Znaleziono 0 artykułów
10.03.2023

Kampania społeczna Dove Detox FEEDu: W trosce o nastolatki

10.03.2023
Kampania społeczna Dove Detox FEEDu (Fot. Materiały prasowe)

Dove alarmuje, że 60 proc. nastolatek chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie, po tym jak zobaczą wyidealizowane zdjęcia innych osób w social mediach. Aby pomóc dziewczynkom w sprostaniu nierealistycznym kanonom piękna, marka rozpoczęła kampanię społeczną Detox FEEDu.

Media społecznościowe mają ogromny wpływ na nastolatki. W listopadzie 2022 roku marka Dove przeprowadziła badania na grupie polskich dziewczynek w wieku 10-17 lat. Okazało się, że influencerzy są dla nich ogromnymi autorytetami w kwestiach wyglądu i podejmowaniu życiowych decyzji. Ufa im aż 55 proc. nastolatek biorących udział w badaniu. Najbardziej niepokoi to, że 60 proc. ankietowanych po zobaczeniu wyidealizowanego zdjęcia na Instagramie czy TikToku chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie, a prawie co trzecia dziewczynka zaczyna więcej ćwiczyć i nakłada mocniejszy makijaż.

Co więcej, 67 proc. dziewcząt z młodszej grupy badanych (10-13 lat) chciałoby wyglądać jak obserwowane influencerki. Co trzecia nastolatka przyznaje, że wyidealizowany obraz piękna prezentowany w social mediach wpływa na jej zdrowie psychiczne, samoocenę i postrzeganie własnego ciała. Co druga badana czuje, że nie może sprostać tym standardom piękna, które widzi w mediach społecznościowych, a co piąta nastolatka słucha rad influencerów, mimo że źle się z tym czuje. Aż 42 proc. dziewcząt nie potrafi przestać obserwować internetowych twórców, nawet jeśli wie, że mają oni negatywny wpływ na jej samoocenę.

Kampania społeczna Dove Detox FEEDu (Fot. Materiały prasowe)

Aby pomóc nastolatkom w sprostaniu nierealistycznym kanonom piękna, Dove rozpoczęło kampanię społeczną Detox FEEDu. Ma ona zachęcić dziewczynki do pozytywnego postrzegania swojego ciała i budowania samooceny. W ramach akcji marka będzie edukować nastolatki, a także wspierać ich rodziców. W krótkich filmikach tacy eksperci, jak Małgorzata Ohme, Szymon Niemiec i Karolina Tuchalska-Siermińska opowiedzą, jak można pomóc dzieciom w odróżnianiu toksycznych treści w mediach społecznościowych. Na stronie www.detoxfeedu.pl można podpisać petycję, której założeniem jest podjęcie inicjatywy ustawodawczej i wprowadzenie przepisów nakładających na reklamodawców i twórców reklam obowiązek oznaczania retuszowanych zdjęć wykorzystywanych w reklamach.

Marka Dove zaprosiła również do współpracy influencerów, którzy promują prawdziwy obraz ciała, edukują, zachęcają do budowania pewności siebie poza wzorcami z internetu. Komunikację na swoich profilach social mediowych będą prowadziły m.in. Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi.

Kampania społeczna Detox FEEDu powstała po to, by uświadomić rodzicom i szerzej: nam, dorosłym, na jak bardzo szokujące oraz niebezpieczne treści dostępne w social mediach narażone są nasze dzieci. Równocześnie poprzez prowadzone działania chcemy zachęcić nastolatki do pozytywnego myślenia o swoim ciele i wyglądzie oraz koncentrowania się na swoim potencjale – dodaje Joanna Orzechowska, marketing manager marki Dove.

Aleksandra Kupras
Proszę czekać..
Zamknij