Znaleziono 0 artykułów
08.02.2021

Najlepsze reklamy w historii Super Bowl

Cindy Crawford (Fot. Pepsi/Getty Images)

Co roku transmisja finałowego meczu ligi National Football League gromadzi przed telewizorami miliony widzów. Walce o mistrzostwo w futbolu amerykańskim towarzyszą występy największych gwiazd oraz wyjątkowy panel reklamowy. Od Cindy Crawford w spocie Pepsi po film promujący Mountain Dew w stylistyce „Lśnienia” Stanleya Kubricka – oto najciekawsze reklamy w historii Super Bowl.

Apple: Nie-orwellowska przyszłość

 

W 1949 roku pisarz George Orwell wydał futurystyczną antyutopię „Rok 1984” o państwie, w którym każdy był podporządkowany opresyjnej władzy. Dokładnie w 1984 roku Apple ostatecznie zerwał z tamtą czarną wizją. W spocie zapowiadającym rewolucyjny komputer Macintosh ogłosił, że dzięki niemu „rok 1984 nie będzie taki jak Rok 1984”.

Pepsi: Just One Look

 

W 1992 roku w przerwie od emocjonujących rozgrywek ukazała się reklama napoju gazowanego z udziałem supermodelki Cindy Crawford. W spocie królowa wybiegów podjeżdża na stację benzynową w czerwonym Lamborghini. Kuse szorty, burza loków powiewających w rytm „Just One Look” Doris Troy i piorunujące spojrzenie – wystarczyło kilka sekund, by zauroczyła dwóch bacznie przyglądających się jej chłopców i tłumy zgromadzone przed ekranami. Ponad dwie dekady później, z okazji 120-lecia Pepsi, odtworzyła kultową scenę w kolejnej reklamie wyświetlanej podczas Super Bowl.

Snickers: Moda na sukces

 

Najsłynniejsze hasło reklamowe XXI wieku? „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny” (lub „Zjedz Snickersa, bo zaczynasz strasznie gwiazdorzyć”). W 2010 roku w spocie batonika wystąpiła 88-letnia Betty White, znana również jako Ann Douglas z opery mydlanej „Moda na sukces”. W filmiku seniorka bierze udział w treningu futbolu amerykańskiego. Nie mogąc uporać się z grupą umięśnionych sportowców, zostaje wezwana przez trenera. Tu padają słynne słowa: „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”. Kilka chwil później Betty zmienia oblicze, znów staje się zawodnikiem i odnosi sukces.

Always: Niezłomna jak dziewczyna

 

Producenci reklamy z 2015 roku przedstawili stereotypowe skojarzenia przypisane sformułowaniu „jak dziewczyna”. Grasz jak dziewczyna, czyli nieumiejętnie, bijesz się jak dziewczyna, czyli pokracznie. Ten obraz przeciwstawiono sile, jaką mają zaledwie kilkuletnie dziewczynki. Jedna z nich na pytanie, „co znaczy biec jak dziewczyna”, odpowiedziała: „to biec najszybciej, jak tylko potrafisz”. Poruszający spot otrzymał pięć statuetek Tytanowych Lwów na festiwalu Cannes Lions.

Mountain Dew: Lśnienie i pragnienie

 

Legenda głosi, że 30 sekund czasu antenowego kosztuje reklamodawców nawet 5,7 mln dolarów. Większość firm równie wysoką kwotę przeznacza na sam filmik. Ekipa Mountain Dew nie dość, że zainspirowała się „Lśnieniem” (1980) w reżyserii Stanleya Kubricka, to postanowiła odtworzyć jedną z najsłynniejszych scen w historii kinematografii. Odwzorowano nawet scenografię. Aktor Bryan Cranston wcielił się w Jacka Torrance’a (pierwotnie granego przez Jacka Nicholsona), który po miesiącach spędzonych w odciętym od świata hotelu, popada w szał. W przypływie agresji atakuje własną żonę (w oryginalnej wersji – Shelley Duvall, w reklamie – Tracee Ellis Ross). Tym razem zaraz po roztrzaskaniu drzwi jest happy end – podaje spragnionej ukochanej napój w zielonkawej butelce.

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę