Znaleziono 0 artykułów
10.07.2025
Moda / Man

Najciekawsze pokazy z męskiego fashion weeku w Paryżu na wiosnę-lato 2026

10.07.2025
Moda uliczna połączona z wysokim krawiectwem królowała na wybiegach podczas męskiego fashion weeku z pokazami na sezon wiosna-lato 2026. (Fot. Edward Wendt)

W przeciwieństwie do coraz mocniej skomercjalizowanych tygodni mody z głównego kalendarza męski fashion week wciąż stawia na kreatywność i wspiera młodych projektantów. Moda uliczna łączy się tu z wysokim krawiectwem, a pochodzący z hip-hopowego środowiska projektanci w kolekcjach pokazują zestawy niczym z włoskiej riwiery. Granice między tym, co męskie a damskie, praktycznie nie istnieją. Oto 11 najbardziej inspirujących pokazów na sezon wiosna-lato 2026.

W czasach, gdy moda staje się coraz bardziej powtarzalna, paryskie pokazy mody męskiej na wiosnę-lato 2026 wydają się powiewem świeżości. Szczególnie jeśli na tapet weźmie się projekty mniej komercyjnych marek. Według jednej z największych agencji PR na świecie, Karla Otto, męski fashion week z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wystarczy wspomnieć, że wartość publikacji poświęconych tegorocznym kolekcjom to 258 mln dolarów, z czego sama marki Ami odpowiada za blisko 5 mln dolarów .

Zmienia się też sposób uczestnictwa w wydarzeniu. Alternatywą dla obecności na pokazach staje się budowanie wspólnych doświadczeń,  np. przez projekcje filmów poświęconych kolekcjom (jak miało to miejsce w przypadku LGN Louis Gabriel Nouchi).

Oto 11 kolekcji z męskiego fashion weeku, którym warto przyjrzeć się z bliska. To one będą dyktować trendy w modzie męskiej w 2026 roku.

Drôle de Monsieur: Nie z Paryża, ale z Kuby

Pokaz wiosna-lato 2026 Drôle de Monsieur (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 Drôle de Monsieur (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 Drôle de Monsieur (Fot. Edward Wendt)

Luksusowo-streetwearowa marka, która do tej pory słynęła głównie z bluz z hasłem „Not from Paris Madame” kolejny sezon udowadnia, że jest ważnym graczem na modowym rynku. Główną inspiracją kolekcji wiosna-lato 2026 była Hawana pierwszej połowy XX wieku, a motywem wyróżniającym kolekcję poza krawiectwem były kolorowe imitacje egzotycznych skór.

KidSuper: Oda do surrealizmu

Pokaz wiosna-lato 2026 KidSuper (Fot. Edward Wendt)

Mimo że marka debiutowała zaledwie parę sezonów temu, zaproszenie na jej pokazy to obecnie najbardziej pożądane akcesorium sezonu. Ostatni pokaz zarówno od strony kolekcji, jak i scenografii był hołdem dla surrealizmu – również w streetwearowej odsłonie.

EgonLab: Porcelana na salonach

Pokaz wiosna-lato 2026 KidSuper (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 KidSuper (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 KidSuper (Fot. Edward Wendt)

Projektanci marki w tym sezonie zawiesili poprzeczkę wyjątkowo wysoko, serwując modę intelektualną, kreatywną i jednocześnie możliwą do noszenia. Na szczególną uwagę zasługują przeskalowane kołnierze, paski, nakrycia głowy i najczęściej fotografowany projekt sezonu – porcelanowa koszula. Jedna z najlepszych kolekcji na wiosnę-lato 2026.

System: Klasyka z twistem

Pokaz wiosna-lato 2026 System (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 System (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 System (Fot. Edward Wendt)

Koreańska marka od kilku sezonów zyskuje na popularności. To wszystko dzięki połączeniu kreatywności i utylitarności prezentowanych przez nią projektów. Powszechnie znane elementy garderoby w wykonaniu marki System otrzymują dodatkowy twist, który sprawia, że są to rzeczy bezsprzecznie autorskie.

