Znaleziono 0 artykułów
30.09.2020
Artykuł partnerski

Zacznij od wody

30.09.2020
Tomasz Kot (Fot. materiały prasowe)

Oszczędzanie wody, ograniczenie zużycia energii, rezygnacja z samochodu – życie w zgodzie ze środowiskiem wcale nie jest trudne! Z pomocą przychodzą produkty marki Dafi – butelki i dzbanki filtrujące, filtry do wody czy butelki termiczne. Ambasadorem nowej kampanii marki – „Kosmiczne wyzwanie” – został Tomasz Kot.

Marce Dafi bliskie jest przesłanie nadziei. Dzieci mają głos, dzieci są przyszłością, twórzmy lepszy świat dla naszych dzieci – takie idee przyświecają założycielom rodzinnej firmy. Właściciele Dafi wierzą, że troska o naszą planetę, dla której nie ma alternatywy, to najważniejsze zadanie stojące przed pokoleniem dzisiejszych rodziców. To na nich spoczywa obowiązek dbałości o środowisko, ale także pomocy w wypracowaniu u dzieci dobrych nawyków. Wystarczy zmiana codziennego zachowania – zakręcenie kranu przy myciu zębów, jazda rowerem zamiast samochodem, segregacja śmieci, ograniczenie zużycia plastiku do minimum – żeby własnoręcznie przysłużyć się zielonej rewolucji.

Tomasz Kot (Fot. materiały prasowe)

Życie w zgodzie z zasadami ekologii wcale nie jest trudne – opiera się na drobnych decyzjach. Zakup wielorazowych dzbanków i butelek Dafi to krok we właściwą stronę. – Ekologia to nie tylko trend, lecz także konieczność – mówią właściciele Dafi. – Przyszłość dzieci zależy od czynów i wyborów dorosłych. Postępujące zmiany ekologiczne mogą być szczególnie dotkliwe dla kolejnych pokoleń. Zmieniając obecne przyzwyczajenia na proekologiczne, dajemy dzieciom szansę na szczęśliwe, dorosłe życie. Wrażliwość dzieci na przyrodę często jest zaskakująca, ale same hasła nie pomogą im w dbaniu o naturę. Podsuwając konkretne rozwiązania, nauczą się nie tylko teorii ochrony środowiska, lecz także zaangażują się i będą miały poczucie wpływu na swoje otoczenie – dodają. Stawiając dzieci w centrum, Dafi zrealizowało kampanię na miarę marzeń najmłodszych.

W akcji „Kosmiczne wyzwanie” wziął udział Tomasz Kot, wielokrotnie nagradzany aktor, znany m.in. z oscarowej „Zimnej wojny” Pawła Pawlikowskiego. – Tomasz Kot jest rodzicem, a zatem ideologia spotu jest mu niezwykle bliska. Przyszłość dzieci nie jest mu obojętna. Nasz ambasador doskonale odnalazł się w swojej roli, w pełni angażując się w projekt i kampanię naszej marki – mówią właściciele Dafi. – Na propozycję Dafi zareagowałem entuzjastycznie i przyznaję, że czuję satysfakcję z bycia częścią fajnego projektu edukacyjno-uświadamiającego. Jest mi to bliskie. Wspieranie ważnych inicjatyw, wdrażanie własnych rozwiązań, uwzględniających troskę o środowisko, to aspekty, które szczególnie zwróciły moją uwagę. Do tego dochodzi fakt, że producent jest polski, a rzeczy, które produkuje, są jakościowo bardzo dobre – komentuje Tomasz Kot.

W filmie dla marki aktor pyta, czy kiedyś będziemy musieli zbudować sobie życie w kosmosie. Jeśli zawczasu nie zadbamy o naszą planetę, skutki katastrofy klimatycznej mogą być odczuwalne dla każdego, pod każdą szerokością geograficzną, niezależnie od wieku, koloru skóry i wyznania.

Jednym z największych problemów są zalegające w lasach i pływające w oceanach jednorazowe, jednorazowe butelki oraz foliowe torby. Wybór wielorazowych produktów codziennego użytku, jak dzbanki i butelki filtrujące, to pierwszy i najprostszy krok redukujący zbędne odpady. To naprawdę proste. Hasło Dafi brzmi: „Zacznij od wody”. Wystarczy zamienić butelki na te wielorazowe, by dołożyć cegiełkę do budowy lepszego świata dla kolejnych pokoleń.

Firma prowadzi też szeroko zakrojoną działalność edukacyjną, chcąc dotrzeć do dzieci, które już od najmłodszych lat uczą się o ochronie środowiska, by świat ich przyszłości był lepszy od naszego. W 2019 r. Dafi zostało głównym sponsorem konkursu „Zaloguj czyste powietrze” w ramach I Kongresu Ekologii Powietrza w Kielcach. Współpracuje też z wieloma organizacjami charytatywnymi, wierząc, że biznes wiąże się z odpowiedzialnością społeczną.

Tomasz Kot (Fot. materiały prasowe)

Jak to wprowadzić w życie na co dzień? Używając dzbanka filtrującego i butelki filtrującej, miesięcznie zużywamy jeden filtr, czyli 0,02 kg plastiku (koszt: 15 zł). W tym samym czasie wypilibyśmy 100 butelek, generując aż 5 kg plastiku (koszt: 120 zł). W skali roku potrzebujemy tylko 12 filtrów (0,24 kg plastiku) i aż 3600 butelek (26,40 kg plastiku). Te liczby robią wrażenie.

W ofercie Dafi znalazło się wiele produktów – butelki, dzbanki, filtry do wody i przepływowe – pozwalających wprowadzić pozytywne zmiany w codziennym życiu. Prosty design, opływowe formy, wyraziste detale – akcesoria Dafi są równie piękne, co praktyczne. W końcu powstały w oparciu na 30-letnim doświadczeniu (dziś firma zatrudnia 300 pracowników). Ale estetyka to nie wszystko. Każdy produkt wielorazowego użytku, który wychodzi z manufaktury polskiej marki, przechodzi wiele testów jakości. Gadżety są zaprojektowane i wykonane z atestowanych surowców, bez bisfenolu A.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij