Znaleziono 0 artykułów
07.10.2025
Artykuł partnerski

Sztuka jako język emocji

07.10.2025
Fot. Materiały prasowe

Hotel Warszawa Art Fair to jedno z najciekawszych wydarzeń artystycznych na mapie stolicy. Już po raz czwarty przyciągnęło miłośników sztuki, kolekcjonerów i twórców szukających nowych form wyrazu i inspiracji. Tegoroczna edycja miała wymiar szczególny – w gronie partnerów wydarzenia znalazła się marka Range Rover, która w wyjątkowy sposób zaznaczyła swoją obecność w przestrzeni hotelu.

Fot. Materiały prasowe

W weekend 6-7 września Warszawa zamieniła się w centrum sztuki współczesnej. W murach legendarnego Hotelu Warszawa odbyła się czwarta edycja Art Fair – wydarzenia, które co roku buduje pomost pomiędzy instytucjami, galeriami i fundacjami a publicznością poszukującą sztuki na najwyższym poziomie. Intymna formuła targów, oparta na prezentacjach w hotelowych pokojach, ponownie okazała się idealnym tłem dla sztuki współczesnej – bliskiej, angażującej i wchodzącej w dialog z odbiorcą.

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

W pokoju nr 111 mieściła się ekspozycja przygotowana przez markę Range Rover. Nie była to zwykła instalacja, ale próba przetłumaczenia wyjątkowej filozofii marki na język sztuki i zmysłów. Kuratorzy z zespołu Concept_11 stworzyli aranżację, która pozwalała zanurzyć się w doświadczeniu. Kolorystyka wnętrza – butelkowa zieleń, beż skóry i naturalne drewno – współgrała z estetyką marki, ale nie narzucała się, stając się raczej tłem dla emocjonalnej narracji.

Fot. Materiały prasowe

Ekspozycja została zbudowana jako historia wielozmysłowa. Nuty perfum otulały przestrzeń, muzyka Aleksa Poniedzielskiego (Aftersunday) pulsowała w tle, a światło płynące z lampy Halo Edition Mini projektu Mandalaki podkreślało balans między naturą i nowoczesnym designem. Torba podróżna Louis Vuitton przywoływała na myśl rytuał przemieszczania się, siodło nawiązywało do bliskich relacji marki z jeździectwem, z kolei rzeźba Kiełkowanie Mateusza Wiewiórowskiego przypominała o sile, która wyrasta z kruchości, drodze przez ciemność ku światłu i wiecznym cyklu przemiany.

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

Wreszcie dzieło Kajetana Sosnowskiego z lat 70. – abstrakcyjna kompozycja w zieleni – spajało całość, przypominając, że sztuka i dizajn to równoległe języki opowiadające o wartościach. Wystrój łazienki nawiązywał do lasu – miękkie mchy, struktura kory i rozproszone światło budowały nastrój kontemplacji. W efekcie pokój nr 111 stał się przestrzenią opowieści o luksusie pojmowanym nie jako manifestacja bogactwa, ale jako intymne doświadczenie harmonii, estetyki i bliskości z naturą. Range Rover zaprezentował wizję – sposób, w jaki marka odczytuje współczesną potrzebę piękna, komfortu i spójności ze światem.

Fot. Materiały prasowe

Projekt Hotel Warszawa Art Fair po raz kolejny zredefiniował granice sztuki i luksusu i pokazał, że sztuka potrzebuje nie tylko galerii i muzeów, ale także przestrzeni nietypowych, które pozwalają na nowy rodzaj spotkania z dziełem. Partnerstwo z marką Range Rover dodatkowo otworzyło dyskusję o tym, jak marki mogą uczestniczyć w kulturze przez współtworzenie narracji, w której emocje i sztuka tworzą wspólne doświadczenie.


Za koncepcję i realizację wystawy Range Rover podczas Hotel Warszawa Art Fair odpowiadał zespół projektowy Concept_11. Ekspozycja bazowała na siedmiu filarach: klimacie, świetle, ruchu, dźwięku, zapachu, wizji i technice.

Redakcja „Vogue Polska”
  1. Kultura
  2. Sztuka
  3. Sztuka jako język emocji
Proszę czekać..
Zamknij