Wooyoungmi: Krótka gra

Pokaz wiosna-lato 2026 Wooyoungmi (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 Wooyoungmi (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 Wooyoungmi (Fot. Edward Wendt)

Jeśli mowa o przesuwaniu granic, to tu możemy dosłownie odnieść się do męskich szortów, które w wielu przypadkach nie różniły się długością od powszechnie znanej bielizny. Ale diabeł tkwi w szczegółach, bo bielizno-szorty wykonane są z doskonałych dzianin, wystylizowane przy użyciu jedwabnych koszul, warstwowych stylizacji, unikatowych kolorów. Cała kolekcja to zabawa między tym, co krótkie i obcisłe, a tym co zwiewne i długie.

Y-3: Moda w ruchu

Pokaz wiosna-lato 2026 Y-3 (Fot. Edward Wendt
Pokaz wiosna-lato 2026 Y-3 (Fot. Materiały prasowe)

To nie był pokaz, ale performance. I chyba to najlepsze rozwiązanie na prezentowanie mariażu sportowej funkcjonalności (adidas) i kreatywności (Yohji Yamamoto). W ruchu ubrania nabierają nowego wymiaru, jednocześnie nie tracąc nic ze swojej wytrzymałości.

Yohji Yamamoto: Obiekty kolekcjonerskie

Pokaz wiosna-lato 2026 Yohji Yamamoto (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 Yohji Yamamoto (Fot. Edward Wendt)

Jeśli są jakieś znaki, które świadczą o tym, że marka znowu zaczyna być na topie, to jest nią jej popularność w kręgach kolekcjonerów vintage. A to zdecydowanie dzieje się w przypadku Yohjiego Yamamoto. Nowa kolekcja marki korzysta z jej dziedzictwa, jednocześnie dodając sporo świeżości i współczesności projektom.

Walter van Beirendonck: Artystyczny miszmasz

Pokaz wiosna-lato 2026 Walter van Beirendonck (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 Walter van Beirendonck (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 Walter van Beirendonck (Fot. Edward Wendt)

Projektant od lat konsekwentnie tworzy coś w rodzaju antymody, budując kolekcje wokół pozornie nie łączących się wzorów i kolorów, jednocześnie tworząc projekty niezwykle spójne. W tym sezonie na uwagę zasługują kapelusze stworzone we współpracy ze Stephen Jonesem.

OUEST Paris: Ciało bez podziałów

Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)

To, jak mówi sam projektant, marka mieszcząca się gdzieś pomiędzy Paryżem, Biarritz a Kalifornią. Mimo że u jej podstaw leży streetwear i denim, to w tym sezonie zdecydowanie więcej w niej krawiectwa i skóry. Nie sposób też nie docenić ciałopozytywnego przekazu, jaki płynie z kolejnych kolekcji OUEST Paris.

Maison Mihara Yasuhiro: Bajeczne akcesoria

Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)

Kolekcja inspirowana „zwykłymi ludźmi” pokazuje, jak dzięki pracy projektanta udaje się zmienić pozornie bazowe elementy garderoby w coś nadzwyczajnego. Niezwykłe natomiast pozostają akcesoria marki – inspirowane codziennymi przedmiotami dostają zdecydowanie bajkowego charakteru.

Bluemarble: Blisko natury

Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)

Francuska marka, która jeszcze kilka sezonów temu określana była jako debiutująca, teraz na stałe zagościła w kalendarzu męskich pokazów, kształtując paryską modę. Wywodzący się ze skateboardowego środowiska brand nie zapomniał o swoich korzeniach również w najnowszej kolekcji, oddając jednak ogromny hołd naturze – widocznej zarówno w projektach, jak i scenografii pokazu.

Kolor: Lekkość bytu

Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)
Pokaz wiosna-lato 2026 (Fot. Edward Wendt)

Sezon wiosna-lato to debiut projektanta Taro Horiuchiego, który stoi na czele marki Kolor. Kolekcja zaprezentowana podczas męskiego fashion weeku to jednak nowy rozdział w ponad 20-letniej historii firmy. Projekty były zdecydowanie odważniejsze i bardziej konceptualne, a konstrukcje bardziej skomplikowane, choć jednocześnie lekkie.

Szymon Machnikowski
  1. Moda
  2. Man
  3. Najciekawsze pokazy z męskiego fashion weeku w Paryżu na wiosnę-lato 2026
Proszę czekać..
Zamknij