze więcej różnych odsłon – mówi Michał Gilbert Lach, projektant i dyrektor kreatywny marki.

W branży, która coraz głośniej narzeka na wypalenie zawodowe i zawrotne tempo pracy, nakręcanej przymusem tworzenia wciąż nowych kolekcji sezonowych, taka strategia jest ewenementem. Zwłaszcza że Bohoboco funkcjonuje na rynku nieprzerwanie od 10 lat i poza prêt-à-porter, szyje na indywidualne zamówienia, a od siedmiu lat produkuje też perfumy.

„Spring Tension” Bohoboco, wiosna 2019 (Fot. Małgorzata Popinigis / Papaya Films)

Ale zanim zdążę zadać pytanie o źródło tej niespożytej energii, pada kluczowe zdanie. – W tym momencie w naszym zespole pojawia się coraz więcej młodych twórców z pasją do mody. Bohoboco nie osiada na laurach, wciąż się rozwija, więc otwiera na młode pokolenie. Powiedzmy to otwarcie – podejmuje duże ryzyko pracy z mało doświadczonymi twórcami, ale swoje „nieoszlifowane diamenty” wybiera mądrze, zgodnie z duchem i estetyką marki. Wygrywa, bo zyskuje świeżość i nowoczesność.

– Chcieliśmy podzielić się swoim sukcesem. W podziękowaniu za to, co otrzymaliśmy, możemy wesprzeć innych zdolnych, kreatywnych pasjonatów polskiej mody. Pragnęliśmy dać im szansę, tak samo, jak prawie dekadę temu dano szansę nam – pisze Lach w komunikacie prasowym skierowanym do mediów.

„Spring Tension” Bohoboco, wiosna 2019 (Fot. Małgorzata Popinigis / Papaya Films)

W pierwszej z wiosennych kapsuł zatytułowanej „Spring Tension” w gronie „młodych zdolnych” należy wymienić Małgorzatę Popinigis, fotografkę lookbooka, która, cytując słowa Gilberta, „czuła naszą architektoniczną stronę”. Operatora filmowego Łukasza Suchockiego, odpowiedzialnego za film kolekcji, stylistkę Karolinę Naji, asystentkę stylistki Kamilę Słoninkę, makijażystkę Joannę Wojniłko i stylistkę włosów Igę Dłużniewską.

Shopping Experience powered by Vogue Polska

Ekologia, prostota i luksus

„Perfekcyjny minimalizm” tak w dwóch słowach Bohoboco opisuje estetykę swojej nowej kolekcji kapsułowej, w której rządzi zasada totalnej harmonii. Fasony łączą się i uzupełniają, kolorystyka współgra albo wzmacnia efekt przez powtórzenie. Stylizacje składające się z dwóch-maksymalnie trzech elementów muszą bronić się same – czytelną sylwetką i szlachetnością materiałów. – Luksus w naszym wydaniu to przede wszystkim różnorodność i wielofunkcyjność, którą chcemy zapewnić kobietom. Kobieta Bohoboco to przede wszystkim working woman, która na co dzień w pracy czuje się pewnie i kobieco, a wieczorem z uśmiechem na twarzy spędza czas wśród przyjaciół i rodziny. Chcemy, aby nasza kolekcja była uniwersalna – zdradza swoją filozofię Gilbert.

„Spring Tension” Bohoboco, wiosna 2019 (Fot. Małgorzata Popinigis / Papaya Films)

Nowością jest użycie w kolekcji wegańskich skór, które łatwo poddają się recyklingowi. – To nasz pierwszy ruch w stronę przyszłości. My póki co badamy, czy tego właśnie od nas oczekują kobiety. Jesteśmy jak najbardziej otwarci na projekty związane z recyklingiem, ale nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiednie tkaniny. Póki co nasze klientki są bardzo zadowolone – dodaje Lach.

Wszystko wskazuje na to, że po dekadzie w branży Bohoboco dopiero rozwija skrzydła. Gdy pytam o to, co może wydarzyć się za kolejne 10 lat, okazuje się, że w planie jest ekspansja na nowe rynki, która powoli dokonuje się już dzięki perfumom.

– Dzięki nim i wyjazdom na targi na całym świecie, widzimy nową drogę. Zostaliśmy docenieni przez wiele krajów. Nasze perfumy sprzedajemy już w Danii, Belgii, Rosji oraz prowadzimy rozmowy z kluczowymi domami towarowymi. To nas motywuje, by idąc śladem naszych serii perfum Bohoboco Perfume, takżew modzie obrać kierunek na świat. Czeka nas dużo pracy, ale jesteśmy mocno podekscytowani, więc trzymajcie kciuki!

*

W sobotę (30 marca) o godz 13 w Galerii Mokotów w ramach Shopping Experience powered by Vogue Polska, odbędzie się prezentacja najnowszej kolekcji zapachów Bohoboco, a w niedzielę (31 marca) o godzinie 15 prezentacja nowej kolekcji mody Bohoboco.
W niedzielę (31 marca) o godzinie 14:00 Michał Gilbert Lach, projektant i dyrektor kreatywny Bohoboco weźmie udział w panelu „Zawód projektant”.


Na wydarzenia obowiazuje wcześniejsza rejestracja, liczba miejsc jest ograniczona.

Basia Czyżewska
Proszę czekać..
Zamknij