Znaleziono 0 artykułów
25.09.2021

Marki z grupy Kering rezygnują z naturalnych futer

Bottega Veneta jesień-zima 2021 / Fot. Getty Images

François-Henri Pinault, prezes grupy Kering ogłosił, że od jesieni 2022 wszystkie marki koncernu zrezygnują z naturalnych futer.

W tiulowej kreacji od Oscara de La Renty Billie Eilish wyglądała na ostatniej MET Gali jak Marilyn Monroe. Nie to jednak było w tej sukience najważniejsze. Istotny był warunek, jaki piosenkarka postawiła projektantom: założy ich kreację, ale pod warunkiem, że dom mody przestanie używać naturalnych futer.

Oczywiście, nie ona pierwsza zwraca uwagę na bezsens stosowania w modzie futer, dla których zabija się zwierzęta. Od kilkunastu lat z rezygnację z używania futer deklarują kolejne marki – w 2007 roku zrobił to Ralph Lauren, potem między innymi Burberry, Versace, Prada, Chanel, wreszcie – w 2017 roku dom mody Gucci. Dyrektor kreatywny Gucci Alessandro Michele tłumaczył, że futra są przestarzałe.

– W branży dóbr luksusowych nie ma miejsca na futra – potwierdził François-Henri Pinault, prezes grupy Kering – koncernu skupiającego kilkanaście ważnych marek mody, w tym właśnie dom mody Gucci, a poza tym m.in. Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen czy Saint Laurent. 23 września 2021 roku ogłosił, że od jesieni 2022 wszystkie marki należące do koncernu przestaną używać naturalnych futer. – Futro to symboliczny materiał, który historycznie był bardzo mocno związany z przemysłem luksusowym. Świat jednak zmienił się, zmieniają się nasi klienci, a branża luksusowa musi się dostosować – wyjaśnił Pinault. Wyjawił, że plany o rezygnacji z futer dojrzewały od 2017 roku, ale gwałtowna decyzja groziłaby przerwaniem łańcucha dostaw.

Kering angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i etycznej mody. W 2019 roku na szczycie G7 podpisali Fashion Pact. – Grupa Kering uczyniła powstrzymanie zmian klimatycznych kluczowym elementem swojej polityki zrównoważonego rozwoju. Wspieramy też programy, które pomagają chronić niektóre z najbardziej zróżnicowanych biologicznie lasów na świecie, jednocześnie przyczyniając się do utrzymania lokalnych społeczności – mówił w rozmowie z Vogue.pl Michael Beutler, dyrektor do spraw zrównoważonego rozwoju w koncernie Kering, który był gościem drugiej edycji organizowanej przez „Vogue Polska” konferencji Business Fashion Environment Summit.

Zuzanna Żelazny
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę