Znaleziono 0 artykułów
28.03.2019

Kultowy magazyn „The Face” powraca

Alexander McQueen na okładce z kwietnia 1998

To na okładce tego magazynu debiutowała Kate Moss, a  „Evening Standard” nazywał go „Lifem” dla młodych ludzi. Przez 24 lata na jego stronach moda uliczna mieszała się z wysoką, a artystyczna fotografia z polityką i najwyższej klasy dziennikarstwem. „The Face” przetarł szlaki popularnym dziś alternatywnym magazynom. 15 lat po zniknięciu z rynku powraca w nowej odsłonie, zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej.  

Nick Logan i jego żona mieli zaledwie trzy i pół tysiąca funtów oszczędności, gdy w 1980 roku zakładali magazyn „The Face”. Za to pomysł: bezcenny! Innowacyjny jak na tamte czasy mariaż mody wysokiej i kultury ulicznej oraz podejmowanie ważnych tematów politycznych, przy jednoczesnej dbałości o poziom sesji zdjęciowych, przetarło szlaki nie tylko kilku subkulturom i społecznym ruchom, ale też całemu zastępowi alternatywnych magazynów, które dyktują dziś trendy nie tylko w Wielkiej Brytanii.

Naomi Campbell i Linda Evangelista na okładce z maja 1995

Magazyn, który oficjalnie zakończył działalność w 2004 roku, właśnie powraca. Na początku w wydaniu cyfrowym, którego premierę zaplanowano na kwiecień, a następnie także w formie papierowej. Ta ostatnia na rynku zadebiutuje w sierpniu i będzie wydawana w formie kwartalnika.

Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ta jednak, jak zapewniają twórcy, jest obecnie tak wyzuta z wysokiej jakości treści i tak przepełniona miałkim przekazem, że narodziła się potrzeba przywrócenia tytułu. Skierowany będzie do młodego, pełnego potencjału, pokolenia. Pokolenia, które chce widzieć, a nie tylko patrzeć, rozumieć, a nie tylko słyszeć.

Macaulay Culkin

Za nową wersję „The Face” odpowiadają Dan Flower i Jason Gonsalves. Zespół tworzyć będzie z kolei zróżnicowane grono doświadczonych dziennikarzy: Stuart Brumfitt, poprzednio związany m.in. z „I-D”, „Wonderland” i „The Telegraph”, (będzie odpowiadał za wydanie papierowe) i Brooke McCord, która pisała do „Guardiana”, „Another” i „Dazed and Confused”. Dyrektorem artystycznym został Alex O'Brien, a szefem działu mody Danny Reed.

„The Face” głos będzie oddawać jednak przede wszystkim tym, którzy stoją w centrum społecznych i politycznych zmian, nie boją się wcielać w życie kontrowersyjnych pomysłów, mają otwarty umysł i dużą siłę perswazji. W kreatywnym kolektywie znalazła się między innymi Margaret Zhang, projektantka Grace Wales Bonner, kuratorka Grace Ladoja oraz pisarka i poetka Chimene Suleyman.

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę