Znaleziono 0 artykułów
14.04.2023

Sukienka Emily Ratajkowski z nadrukiem jak z gazety została zainspirowana Carrie Bradshaw

14.04.2023
(Fot. Getty Images)

W erze dyskretnego luksusu – uwielbienia wszystkiego, co subtelne, minimalistyczne, ekskluzywne, ale wychwytywane tylko przez wtajemniczonych – sukienka z logo może być uznana za przejaw ekstrawagancji. Zwłaszcza, gdy nawiązuje do lat 2000. A już na pewno, gdy wzorowana jest na ikonicznym projekcie. Emily Ratajkowski dzięki sukience Miaou inspirowanej garderobą Carrie Bradshaw z „Seksu w wielkim mieście” trafia na pierwsze strony gazet.

Na planach filmowych kostiumografowie lubią dobitnie zaznaczać czekające bohaterów zmiany. Krótkim cięciem, metamorfozą garderoby, kolorami (tę technikę upodobał sobie zwłaszcza reżyser Alfred Hitchcock) przemycają widzom wiadomości na temat stanu emocjonalnego postaci. Ubrania jako sposób prowadzenia narracji traktowała również koordynatorka garderoby przyjaciółek z „Seksu w wielkim mieście”, Patricia Field. Jako że główna bohaterka serialu, Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker), kolekcjonowała pantofelki Manolo Blahnika, zastąpiły pierścionek zaręczynowy. Ubierała Carrie w przypominające chmury spódnice tutu, bo na każdym kroku przypominały, że bohaterce od życia na jawie bardziej odpowiada bujanie w obłokach. A gdy w ostatnich minutach trzeciego sezonu, po rozstaniu z ukochanym, Bradshaw na nowo próbowała ułożyć sobie życie, Field postanowiła zaznaczyć jej charakter. Wystylizowała ją w szyfonową sukienkę projektu Johna Galliano dla Diora (kolekcja jesień-zima 2000, look 34) drukowaną we wzór układający się w porozrzucane kartki gazety. Wydobyła eklektyczny styl Carrie i jej powołanie do pisania.

(Fot. Getty Images)

Jako serialowy symbol kobiety niezależnej gazetowa sukienka przeszła do historii popkultury, a w 2022 roku model identycznej kreacji sprzedano za pośrednictwem domu aukcyjnego Bonhams za równowartość ponad 15 tys. euro (estymacja nie przekraczała tysiąca!). Licytacja wpłynęła na liczne reinterpretacje projektu, które pojawiały się na fali trendu Y2K. Teraz – nie zważając na przybierający na popularności nurt quiet luxury – jej własną odsłonę zaprezentowała Miaou, młoda marka uwielbiana przez gwiazdy. Malowana we wzory przypominające drukarski tusz i zdobiona logiem od dekoltu po rąbek sukienka midi została zbudowana na bazie dekoltu halter. Ma asymetryczną spódnicę i efektownie eksponuje plecy. Jej pierwsza głośna posiadaczka, Emily Ratajkowski, zestawiła ją z karmelowymi kozaczkami na szpilce, torebką bagietką (znów ukłon w stronę Carrie) od Miu Miu, srebrzystymi kolczykami o kształcie koła i maleńkimi okularami przeciwsłonecznymi, ale już nie inspirowanymi latami 2000., a nawiązującymi do stylistyki końcówki XX wieku.

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij