Znaleziono 0 artykułów
23.03.2022

Wewnątrz butiku Dior w Paryżu

23.03.2022
Fot. Kristen Pelou / Dzięki uprzejmości marki Christian Dior

Zamknięcie flagowego butiku przy Avenue Montaigne w Paryżu, najchętniej odwiedzanego sklepu Dior na świecie, aż na dwa i pół roku było odważną decyzją, którą podjął – tuż po dołączeniu do niego – Pietro Beccari, prezes i dyrektor generalny francuskiego domu mody. Jego celem było stworzenie „miejsca doznań”. Stąd m.in. w odremontowanej przestrzeni znalazły się restauracja, cukiernia, trzy ogrody i galeria, a w sklepie oprócz ubrań można kupować także kosmetyki.

Pietro Beccari, prezes i dyrektor generalny, tuż po dołączeniu do francuskiego domu mody Dior w lutym 2018 roku rozpoczął realizację ambitnego projektu: renowację flagowego butiku marki przy ulicy Avenue Montaigne w Paryżu.

Flagowy sklep przy Avenue Montaigne to miejsce narodzin domu Christiana Diora. / Fot. Adrien Dirand / Dzięki uprzejmości marki Christian Dior

Jeszcze przed wybuchem pandemii paryski sklep generował największą sprzedaż ze wszystkich butików Diora na świecie. Choć remont oznaczał jego zamknięcie i przeniesienie zespołów, Beccari postanowił wdrożyć swój plan w życie. Zamknięto flagowy butik, salon haute couture, pracownie i biura, a pracownicy zostali przeniesieni do 29 innych placówek w okolicy. Sklep został ponownie otwarty 6 marca 2022 roku, po upływie ponad dwóch lat.

Fot. Kristen Pelou / Dzięki uprzejmości marki Christian Dior

Na przestrzeni nowego flagowego sklepu Dior o powierzchni 10 000 mkw. znajduje się teraz galeria, restauracje Monsieur Dior i Pâtisserie Dior, prowadzone przez francuskiego szefa kuchni Jeana Imberta, trzy ogrody, 200-metrowy apartament dla gości i wiele więcej. Biura zostały przeniesione (i znajdą się ponownie pod jednym dachem na Avenue des Champs Elysées po otwarciu nowej siedziby), a wszystkie elementy oryginalnego sklepu zostały zachowane.

We flagowym sklepie na klientów będzie czekać pełna kolekcja francuskiego domu, w tym linia ready-to-wear, wyroby skórzane i biżuteria. W sklepie nie zabraknie również szerokiego wyboru linii kosmetyków, co stanowi nowy krok w kierunku połączenia działalności marki w zakresie mody i urody. Krótko mówiąc, luksusowi klienci i fani Diora mogą tam jeść, spać, robić zakupić i ćwiczyć.

Przewidujemy, że białe spiralne schody i kolorowa galeria będą najmodniejszym instagramowym hot spotem. / Fot. Kristen Pelou / Dzięki uprzejmości marki Christian Dior

Beccari nazywa ten flagowy obiekt „przełomowym”. – Nie traktujemy go jak butiku, ale jak pewnego rodzaju miejsce doznań – mówi dyrektor.  Nowa siedziba Dior to architektoniczne osiągniecie, które jest efektem współpracy z architektem Peterem Marino.

Grupa LVMH nie ujawnia oficjalnych danych dotyczących sprzedaży poszczególnych domów mody wchodzących w jej skład. Według szacunków HSBC Christian Dior Couture wygenerował 6,5 miliardów euro w 2021 roku, a Parfums Christian Dior, kierowany przez prezesa i dyrektora generalnego Laurenta Kleitmana, 3 miliardy euro. Wraz z Louis Vuitton dom mody Dior przyczynił się do znacznej poprawy sytuacji finansowej macierzystej firmy LVMH po pandemii.

Fot. Kristen Pelou / Dzięki uprzejmości marki Christian Dior

Firma po raz pierwszy wkroczyła do branży hotelarskiej, udostępniając dla swoich klientów apartament La Suite Dior. Zaprojektowany przez Petera Marino, oferuje gościom wiele udogodnień, w tym możliwość otwarcia butiku w nocy, aby mieli do niego dostęp 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Wystawa „Christian Dior: Designer of Dreams”, którą odwiedziło ponad 800 tys. zwiedzających, najpierw w paryskim Musée des Arts Décoratifs (od 2017 roku – z okazji 70. rocznicy powstania domu mody), a potem w Brooklyn Museum w Nowym Jorku, gdzie została przeniesiona (od września 2021 do lutego 2022 roku), podsunęła Beccariemu pomysł stworzenia w butiku galerii – jednej z największych przestrzeni wystawienniczych poświęconych modzie we Francji.

Fot. Kristen Pelou / Dzięki uprzejmości marki Christian Dior

Galeria, z osobnym wejściem, 13 pokojami, sklepem i kawiarnią, prezentuje archiwa domu mody w scenografii Nathalie Crinière. ­– Każdy pokój opowiada inną historię – mówi Olivier Bialobos, szef komunikacji i wizerunku One Dior oraz dyrektor Dior Maison.

Ważne, by stwarzać ludziom powody do marzeń. Do tego sprowadza się cel istnienia marki Dior – mówi Bialobos.

Komentarze, pytania lub feedback? Napisz do nas na feedback@voguebusiness.com.

Ten artykuł oryginalnie ukazał się na voguebusiness.com. By zapisać się do newslettera Vogue Business, kliknij tutaj.

Laure Guilbault
Proszę czekać..
Zamknij