Znaleziono 0 artykułów
15.02.2021

Polacy popierają protest mediów

15.02.2021
(Fot. Piotr Molecki/East News)

Akcja „Media bez wyboru” odbiła się szerokim echem. Według sondażu Kantar, strajk dostrzegło aż 91 proc. Polaków. Wśród ankietowanych największe poparcie wyraziły osoby w wieku 15-24 lat.

W ubiegłą środę niezależne nagłośnie radiowe, stacje telewizyjne, prasa i portale informacyjne zjednoczyły się pod wspólnym hasłem „Media bez wyboru”. Zamiast codziennych programów emitowano komunikaty o strajku, a internetowe artykuły przesłonięto treścią listu otwartego do władz. Protestowano przeciwko projektowi ustawy nakładającej podatek od reklam pod pretekstem walki z pandemią. Tym samym chciano pokazać, jak wyglądałaby rzeczywistość z ograniczonym dostępem do różnorodnych źródeł.

Dzień później Kantar przeprowadził ogólnopolski sondaż na grupie reprezentatywnej 1010 osób w wieku 15-75 lat. Według badań, protest dostrzegło aż 91 proc. obywateli, także wśród seniorów (87 proc.) oraz mieszkańców wsi (87 proc.). 62 proc. respondentów przyznało, że popiera media. Największe grono zwolenników akcji to osoby w wieku 15-24 lat (71 proc.). Na drugim miejscu uplasowali się dorośli w przedziale wiekowym 25-59 lat (63 proc.). Sondaż wykazał, że najwyższe poparcie strajku można zaobserwować w średnich i dużych miastach (średnio 71 proc.). Natomiast w wielkich aglomeracjach i małych miasteczkach to kolejno 64 i 62 proc.

Większość Polek i Polaków (69 proc.) przyznała również, że nie ma demokracji bez wolności słowa i dostępu do różnorodnych źródeł informacji.

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij