Znaleziono 0 artykułów
21.02.2018
Artykuł partnerski

Made in Poland. Jak Simple CP wspiera lokalne rzemiosło

21.02.2018
Pracownia marki Simple (Fot. materiały prasowe)

Szyte z organicznych tkanin, wykonane ręcznie, produkowane w szwalniach z tradycjami. Jedną z najważniejszych zasad etycznej mody jest lokalna produkcja, dlatego marka Simple, która szczyci się metką „made in Poland”, wspiera rodzime rzemiosło.

Proste, choć dopracowane fasony, wysokiej jakości tkaniny i praktyczne rozwiązania stylistyczne wyróżniają Simple, od kiedy do sprzedaży trafiły pierwsze marynarki, płaszcze i sukienki z logo marki. Chociaż w ciągu 25 lat w firmie zmieniły się: jej artystyczne kierownictwo, estetyka projektów i zasięg działania, Simple pozostało wierne założeniu, że moda dla Polek powinna być produkowana w Polsce.

W światowej modzie szacunek dla lokalności to domena najlepszych marek. Domy mody z Mediolanu i Paryża podkreślają to, że ich kolekcje powstają w tym samym od kilkudziesięciu lat atelier, są wykonane przez doświadczone zespoły krojczych, konstruktorów i szwaczek, a tkaniny pochodzą z rodzimych manufaktur. Simple rozumie, że metka „made in Poland” zobowiązuje – polski ma być nie tylko design, ale także produkcja, zwłaszcza że Polska może poszczycić się bogatą tradycją rzemiosła – od fabryk włókienniczych XIX-wiecznej Łodzi, po pracownie Mody Polskiej lat 60.

Pracownia marki Simple (Fot. materiały prasowe)

Chociaż na rodzimy rynek nie weszły jeszcze wtedy najpotężniejsze sieciówki, już w połowie lat 90. w sklepach zaczęła dominować masowo produkowana odzież. Dzisiaj czoło fast fashion stawiają lokalne marki, którzy nie chcą rezygnować z jakości na rzecz drastycznego obniżenia kosztów produkcji. Simple ani na chwilę nie wycofało się z pierwotnych założeń – ubrania z metką marki są niezmiennie szyte w Polsce.

Pracownia marki Simple (Fot. materiały prasowe)

Każdy z działów – projektowania, konstrukcji, technologii i kontroli jakości – mieści się w Polsce, dzięki czemu każdy etap produkcji pozostaje pod nadzorem twórców marki. Na początku główna projektantka marki Jagoda Piekarska wraz z zespołem kreatywnym wyznacza podstawowe tematy kolekcji. Kolejny krok to tworzenie moodboardów – na tym etapie wybiera się kolory, tkaniny i fasony. Tkaniny zamawiane są przede wszystkim z Włoch i Francji. Producenci, z którymi Simple współpracuje, sprzedają tkaniny domom mody Armani, Fendi, czy Max Mara.

Pracownia marki Simple (Fot. materiały prasowe)
Pracownia marki Simple (Fot. materiały prasowe)

Gdy tkaniny trafią do atelier, we wzorcowni powstają prototypy poszczególnych modeli. Następnie są wysyłane do jednej z dziesięciu sprawdzonych szwalni. W każdej z nich pracuje kilkadziesiąt doświadczonych szwaczek. Zgodnie z zasadami lokalnej produkcji, Simple szczyci się, że zapewnia zatrudnienie doświadczonym rzemieślnikom. Ubrania szyte są maszynowo, ale biżuteria oraz galanteria jest wykonywana ręcznie. Kontrolą jakości na każdym etapie produkcji zajmuje się wykształcony technik.

Tkaniny w pracowni marki Simple (Fot. materiały prasowe)

Chociaż Simple nie tworzy mody masowej, oferta marki może swobodnie konkurować z sieciówkami. Co sezon do 60 butików i sklepu internetowego trafia ok. 22 tysięcy sztuk odzieży z 350 różnych modeli.

Połączenie światowych trendów z lokalną produkcją to zasada rządzącą luksusowymi domami mody z Mediolanu i Paryża. Twórcy Simple od 20 lat uznają, że w Polsce można tworzyć modę, która w niczym nie ustępuje światowej. Lokalny patriotyzm Simple zaraża dumą z metki „made in Poland” coraz to młodsze klientki. 

Anna Konieczyńska
Komentarze (1)

Gregoria Pustelnik
Gregoria Pustelnik23.02.2018, 18:57
Szkoda,że w kolekcjach tak mało odzieży jest w fasonach luźnych i troszkę większych rozmiarach.Porównując do innych firm polskich jest to o jeden rozmiar.Modelki są szczuplutkie i wysokie.Żakiety i sukienki/ dla mnie wzrost 164/ mają pasy w innym miejscu,Sukienki są za długie
Proszę czekać..
Zamknij