Znaleziono 0 artykułów
02.09.2025

Rachel Scott została nową dyrektorką kreatywną marki Proenza Schouler

02.09.2025
(Fot. John Lamparski/Getty Images for NYFW: The Shows)

Rachel Scott, która zyskała uznanie branży za sprawą autorskiej marki Diotima, stanie za sterami domu mody Proenza Schouler po odejściu Jacka McCollougha i Lazaro Hernandeza.

Rachel Scott, założycielka nowojorskiej marki Diotima, została powołana na stanowisko dyrektorki kreatywnej Proenza Schouler. Obejmuje je po przejściu założycieli marki, Jacka McCollougha i Lazaro Hernandeza, do Loewe (poprzedni projektant tego domu mody, Jonathan Anderson, pracuje dziś dla domu mody Dior). – Z ogromną ekscytacją dołączam do marki Proenza Schouler, marki stanowiącej serce amerykańskiej mody, którą od dawna podziwiam – oznajmiła Rachel Scott. – Darzę ogromnym szacunkiem świat, który Jack i Lazaro powołali do życia. Nie mogę się doczekać, aż będę mogła podjąć dialogi z ich dziedzictwem. Jestem wdzięczna Shirze [Suveyke Snyder, prezeski zarządu marki Proenza Schouler] za zaufanie, jakim mnie obdarzyła. Czuję się zaszczycona, mogąc podjąć się tej roli.

Rachel Scott pracowała wcześniej dla Costume National i Rachel Comey. W 2021 roku założyła markę Diotima

41-letnia dziś Scott karierę zaczynała w Mediolanie w biurze projektowym Costume National po studiach w Istituto Marangoni. W Diotimie, marce, którą założyła w 2021 roku, gdy nadal pełniła funkcję wiceszefowej działu designu u Rachel Comey w Nowym Jorku, znana jest z nacisku, jaki kładzie na rzemiosło.

Scott cechuje nowatorskie podejście do mody luksusowej. Jej Diotima słynie z robionych na szydełku sukienek i topów, które Scott produkuje wyłącznie w swojej ojczyźnie, na Jamajce, oraz z ubrań z kryształowej siateczki. Na pierwszy rzut oka mogą wydawać się one projektami w stylu resort, ale Scott tworzy je w sposób przywodzący na myśl modę demi-couture.

Scott rozwija silnie zintegrowaną, zróżnicowaną społeczność wierną marce Diotima, która rośnie z sezonu na sezon. Dwa razy z rzędu zdobyła nagrodę CFDA Fashion Award, po raz pierwszy w 2023 roku jako Emerging Designer of the Year, a następnie w roku 2024 jako Womenswear Designer of the Year. W 2023 Scott zajęła drugie miejsce w konkursie CFDA/Vogue Fashion Fund oraz była finalistką Nagród LVMH, a także Nagród Woolmark w 2025 roku. W 2024 została uhonorowana inauguracyjną nagrodą Frazier Family Foundation x CFDA Empowered Vision Award, a na początku tego roku zdobyła nagrodę Fashion Trust US za kolekcję ready-to-wear.

Jako jedna z najbardziej utalentowanych projektantek w świecie mody Rachel wnosi świeżą perspektywę do marki budowanej dla nowoczesnej amerykańskiej kobiety – powiedziała Suveyke Snyder. – Jej dogłębne zrozumienie kodów marki Proenza Schouler i jej niezwykła umiejętność łączenia rzemiosła z innowacjami, sprawiły, że była ona naturalnym wyborem jako osoba prowadząca markę ku przyszłości.

Marka Proenza Schouler, która powstała na początku lat 2000., przeżywała wzloty i upadki. Dziś jej los jest w rękach Rachel Scott

Proenza Schouler została założona przez Hernandeza i McCollougha w 2002 roku. Historia początków marki, której nazwa to zestawienie panieńskich nazwisk matek duetu, pozostaje branżową bajką. Ich pierwsza kolekcja, stanowiąca wspólną pracę dyplomową w nowojorskiej Parsons School of Design, została kupiona przez dom towarowy Barneys pod rządami Julie Gilhart. W 2004 roku Proenza Schouler została nagrodzona pierwszą nagrodą CFDA/Vogue Fashion Fund. Marka ubiera najbardziej stylowe mieszkanki Nowego Jorku. Wylansowała jedną z najważniejszej it-bags końca lat 2000., modelu PS1.

Pomimo obiecujących początków Proenza Schouler napotkała na swojej drodze wiele przeszkód. Napędzani inwestycjami, w 2017 roku Hernandez i McCollough pokazali swoją kolekcję w Paryżu, co okazało się krótkotrwałym eksperymentem, który nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. We wrześniu 2018 roku wrócili z kolekcją wiosna-lato 2019 na nowojorski tydzień mody, odzyskując w listopadzie tamtego roku pakiet kontrolny od prywatnej grupy inwestycyjnej Castanea Partners (sprzedali jej mniejszościowy pakiet udziałów w 2015 roku) i podmiotów niezależnych ze współzałożycielem marki Theory, Andrew Rosenem, na czele.

Nim Hernandez i McCollough odeszli ze swojego domu mody w styczniu tego roku, Proenza Schouler odzyskała swoją pozycję w branży i stabilność finansową, oraz rzekomo zatrudniła projektanta Patrika Ervella, który miał wprowadzić na rynek linię męską (Niejasnym jest, czy teraz, gdy powołano Scott, prace nad tym projektem nadal trwają.)

Gdy odeszliśmy z domu mody Proenza Schouler w styczniu, wiedzieliśmy, że ta historia będzie miała ciąg dalszy, choć wtedy jeszcze nie było wiadomo, kto dopisze do niej kolejny rozdział – powiedzieli McCollough i Hernandez. – Rachel to osoba, której pracę zawsze podziwialiśmy. Kierunek, w jakim podąża, robi wrażenie. Jako założyciele i członkowie zarządu firmy jesteśmy dumni, mogąc powitać ją w tym bardzo wyjątkowym domu mody. Z ekscytacją czekamy, aż zobaczymy, jak przekształci dziedzictwo i ducha tego, co my zaczęliśmy.

Rachel Scott oficjalnie zadebiutuje jako dyrektorka kreatywna marki Proenza Schouler kolekcją na sezon jesień-zima 2026

Pomimo tego, jakim uznaniem cieszy się jej marka w Nowym Jorku, Scott jeszcze nigdy nie organizowała pokazu marki Diotima. Pierwszy odbędzie się 15 września, po nowojorskiej prezentacji kolekcji wiosna-lato 2026 Proenza Schouler. Scott przygotowała ją wspólnie ze studiem projektowym, gdy na początku tego roku dołączyła do domu mody jako konsultantka. Kolekcją, którą projektantka oficjalnie zadebiutuje w Proenza Schouler, będzie ta na sezon jesień-zima 2026, która zostanie zaprezentowana w lutym 2026 roku.

W przyszłym tygodniu Scott zapoczątkuje długi sezon nowych początków w takich domach mody jak Chanel, Bottega Veneta, Gucci, Versace i Balenciaga. Fakt, że jest w tym gronie jedyną kobietą o kolorze skóry innym niż biały, sprawi, że będzie to nie tylko niezapomniany, ale wręcz historyczny debiut.

Artykuł ukazała się oryginalnie na voguebusiness.com.

José Criales-Unzueta
  1. Ludzie
  2. Portrety
  3. Rachel Scott została nową dyrektorką kreatywną marki Proenza Schouler
Proszę czekać..
Zamknij